مديريت مديريت .

مديريت

۳ گام اساسي در معرفي محصول جديد به بازار

معرفي محصول جديد

معرفي محصول جديد به بازار مي‌شود، نقطه اوج تجلي زحمات كاركنان يك سازمان است. اما چگونه بايد از موفقيت سازمان در زمان معرفي محصول به بازار مطلع شد؟ آيا معرفي محصول جديد به بازار ، بر اساس همان برنامه‌هاي از پيش تعيين شده است ؟

براي رشد درآمد ناشي از محصول جديد ( بر اساس اهداف از پيش تعريف‌شده  ) چند گام ساده وجود دارد. اگر اقدام به معرفي محصول با فكر و برنامه‌ريزي مناسب همراه نباشد حتما درآمد مورد نظر را به دنبال نخواهد داشت.  در زمان معرفي بايد داستان محصول را براي مشتريان تعريف نمود و به اين سوال پاسخ داد :  ” تغيير چرا ؟

گام ۱ : پيام‌رساني

 

معرفي ارزش محصولات به مشتري بسيار حائز اهميت است. بايد به مشتري بالقوه بگوييم كه چرا بايد اين محصول را از ما بخرد و نه از رقيب ما . شما نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتري حتما ارزش محصول شما را درك نمايد. در عوض شما بايد دست به اقدامات خاصي بزنيد تا متوجه شود كه محصول شما از چه طريقي به وي كمك خواهد نمود. در غير اين صورت ، احتمال جذب بودجه مشتري بسيار پايين است.

ادامه مطلب :  ۳ گام اساسي در معرفي محصول جديد به بازار



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۶ توسط:مديريت موضوع:

برندينگ شركتي ( برندينگ سازماني ) Corporate Branding

برندينگ شركتي چيست ؟

برندينگ شركتي ( برندينگ سازماني ) به عنوان يكي از انواع برند با اشاره به فعاليت‌هاي مدنظر در مسير ارتقاء نام تجاري ( نام برند ) يك واحد تجاري ( واحد حقوقي ) است. فعاليت‌هاي و برنامه‌ريزي‌هاي برندينگ شركتي با برندينگ محصولات و خدمات متفاوت است زيرا دامنه برندينگ شركتي خيلي وسيع‌تر است. براي درك ساختار برندينگ شركتي بهتر است كه اين مقاله كه در خصوص معماري برند Brand Architecture را نيز مطلعه نماييد.

امروز برندينگ به عنوان يك فرايند شكل‌گيري تصوير و هويت تقريبا در هر بخشي از جامعه پذيرفته شده است. هر چند كه ما از برندينگ در مورد بخش محصولات و خدمات  آگاهي بيشتري داريم، برندينگ شركت مانند برندينگ توسط بخش‌هاي مختلف مانند ورزش، سازمان‌هاي غيردولتي، سازمان‌هاي فرهنگي و مذهبي از جمله ساخت برند كشوري و منطقه‌اي  توسط ملت‌ها در زمينه‌هاي مختلف را مي‌توان شاهد بود. برندينگ و تصويرسازي يك تمرين مهم براي همه سازمان‌ها و نيز نهادها است.

ادامه »   برندينگ شركتي ( برندينگ سازماني ) Corporate Branding



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۵ توسط:مديريت موضوع:

تعميم برند يا بسط برند

تعميم برند ( بسط برند ، گسترش برند ، توسعه برند Brand Extension  )

به صورت ساده عبارت است از استفاده از يك نام تجاري خاص براي توليد محصولات و خدمات جديد در جهت افزايش فروش است.

چرا برندها اقدام به تعميم برند مي‌نمايند ؟

با تغيير فضاي كسب‌وكار، مشخصات سازمان‌ها و همچنين روش‌هاي انجام كسب‌وكار آن‌ها نيز در حال تغيير است. استفاده از تكنولوژي و جهاني‌شدن همه‌چيز را در رابطه با كسب‌وكار تغيير داده است. بازاريابي ديگر مثل گذشته نيست. بازاريابي آنلاين چهره بازاريابي سنتي را تغيير داده و در هيچ يك از معيارهاي سنجش اين دو با هم قابل مقايسه نيستند.

ادامه مطلب »   تعميم برند يا بسط برند



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۵ توسط:مديريت موضوع:

۱۰ استراتژي برندسازي موثر براي جذب مشتري

برندسازي Brand Building

برندسازي يكي از ابعاد جامع توسعه كسب‌وكار و تقويت جايگاه افراد در جامعه و بازار است. وظيفه برندسازي تنها افزايش جاروجنجال و آگاهي از برند نيست ؛ بلكه به دنبال هويت بخشي به برند و ارزش ‌آفريني براي برند است. ظهور برنامه‌هاي تعاملي و مشاركتي سبب شده است تا تعداد زيادي از كسب‌وكارها ، شانس افزايش آگاهي از برند  و افزايش ارزش برند را داشته باشند. اگر شما نيز به فكر برندسازي شخصي ( برندسازي فردي Personal Branding ) و يا برندسازي شركتي Corporate Branding خود هستيد ،  شايد خوب است كه بدانيد برندسازي نياز به صرف بودجه و زمان دارد. در ادامه اين بخش به تعريف برندسازي و بيان انواع آن خواهيم پرداخت ، همچنين خواهيم گفت كه برندسازي در چه گام صورت مي‌پذيرد. بايد دقت نماييد كه بين برندسازي و برندينگ تفاوت وجود دارد.

برندسازي چيست ؟

برندسازي Brand Building ، بيش از چيزي است كه در واقع جوهره كلمه برندسازي است در ذهن تداعي مي‌گردد. برخي تصور مي‌نمايند كه برندسازي تنها به ايجاد ارتباط اطلاق مي‌گردد. درحالي‌كه كه اين تنها يك بعد ماجراست.  شايد بهتر باشد براي تعريف برندسازي به تعريف فرايند خلق ارزش براي مشتري بپردازيم. اين فرايند شامل تمام ان چيزي است كه مصرف‌كننده در خصوص كليت برند مي‌داند، حس و تجربه مي‌نمايد.

براي تعريف صحيح از برندسازي، ابتدا بايد انواع برند را به درستي بشناسيد و سپس به تعريف گام‌هاي اساسي دستيابي به يك برندسازي موفق و موثر بپردازيم .

۱- با تعريف برند خود آغاز نماييد.

 

محصول يا خدمات خود را بررسي نماييد. جايگاه محصول و خدمات را بازار تعيين نماييد. ميزان بار رواني و احساسي همراه محصول را بررسي و نيازها و دغدغه‌هاي مشتريان را شناسايي نماييد. شخصيت برند شما بايد ارتقاء دهنده كسب‌وكار ، ارتباط‌دهنده مشتريان با سازمان و متمايزكننده محصولات و خدمات شما در بازار باشد.

ادامه مطلب :  ۱۰ استراتژي برندسازي موثر براي جذب مشتري



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۴ توسط:مديريت موضوع:

۵ روش ارزيابي عملكرد فروشنده ( شاخص هاي مهم ارزيابي عملكرد فروشنده )

 

ارزيابي عملكرد فروشنده

فرض كه سازماني داراي يك سيستم بسيار حرفه‌اي براي جمع‌آوري اطلاعات و گزارش دهي تحت داشبوردهاي مديريتي با رنگ‌ها ، داده‌ها و نمودارهاي متعددي بسيار جذابي داشته باشد. اما آيا اين داده و اطلاعات نبايد به ارزيابي عملكرد فروشنده بي انجامد ؟

اگر به دهه ۷۰ يا ۸۰ برگرديم ( حداقل بر اساس اسناد ، كتب چاپ شده بين المللي در حوزه فروش )  ، ارزيابي بر اساس درآمد صورت ميذيرفت . در آن زمان براي ارزيابي عملكرد فروشنده به ابعاد زير توجه ميشد :

  • تلاش‌ها
  • تماس‌ها
  • مكالمات و مذاكرات
  • تعيين زمان ملاقات
  • ملاقات جديد
  • ارائه پيشنهاد
  • فروختن
  • امروزه، با وجود دشبوردهاي حرفه‌اي ، همچنان رصد تمام فعاليت‌هاي رخ داده و يا پيشنهاد داده شده در برنامه فروش ، انجام نمي‌شود. اما تعداد زيادي از فعاليت‌هاي مديران فروش و فروشنده‌هاي سازمان رصد ، ارزيابي شده و مورد توجه قرار ميگيرد.  ( توجه نماييد : ارزيابي عملكرد با درآمد يكي نيست ، اما رابطه مستقيم بايكديگر دارند ).

    ادامه مطلب :   ۵ روش ارزيابي عملكرد فروشنده ( شاخص هاي مهم ارزيابي عملكرد فروشنده )



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۴ توسط:مديريت موضوع:

    معماري برند Brand Architecture

    معماري برند Brand Architecture

    در طراحي ” معماري برند Brand Architecture ” ، كدام يك مناسب‌تر است ؟
    • خانه برندها House of Brands    
    • خانه برندي  Branded House    
    • تركيبي از هر دو نوع  Hybrid Brand / Endorsing Brand
     

    هدف از استراتژي برند ، ساخت برندي قوي است . استراتژي برند موثر ، موجب افزايش ميزان نرخ بازگشت سرمايه به ازاي هر يك توماني است كه در كسب‌وكارتان سرمايه‌گذاري مي‌نماييد. اين افزايش ارزش هم ارائه‌كنندگان خدمات و هم براي مصرف‌كنندگان محصولات نيز صادق است.

    اگر بر بازار ارائه خدمات تمركز نماييم، معناي قدرت برند را راحت‌تر مي‌توان دريابيم.

     قدرت برند = شهرت  x  ديده شدن

    هر شركت خدماتي حرفه‌اي‌اي براي يك منظور خاصي شكل گرفته است. تحقيقات تيم ما نشان مي‌دهد كه در بين شركت‌هاي حرفه‌اي خدماتي، ۳۰۰ درصد تمايل بيشتري به داشتن نقاط تمايز قوي‌تر دارند. اين تمايز و تفاوت موجب مي‌شود كه مشتريان راغب بيشتري ايجاد و درصد موفقيت فروشنده در بستن فروش بسيار بالا مي‌رود.

     

    شركتي كه رشد مي‌كند و به مرحله بلوغ مي‌رسد ، مسئوليت مديريت استراتژيك برند آن نيز پيچيده و چالش‌برانگيزتر مي‌گردد. همين‌جا آشكار مي‌گردد كه برند يك نام تجاري يا يك لوگو نيست كه همان ابتداي تاسيس شركت انتخاب گردد و بعد به حال خود رها گردد ، ( برند چه چيزي نيست ) . پس مدير برند در تمام طول عمر برند به مانند يك مادر دلسوز ، اتفاقات درون و برون‌ سازماني را رصد و تحليل و تغييرات مورد نياز را به مديران تصميم‌ساز گزارش نمايد تا برند را در مسير مورد هدايت نمايند. هر چه محصولات و خدمات شركت پيچيده‌تر گردد، وظيفه مدير برند نيز پيچيده‌تر خواهد شد. به‌منظور تغذيه و رشد مناسب برند ، شركت‌ها هر خدمت يا محصول را به يك برند خاص متصل مي‌نمايند، آيا اين كاري درست است ؟

    ادامه مطلب :

    معماري برند : خانه برندها , خانه برندي يا تركيبي از هردو



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۳ توسط:مديريت موضوع:

    برندينگ مجدد در شركت‌هاي كوچك

    برندينگ مجدد Re-Branding

    در شركت‌هاي كوچك ، ايجاد يك برند به معناي تلاش بي‌وقفه است براي در كنار هم قرار دادن اجزاي مهم و اساسي خدمات و محصولات شركت براي ايجاد يك تصوير زيبا و به‌يادماندني از شركت در ذهن مخاطب است. زيرا شركت بودجه كافي براي انجام تبليغات وسيع  را ندارد و تنها از طريق ارائه مناسب خدمات و كالا ، قادر به است تا با تبليغات دهان‌به‌دهان مشتريان ، به ساخت يك برند خود نزديك شود و وفاداري به برند را افزايش دهد.

     

    اما تصور برندينگ مجدد Re Branding براي مدير يك كسب و كار كه در حال كار است ، شايد كمي سخت باشد. زيرا يك‌بار، توان و منابع خود را بر ارتقاء برند، تصوير و صداي برند خود قرار سرمايه‌گذاري نموده‌ايد. اغلب كسب‌وكارهاي براي ماندن در عرصه رقابت بايد خلاقيت و نوآوري را در كسب و كار داشته باشند. چه بسيار شركت‌هايي كه در ده سال گذشته آمدند و رفتند و حتي نامي از آن‌ها باقي نماند ، زيرا مديرانشان تا توان و يا تمايل تغيير و همگام شدن به تغييرات را نداشته‌اند. به منظور حفظ جايگاه برند ، به‌روزرساني برند يا همان برندينگ مجدد  بسيار حائز اهميت است.

     

      ادامه مطلب :  برندينگ مجدد در شركت‌هاي كوچك



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۳ توسط:مديريت موضوع:

    تفاوت برندسازي و برندينگ

    تفاوت برندسازي و برندينگ

    كسي كه به صورت تخصصي فرايند مديريت استراتژيك برند را انجام داده است ، كاملا آگاه است كه برندينگ Branding  با برندسازي Brand Building  متفاوت است. برندينگ به معناي اقدامات و عملياتي است كه يك سازمان سعي مي‌نمايد تا برندي خلق شود. اما همه عمليات برندينگ به خلق يك برند ( ساختن برند ) ختم نمي‌شود، گاه موجب تخريب عمليات بازاريابي سازمان است.

    برندسازي حاوي تمام ابعاد و جنبه‌هاي ايجاد هويت تجاري و فردي است. برندسازي تنها موجب افزايش صداي برند و آگاهي از برند در نزد مشتري نخواهد شد ، بلكه موجب ايجاد هويت و ارزش برند است.

    ظهور پلتفرم‌هاي مشاركتي و تعاملي ، به بسياري از كسب‌وكارها فرصتي براي افزايش آگاهي از برند و ارزش ويژه برند مي‌گردد. اگر به برندسازي فردي  و يا برندسازي شركتي فكر مي‌كنيد، نكته‌اي را در نظر داشته باشيد ، برندسازي يك نياز به صرف زمان و منابع زيادي خواهد داشت.

    ادامه مطلب :  تفاوت برندسازي و برندينگ



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۳ توسط:مديريت موضوع:

    برند چه چيزي نيست ؟ ( يك نام ، يك برند نيست )

    يك نام يك برند نيست

    هرچند كه ما با يك نام تجاري كسب‌وكار ما را انجام مي‌دهيم ، اما همين‌جا بايد گفت كه نام يك برند نيست.

     

    برند جزء عناصر جانبي نيست . برند نكته اصلي است ( رابرت بوش از شركت بوش آلمان )

     

    تيم مشاوران مديريت ايران از اولين شركت‌هايي بود كه بحث برندينگ و برندسازي را به شكل حرفه‌اي و آكادميك شروع و برخي مفاهيم را معرفي نمود، اما متاسفانه برخي شركت‌هاي يك نفره ؛ از واژه برندينگ و خدمات مشاوره برندينگ به گونه استفاده مي‌نمايند كه گويي برندينگ به معناي استفاده از يك نام براي برندسازي است. تمام‌كاري آنان انجام مي‌دهند تبليغات براي يك شركت يا يك محصول است و نه عمليات مديريت برند.

    دقت نماييد كه برندسازي و برندينگ يك عمليات استراتژيك است و نه ‌فقط بحث ايجاد يك نام و سپس تبليغات .

    يك برند ، نخ طلايي است كه از ميان تمام تصميم‌گيري يك مدير عبور مي‌كند.

     

     ادامه مطلب :  برند چه چيزي نيست ؟ ( يك نام ، يك برند نيست )

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۲ توسط:مديريت موضوع:

    تريز TRIZ

    تريز Triz چيست ؟

    تريز TRIZ از سال ۱۹۴۶ توسط گنريچ آلتشولر Genrich Altshuller بر اساس نتايج حاصل از مطالعه اختراعات مختلف پايه‌گذاري شد. آلتشولر “پدر روش حل مسئله TRIZ ” است در سال ۱۹۲۶ در تاشكند، ازبكستان متولد گرديد. به علت علاقه خاصي كه به اختراع داشت، اولين اختراع خود را در سن ۱۴ سالگي انجام داد و سپس در اداره ثبت اختراعات مشغول به كار شد.

    كار او كمك به مخترعين براي ثبت اختراعاتشان بود ؛ او در حين كار ، گاهي به حل مسائل فني آنان كمك مي‌كرد .

    آلتشولر در طي مطالعات خود  و با بررسي بيش از ۲۰۰ هزار اختراع ثبت شده، به اين نتيجه رسيد كه يك نظريه اختراع بايستي داراي چند ويژگي اصلي از جمله موارد زير باشد :

  • شامل يك فرايند گام‌به‌گام و نظام‌يافته باشد .
  • بتواند از ميان گستره‌اي از راه‌حلها ، مستقيما به بهترين راه‌حل (راه‌حل ايده‌آل يا كامل) منجر گردد .
  • داراي ويژگي تكرارپذيري باشد .
  •  بتواند ساختاري براي دانش ابداع ارائه نمايد .
  • ادامه  :

    تريز TRIZ ( بكارگيري روش محرمانه حل مسئله شوروي در شركت‌هاي اروپا، آمريكا و ژاپن )

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۴۲ توسط:مديريت موضوع:

    بک لینک -
    وان ایکس بت
    سایت شرط بندی انفجار
    بازی انفجار
    سایت بازی انفجار
    سایت enfejar
    سایت جت بت
    بهترین سایت پیش بینی فوتبال
    سیب بت بدون فیلتر
    بازی انفجار
    سایت betball90
    انفجار آنلاین
    جت بت ۹۰
    لانا کازینو
    betorward
    وان ایکس بت
    آس ۹۰
    جت بت
    betforward
    river poker
    emperor poker
    بکس بت
    آدرس جدید وان ایکس بت
    ماه بت
    خرید چک سفید امضاء
    بت تایم 90 وی آی پی
    وان ایکس بت اصلی
    yek bet دانلود برنامه دنس بت شرط بندی بلک جک سایت شرط بندی با واریز مستقیم بت کازینو مجله ی بخت bet303 بت یک جت بت اس نود یک بت یکبت ماف بت بتفیدو plinko بت boro bet بروبت 1x bet اونجا بت پین باهیس شیربت جت بت فارسی بتبال سایت جت بت سایت بت بال نود سایت مگاپاری برنامه جتبت برنامه سیب بت سیب بت دانلود بازی حکم آنلاین irtoto pishbini
    سایت بت فوروارد
    وانیکس
    سایت بت فوروارد
    سایت شرط بندی با شارژ 100 تومان