مديريت مديريت .

مديريت

آميخته بازاريابي

آميخته بازاريابي ( آميزه بازاريابي ، تركيب عناصر بازاريابي ) 21P’s of Marketing Mix

آميخته بازاريابي Marketing Mix چيست ؟

آميخته بازاريابي ( آميزه بازاريابي ) Marketing Mix از مهمترين مفاهيم بازاريابي است. بازاريابان حرفه‌اي و متخصصين از آميخته بازاريابي براي تعيين استراتژي بازاريابي در جهت  جذب و حفظ مشتري استفاده مي‌نمايند . آميخته بازاريابي از عواملي تشكيل شده است كه در كنترل مديريت هستند. دو مفهوم از معروف‌ترين اين مفاهيم  4P’s و 7P’s است. در تحليل استراتژيك ، معمولاً 4P’s را براي شركت‌هاي توليدكننده‌ي محصول و7P’s براي شركت‌هاي خدماتي معرفي مي‌نمايند.

آميخته بازاريابي Marketing Mix چيست ؟ ( بررسي 21p بازاريابي ) تركيب عوامل بازاريابي

آميخته بازاريابي متشكل از چهار عامل اساسي بازاريابي كه معروف به 4p مي‌باشد

4 P’s (Product Marketing Mix):    Product , Price , Place , Promotion

آميخته بازاريابي متشكل از هفت عامل اساسي بازاريابي كه معروف به 7p مي‌باشد

7 P’s (Service Marketing Mix) :   Place , Price , Promotion , People , Process , Physical Environment , Product

 

21 آميخته بازاريابي

باارزش‌ترين چيزي است كه به مشتري ارائه مي‌گردد اما لزوماً، اين محصول، ملموس نيست. اساساً يك شركت يا يك محصول جديد معرفي و يا محصول كنوني خود را توسعه مي‌دهد. شامل : كيفيت، مشخصات و ويژگي‌ها، سبك، برندينگ ، وارانتي، خدمات پس از فروش.

1- محصول Product

  • محصولات مصرف‌كننده Consumer goods : محصولاتي كه توسط مصرف‌كننده، استفاده مي‌گردد. مانند: ساندويچ

  • خدمات مصرف‌كننده Consumer services : خدمات محيا شده براي مصرف افراد. مانند: آموزش

  • محصولات توليدكننده Producer goods : محصولات توليدشده براي استفاده كسب‌وكارها. مانند: دستگاه تراش

  • خدمات توليدكننده Producer services : خدمات توليدشده براي استفاده كسب‌وكارها. مانند : بيمه پيمانكاران

2- قيمت (بهاء) Price

قيمت‌گذاري بايد رقابتي بوده و بيشترين سود را به همراه داشته باشد. استراتژي قيمت‌گذاري مي‌تواند شامل سياست‌هاي مرتبط با تخفيفت و هداياي نقدي و امثال آن است.

3- مكان (محل ارائه) Place

به محل خريد محصول توسط مشتري و يا نحوه رسيدن محصول به محل خريد اشاره مي‌نمايند. اين عمل از طريق كانال‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد، مثل اينترنت، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان

4- ترويج (ترفيع) Promotion

ازجمله روش‌هاي ارتباط با مشتريان است و در طي آن برخي پيشنهاد‌هاي انگيزشي به مشتري ارائه مي‌گردد. در طي اين ارتباط فايده‌اي كه مي‌تواند در اثر استفاده از يك محصول يا خدمت خاص به مشتري منتقل گردد، بيان مي‌شود . اين عمل بسيار اثربخش‌تر از تشريح صرف ويژگي‌هاي محصول و يا يك خدمت خاص است.


ادامه مطلب  : بازارايابي  آميخته بازاريابي


آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) 21P's of Marketing Mix


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۳:۳۴ توسط:مديريت موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :