مديريت مديريت .

مديريت

بازاريابي مفهوم ، نسل بعدي بازاريابي محتوا است. Context Marketing

نويسنده : دكترسيدرضاآقاسيدحسيني   بازاريابي مفهوم Context Marketing

تيم مشاوران مديريت ايران :

از زماني كه براي اولين بار در زبان فارسي بازاريابي مفهوم بازاريابي مفهومي  Contextual Marketing ) را معرفي نموديم ( در آن زمان تنها 5 سايت به زبان انگليسي در اين مورد توضيحاتي ارائه نموده بودند ) هر زمان كه اين مفهوم را دوباره در گوگل سرچ نمودم ، گرايش روزافزون به آن پديدار مي‌گردد. بازاريابي مفهوم يكي از انواع بازاريابي ، نسل بعدي بازاريابي محتوا  Content Marketing  يا بازاريابي ربايشي Inbound Marketing  است. اميد است كه ساير شركت‌هاي مشاوره مديريت نيز بعد از مطالعه اين مطالب، به‌صورت عملي  قادر به ارائه مشاوره در حوزه بازاريابي مفهوم ، به كارفرمايان خويش باشند.

از زماني كه بل گيتس در 1996 گفت : محتوا پادشاه است Content is King مدت زيادي گذشته است و اكنون به عمق آن پي برده‌ايم. امروزه تكنولوژي‌هاي قابل‌حمل و پوشيدني براي تطبيق سخت‌افزار و نرم‌افزار خود با تقاضاي مشتري به دنبال جمع‌آوري اطلاعات كاربران خويش هستند. ديگر نياز نيست كه شركت‌ها با ارائه پرسشنامه به مخاطبين ، نظرات آن‌ها را جمع‌آوري و تحليل نمايند. داده‌هاي موردنظر صاحبان كالا و خدمات، از طريق ارتباط بين دستگاه‌ها با صاحبانشان بلافاصله جمع‌آوري‌شده و تحليل‌شده و آماده ارائه نظر مديريت سازمان مي‌گردد.

با تغيير الگوريتم‌هاي ارزش‌گذاري و رتبه‌بندي سايت‌ها توسط گوگل بر اساس محتوا،  گرايش به بازاريابي محتوا در سال 2011 افزايش يافت اما هم‌زمان بازاريابي شبكه اجتماعي نيز رونق فراواني داشت، اين باعث شد كه محتواي توليدشده علاوه بر درون وب‌سايت‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شوند اما اين توليد و انتشار محتوا حاوي سه روند بود :

  • دريافت انبوهي از محتوا توسط كاربر
  • دريافت محتواي غير مرتبط با نياز كاربر
  • دريافت محتوا در زمان نادرست
  • براي اصلاح و مديريت محتواي توليدشده است كه  بازاريابي مفهوم ايجادشده است .

    تعريف بازاريابي مفهوم

    هنر و علم ارائه محتواي مناسب به مشتري مناسب و در زمان مناسب است.

    رابطه بين بازاريابي مفهوم و تكنولوژي هوشمند

    بازاريابي مفهوم چيزي بيش از توليد محتواست . بازاريابي مفهومي به دنبال توليد محتواي ارزشمند آموزشي و مفيدي براي بازاري است كه اطلاعات مناسبي از مخاطبانش در دست است.

    ارتباط بين تكنولوژي هوشمند و بازاريابي مفهوم بسيار حياتي است، زيرا همان‌طور كه پيش‌تر اشاره شد، تكنولوژي‌هاي تعاملي ( تعامل بين تكنولوژي ، محيط اطراف و انسان ) با جمع‌آوري داده‌ها، قادر به ارائه گزارش و دسته‌بندي نيازهاي انسان‌ها بوده و بر اساس همين اطلاعات، محتواي توليدشده نيز پيش‌تر دسته‌بندي و با هدف‌گذاري خاصي، منتشر مي‌گردد.

    رابط مفهوم  و محتوا   Context Vs. Content

    رابط مفهوم و محتوا مانند همانند اصطلاحي است كه معلمين زبان انگليسي مي‌آورند : يادگيري يك كلمه انگليسي در جمله بسيار راحت‌تر است. به اين معنا كه يك با قرار دادن يك پيام در يك مفهوم ، مشتري قادر به درك درست و صحيح‌تري از نقش محصولات و خدمات در زندگي خويش خواهد داشت. هنگامي‌كه حجم پيام‌هاي توليدشده بي‌هدف بالا مي‌رود ، توانايي مواجه مشتريان كم شده و اصلاحا مشتري نسبت به پيام بي‌تفاوت مي‌گردد ، در نتيجه پيام ديده نمي‌شود.

    ناديده گرفتن محتوا

    نتيجه يك تحقيق در بازار ايران نشان مي‌دهد كه به ‌صورت متوسط ، روزانه 1100 محتوا منتشر مي‌شود ( لزوما محتواي توليدي دسته اول نيستند) و در آمريكا در حدود 5000 مطلب .يك تحقيق در آمريكا نيز نشان مي‌دهد كه در سال 1970، مشتريان روزانه با 500 محتواي توليدشده روبرو بودند. حال با اين هياهوي بزرگ توليد محتوا ، فرد يا سازماني موفق خواهد بود كه بازاريابي خود را هوشمندانه به پيش ببرد.

    بازاريان يا مشاوران بازاريابي كه به اين امر توجه ننمايند ، حتما به بايد منتظر عواقب آن باشند.

    مشترياني كه مورد آماج پيام‌هاي برندها قرارگرفته‌اند، به صورت روزافزوني در حال لغو اشتراك و قطع ارتباط با توليدكننده محتوا هستند.

    در خصوص كيفيت محتوا ( تناسب مطلب با مخاطب ) يك تحقيق در بازار ايران انجام داده‌ايم كه نشان مي‌دهد برخي سايت‌ها كه به صورت روزانه مطلبي را منتشر مي‌نمايند ، قراردادي با شركت‌هاي توليد محتوا بسته‌اند و اين شركت‌ها،  تعدادي مترجم را استخدام و به توليد انبوه مطلب مي‌پردازند. با خواند مطلب، كاملا مشخص مي‌گردد كه ترجمه‌اي بسيار سطحي ، گاها با اشتباه و تنها براي رفع تكليف بوده است و به ‌هيچ ‌عنوان بعد از ترجمه توسط فرد ديگري ويرايش علمي نشده است. مخاطب متخصص نيز در مواجه به اين مطالب كاملا به ميزان آماتور بودن سايت و نويسنده پي برده و ترجيح به قطع ارتباط با توليدكننده محتوا مي‌نمايد.

    قطع ارتباط به صورت بستن حساب كاربري ، حذف ايميل از ليست دريافت‌كنندگان خبرنامه ، قطع ارتباط دوستي يا علاقه‌مندي  خواهد بود.

    يك تحقيق  در انگليس نشان مي‌دهد :

    • 70% مشتريان در شبكه‌هاي اجتماعي ، رابطه خود را صفحه برندها ، قطع نمودند.
    • 70% مشتريان به علت دريافت تعداد زيادي پيام ، ايميل خود را از ليست دريافت‌كنندگان خبرنامه حذف نموده‌اند.
    • 60% از مشتريان ، عدم تمايل به دريافت ايميل را ابراز داشته‌اند
    • 60% از مشتريان ، اپ ها / گروههاي درون اپ ها را به علت تعدد اخطار دريافت پيام جديد ، پاك نموده / ترك نموده‌اند.

    چطور بازاريابي مفهوم به بازاريابي محتوا كمك مي‌كند ؟

    سوال اساسي اينجاست كه چگونه بايد از قدرت مفهوم در تقويت بازاريابي محتوا استفاده شود ؟

    باز به تعريف بازاريابي مفهوم برگرديم : هنر و علم توليد محتواي مناسب براي مشتري مناسب ، در زمان مناسب است.

    توليد محتواي مناسب :

    همه چيز با توليد محتواي مناسب ، صحيح ، درخور شروع مي‌گردد . اگر توليدكننده محتوا هستند، حتما به اين فكر مي‌كنيد كه چگونه عميقا مي‌تواند به درستي يك محتوا پي برد ، محتوايي كه بتواند با خريداران صحبت نمايد، محتوايي كه بر اساس علايق و احساسات خريداران باشد.

    مشتري بالقوه مناسب :

    در بازاريابي محتوا هدف ايجاد ارتباط و سوق مشتري راغب در مسير قيف فروش تا تبديل به مشتري بالفعل است. البته اگر شناخت درستي از نيازها، سبك زندگي و علايق مشتريان در اختيار باشد، در بازاريابي مفهوم ، هدف فقط ايجاد ارتباط با مشتري نيست، بلكه نياز به شناخت عميق مشتري، نزديك شدن و اثرگذاري بر آن‌هاست.

    شايد Nike Plus بهترين مثال باشد. شركت نايك با تمركز بر مشترياني كه دغدغه سلامتي و تناسب‌اندام دارند، براي همين به دنبال وارد نمودن ابزاركها ( گجت) ديجيتالي مانند FuelBand . براي تكميل محصولات خويش بود.  اين ابزاركها با به اشتراك گذاردن اطلاعات مشتري و ايجاد يك ارتباط تعاملي بين كفش و مشتري ، اطلاعات مناسبي را جمع‌آوري نمايند . نايك در طي فقط چند سال در حدود 18 ميليون عضو را جلب نموده و 15 هزار نفر نيز روزانه به آن‌ها افزوده مي‌شود. همچنين برند نايك با اپل نيز برند گذاري مشترك ( استراتژي تركيب برند Brand Mash up  ) را در همين مسير انجام داده است.

    زمان مناسب :

    با بازاريابي محتوا ، تعيين زمان دقيق انتقال اطلاعات به مصرف‌كننده ، بسيار سخت و دشوار است.اما در بازاريابي مفهوم ،  ارسال اطلاعات در زمان مورد تقاضاي مشتري و يا زمان پيش‌بيني‌شده از اطلاعات گردآوري‌شده قبلي صورت مي‌پذيرد.

    6 گرايش بازاريابي مفهوم :

    بازاريابي مفهوم نياز به تغيير در ذهنيت شيوه بازاريابي دارد.

  • به جاي برگزاري كمپين ، تعامل داشته باشيد.
  • به جاي هدف‌گيري ، به مخاطب نزديك شود.
  • به جاي بخش‌بندي مشتريان، مشتريان را بشناسيد.
  • به جاي تعريف جدول زمان‌بندي كانال ارتباطي ، به دنبال تعيين زمان مشتري باشيد.
  • محتواي ارزشمند و سودمند را به اشتراك‌گذاريد.
  • به جاي ترجمه به دنبال تبادل ارزش باشيد.  
  • منبع :  بازاريابي مفهوم ، نسل بعدي بازاريابي محتوا است   مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه كپي برداري بدون درج لينك منبع پيگرد قانوني دارد.

    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۲۰ توسط:مديريت موضوع:

    5 دليل نوشتن بيزينس پلن

    نوشتن بيزينس پلن Business Plan ( طرح توجيهي ) به معناي اين نيست كه بايد براي ماهاي متمادي كار كتابخانه‌اي انجام دهيد تا 1000 صفحه مطلب جمع‌آوري نماييد. نوشتن بيزينس پلن در حدود يك ماه كاري زمان نياز دارد. همه موسسين شركت‌ها و يا كارآفرينان يكسان عمل نمي‌نمايند. شما حتما به بيزينس پلن براي افزايش سرمايه و يا مديريت ريسك پيش رو نياز داريد.

    مديري به بيزينس پلن با جزئيات كمتري نياز دارد كه با ريسك بالا مواجه نيست و يا به تغييرات سرمايه نيازمند نباشد. كلا اگر هدف‌هاي مالي با چالش بزرگي روبرو نباشد، نياز به بيزينس پلني با جزئيات كم است.

    در غير اين صورت، حتما به نوشتن يك بيزينس پلن حرفه‌اي و با جزئيات زياد نياز داريد. چرا ؟

    چرا نوشتن بيزينس پلن مهم است ؟ 1- نوشتن بيزينس پلن  براي جلوگيري از اشتباهات مهلك و بزرگ :

    آخرين چيزي كه نياز داريد اين است كه بعد از گذشت يك سال از فعاليت شركت، تازه متوجه شويد كه از مسير را از ابتدا به اشتباه آمده‌ايد. بسياري از موسسين شركت‌ها متوجه شدند كه اگر شركتي با سرمايه كم و نامناسب فعاليت خود را شروع نمايند، به اهداف مدنظرشان دست پيدا نخواهند نمود و يا اگر شريكي بدون مهارت لازم را جذب نمايند و يا راه و رسم كسب درآمد و روش‌هاي جايگزين آن را نداند. نوشتن بيزينس پلن مي‌تواند به شما اين امكان را بدهد كه در مسير درستي قرارگرفته‌ايد.

     

    5 دليل نوشتن بيزينس پلن



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۹ توسط:مديريت موضوع:

    ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۶ از سوي اينتربرند اعلام شد

     تيم مشاوران مديريت ايران:

    شركت مشاوره مديريت اينتربرند Interbrand به عنوان صاحب نظر در عرصه تعريف استانداردهاي برندسازي و همچنين ارائه دهنده يك استاندارد ارزش گذاري برند در جهان،  ليست ۱۰۰ برند ارزشمند دنيا در طي سال ۲۰۱۶ را براي ۱۷امين سالي متوالي اعلام نمود. تيم مشاوران مديريت طبق سنوات (  ۲۰۱۳ , ۲۰۱۴ , ۲۰۱۵ ) اين اطلاعات براي شما محيا نموده ايم.

    برندهاي اپل و گوگل در بالاترين جايگاه در رده‌بندي برترين برندهاي سال ۲۰۱۶ قرار گرفتند.

    برند اپل معادل ۱۷۸.۱۱۹ ميليارد دلار ارزش‌گذاري شده كه نسبت به سال ۲۰۱۴ به ميزان ۵% ارزش آن افزايش داشته است. گوگل نيز با افزايش ۱۱% درصدي ارزش برند خود روبرو شده است.

    ارزش برند اپل Apple در ساليان اخير :

     

    • سال ۲۰۱۵ ارزشي معادل ۱۷۰.۲۷۶ ميليارد دلار
    • سال ۲۰۱۴ ارزشي معادل ۱۱۸.۸۶۳ ميليارد دلار
    • سال ۲۰۱۳ ارزشي معادل ۹۸.۳۱۶ ميليارد دلار
         »»»»    ادامه مطلب :  ۱۰۰ برند برتر ۲۰۱۶ اعلام شد      «««

    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۹ توسط:مديريت موضوع:

    آموزش فروش حرفه‌اي : 5 روش افزايش فروش

    تيم مشاوران مديريت ايران :

    سوال تكراري مديران فروش سازمان‌هاي اين است : چگونه فروش را سريع افزايش دهيم ؟

    اگر شما  فروشنده‌ايد يا با عمليات فروش سروكار داريد، به اين سوال پاسخ دهيد : آيا مي‌شود در عرض يك هفته با افزايش فروش سازمان با افزايش ميزان پورسانت فروش خود روبرو شويم و حتي در پايان هفته به مرخصي تشويقي برويد ؟

    جواب : بله . شما با انجام 5 عمل مي‌توانيد ميزان فروش را افزايش و به چيزهايي كه اشاره نموديم، دست‌يابيد. بايد برخي موارد را در كار و رفتار خود تغيير دهيد تا نتايج كارتان به ميزان زيادي تغيير نمايد. به قول يك بزرگي كه مي‌گويد : با انجام كارهاي روتين نمي‌توانيد به نتايج متفاوتي دست‌يابيد.

    5 روش افزايش فروش 1- تنها يكي بيشتر

    سوال پرسيدن يكي از مهم‌ترين نكات افزايش فروش است، اما اغلب مردم قبل از خريد چيزي، حداقل 5 يا 6 بار نه ميگويند تا نهايتا بله بگويند. اما اغلب فروشندگان بعد از شنيدن يك با دو بار نه، نااميد شده و كار را رها مي‌نمايند. پس با اضافه نمايد يك درخواست بيشتر ، يك پيگيري بيشتر ، يك تماس بيشتر ، حتما نتايج حاصله تغيير بزرگ‌تري خواهد نمود. تاكنون به‌طور متوسط هر تعداد تلاشي كه براي جذب يك خريدار داشته‌ايد، حالا يك تلاش به آن اضافه نماييد. سريع نااميد نشدن، افزايش فروش را به دنبال خواهد داشت.

    2- يك سيستم پيگيري خوب

    نتايج تحقيقاتي در حوزه تبليغات نشان داده است كه بيش از 50% خريداران بعد از گذشت 3 ماه از مواجه‌شدن با يك تبليغ، به خريد آن مبادرت نموده‌اند.

    اگر بخواهيد با اولين تبليغ، به فروش دست پيدا نماييد، حتما بايد يك سيستم جامع و قوي براي پيگيري فرايند فروش سازمانتان داشته باشيد، تا تضميني براي جمع‌آوري اطلاعات و تعين مسير حركت‌هاي آتي وجود داشته باشد. با پيگري مناسب ، افزايش فروش رخ خواهد داد.

    3- يك سيستم معرفي

    هيچ تبليغي بهتر از تبليغات دهان به دهان توسط مشتريان راضي نيست. سيستم پاداشي براي مشترياني كه ديگران را به شما معرفي مي‌نمايند، در نظر گيريد. اين بازار برد-برد است. شما كمتر هزينه تبليغات مي‌نماييد و مشتريان نيز درآمدي كسب مي‌نمايند. چه كسي از جايزه بدش مي‌آيد ؟ با داشتن يك سيستم پاداش مناسب ، افزايش فروش اتفاق خواهد افتاد.

     

    ادامه مطلب 

    مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه كپي برداري بدون درج لينك منبع پيگرد قانوني دارد.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۹ توسط:مديريت موضوع:

    رابطه برند والد با زير برند Parent Brand & Sub-Brand

    همان‌طور كه در يك خانواده بين والدين و فرزندان رابطه‌اي خاص وجود دارد. بين برند والد Parent Brand و زير برند ( برند زيرمجموعه ) Sub-Brand نيز چنين رابطه‌اي برقرار است.

    از ديدگاه معماري برند ، برند والد را برند شركتي Corporate Brand ميگويند كه مستقيما اشاره به برند شركت مادر تخصصي ( شركت هلدينگ ) دارد.  برند والد ، مالك و هدايتگر زير برندهايي است كه در كل آن‌ها را " خانواده برند " مي‌نامند. هر عضو اين خانواده مامور استفاده از به يك فرصت و پاسخ به يك نياز بازار است.

    ادامه مطلب در سايت اصلي تيم مشاوران مديريت ايران

    ادامه مطلب 



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۸ توسط:مديريت موضوع:

    طرح توجيهي شركت بازرگاني واردات صادرات

    نوشتن طرح توجيهي شركت بازرگاني واردات و صادرات

    آقاي حسن با هدف تاسيس شركت بازرگاني ( صادرات و واردات ) به تيم مشاوران مديريت ايران مراجعه و درخواست طرح كسب‌وكار تجاري ( بيزينس پلن / طرح توجهي Business Plan ) نمود. بعد از عقد قرارداد بيزينس پلن مدنظر براي ايشان محيا شد.

    خلاصه اجرايي طرح توجيهي

     

    مقدمه :

    ماموريت شركت BB فراهم آوردن كليه خدمات مرتبط با صادرات و واردات از قبيل : قرارداد خريد ، نقل‌وانتقال هوايي ، دريايي و زميني ، انبار و انتقال برنامه‌ريزي‌شده كالا است. تمركز شركت بر واردات به ويژه از كشور آلمان است.

    شركت :

    شركت بازرگاني BB يك شركت مسئوليت محدود شراكتي است و مديرعامل آن آقاي حسن است و مدير پخش و توزيع آن آقاي داود است . هردوي اين افراد در حدود ۲۲ سال سابقه كار داشته و در حوزه واردات و صادرات بسيار شناخته‌شده هستند.

    ادامه مطلب :  طرح توجيهي شركت بازرگاني واردات صادرات



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۸ توسط:مديريت موضوع:

    4 روش براي موفقيت در مصاحبه استخدام ( گزينش حضوري )

    تيم مشاوران مديريت ايران :

    برخي از افراد، هرچند كه از كار خود ناراضي هستند اما به راحتي نمي‌توانند كار خود را تغيير دهند ، زيرا كه هنگامي كه بحث كار و استخدام پيش مي‌آيد ، اغلب به ياد روز اولي كه براي مصاحبه استخدام ( مصاحبه شغلي ) رفته بودند ، خواهند افتاد. استرس‌ها پيش از برخورد با مصاحبه‌كننده و سوالات وي . اينكه چه گونه بايد از خود تصوير مناسب ارائه دهيد، چگونه در زمان مصاحبه دوست‌ داشتني به نظر بياييد ، تا روي مصاحبه كننده تاثير مثبت بگذاريد . آيا نهايتا جواب مدير منابع انساني مثبت است يا خير .

    رمز موفقيت در مصاحبه استخدام

    رمز موفقيت در مصاحبه استخدام ، پيش‌بيني سوالات و محيا نمودن جواب‌هاست. مثلا پاسخ شما به اين پرسش چيست : استخدام شما ، چه ارزشي را به شركت ما مي‌افزايد؟

    خانم ميرا زاسلف ، يكي از مديران Fortune 500 بيان مي‌نمايد ...

    ادامه مطلب »  رمز موفقيت در مصاحبه استخدام



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۷ توسط:مديريت موضوع:

    ۷ قانون ايجاد وفاداري به برند ، به روش كالت برند Cult Brand

    رزوي هر مدير بازاريابي يا مديريت برند ، داشتن يك برند فرقه ( برند كيش ) Cult Brand است، زيرا كه مشتريان اين نوع برند داراي بالاترين سطح وفاداري به برند هستند. در ادامه سعي خواهم نمود كه به ساده‌ترين شيوه، به بيان هفت قانون اصلي در يك برند فرقه بپردازم، قوانيني كه آگاهانه و يا غريزي در كسب‌وكار خويش رعايت مي‌نمايند.

    با بكار بستن چنين مواردي ، مسير رسيدن به مشتري وفادار را راحت‌تر طي خواهيد نمود، زيرا كه چهارچوبي مستحكم و دائمي و جاري در مسير دستيابي به موفقيت ايجاد ميگردد. بايد روش تطبيق و پياده‌سازي هركدام از اين قوانين در كسب‌وكار خود را بابيد.

     

    ۱- ايجاد تمايز

    چالش‌هاي پيش روي مديران بازاريابي بسيار زياد است.همه مي‌خواهند بهترين باشند. هميشه به ياد داشته باشيد : شما منحصر فرديد، دقيقا مثل ديگران.
    هر مشتري هم‌زمان به دو چيز علاقه دارد، كه در هر دو نيز در جهت‌هاي متضادي قرارگرفته‌اند. مشتري مي‌خواهد كه از سايرين متمايز و هم‌زمان احتياج دارند تا در بطن جامعه پيرامون خود بوده، از حمايت مردم جامعه برخوردار شده و توسط افراد همفكر خود پذيرفته شوند.

    چگونه مردم به اين دو نياز متضاد خويش، پاسخ دهند ؟ شايد بهترين پاسخ اين است : با عضويت در گروهي كه آن‌ها را منحصربه‌فرد مي‌شمارد.

    البته اين گروه بايد خاص باشد و جز گروهايي نباشد كه عضويت در آن خيلي ساده باشد.

    فرض كه شما به يك سرويس مبلمان خانگي نياز داريد، پس شما جز گروهي از مردم نيازمند به مبلمان هستيد، اما اين گروه اصلا جذابيت و ظرفيت‌هاي كافي براي تشكيل يك سازمان را ندارد، اما اگر همين مبلمان داراي خصوصيات خاصي باشد تا شما را از ديگراني كه مبلماني معمولي خريداري نموده‌اند، متمايز نمايد، در اين صورت اگر در سوئد زندگي مي‌كنيد، احتمالا شما از برند IKEA خريد نموده‌ايد . برندي كه جز كالت برند است. خيلي ساده است، مشتري شما مي‌خواهد كه جزئي از يك گروه متمايز باشد.

    ۲- شجاع و دلير بودن

    حتي از نظر منتقدين و بدبينان، برندهاي فرقه بسيار متفاوت و موفق هستند. موفقيت برندهاي فرقه به دليل عدم محبوبيت آن‌ها نزد ساير شركت‌ها در محيط بازار است.
    برندهاي فرقه، اعتقاد و اعتماد بالايي به خود، محصولات و خدمات، و مشتريان خويش دارند. كالت برند درپي فرصتي براي به چالش كشيدن و تغيير خرد افراد سنت‌گر است. برند فرقه، بسيار ريسك‌پذير است. حاميان چنين برندهايي صرفا از آن پيروي نمينمايند، بلكه آن را راهبري مينمايند، همچنين در مقابل ديگر برندها عرصه را ترك نميكنند، بلكه براي آن ميجنگند.برند كالت، زمان و انرژي خود را با تحقيق در خصوص اينكه “چه كساني از وي پيروي مينمايند” تلف نميكند. تمركز و توجه اين برند بر بهبود خدمات ارائه شده به مشتريان است.

    ۳- ترويج يك سبك زندگي

    برند فرقه چيزي بيش از يك محصول يا خدمات را مي‌فروشد. مشتريان نيز چيزي بيش از اين را مي‌خواهند، مشتري علاقه به كسب تجربه است.
    خريد تجربه‌گرا، خيلي بيش از خريد يك چيز براي مشتريان اين برندها، معنا دارد. به عنوان مثال، تمام برندهاي فرقه، سبك زندگي مي‌فروشند. چنين برندهايي، ابزارهايي را مي‌فروشند كه مشتريان در دنبال كردن روياهايشان باوجود منابع محدودشان، كمك مي‌نمايد.

    برندهاي فرقه موانع پيش روي مشتريان را كنار ميزنند. انگار نوازنده‌اي باشي كه نياز به خريد هزاران دلار وسايل و تجهيزات نداشته باشد. تنها يك اپ اندرويد مناسب را روي گوشي خود دانلود و ديگر يك نوازنده راك شده باشيد.

    مثل برند اپل كه به ترويج يك سبك زندگي براي تسهيل بيان خود به جامعه پيرامون مي‌پردازد. هنگامي‌كه در كافي‌شاپ در حال كار با ابزارهاي پل هستيد، در يك سبك زندگي خاص با جمعي ديگر از افراد حاضر و دارند اپل، مشاركت مي‌نماييد.

    مشتريان آرمان و آرزوهايي دارند كه نشاءت گرفته از احساساتشان است. اگر حمايت از مشتري با احترام و درك آرزوهاي مشتري همراه باشد، احساسات مثبت خويش را با كسب‌وكار شما به مرتبط خواهند دانست.

    ۴- گوش دادن به مشتري

    گوش دادن فعال به مشتري بسيار حياتي است .برند كيش بر برآورده نمودن نيازهاي و خواسته‌هاي مشتريان تمركز دارد و گوش شنوايي براي ارائه راه‌حلي براي مشكلات آنان تا به وفاداري‌شان دست يابد. برندي مثل Amazon تنها با گوش دادن به نظرات مشتريان خود به رابطه بين تعداد دفعات سفارش و هزينه ارسال اجناس پي برد. بر همين اساس، در سال ۲۰۰۵ براي مشتركين خود، برنامه ارسال نامحدود و رايگان دو روزه را جايگزين هزينه‌هاي سالانه ارسال نمود. با اين ابتكار عمل، برنامه بسيار مورد استقبال قرار گرفت. بيش از ۲۰ ميليون نفر عضويت ممتاز وب‌سايت را خريداري نمودند. خريدهاي اعضاي عالي در حدود ۱۵۰ درصد بيش ساير اعضا است. اين نمونه‌اي از معجزه گوش دادن به مشتري است.
    به گفته‌ها گوش‌داده، بر عقيده ارزش نهيد و به آن‌ها پاداش دهيد. هرگز علاقه‌مندان برند را خود ناديده نگيريد . افرادي كه برندتان را دنبال مي‌نمايند، به برندتان اعتقاددارند ، اما بايد در ابتدا بايد معجزه گرفتن يك هديه غيرمنتظره و شگفت‌آور از سوي شما را ببينند. يك كار غيرعادي انجام دهيد، در اين حالت طرفداران برند به مبلغان و مدافعان برند تبديل مي‌شوند.

    ۵- پشتيباني از اجتماع مشتريان (گروه مشتريان)

    برندهاي فرقه ، چگونگي پايه‌گذاري يك برند فرقه را به خوبي مي‌دانند. برندهاي فرقه به دنبال ايجاد يك رابطه قوي، پايدار و دائم با مشتريان براي ايجاد و حمايت از جامعه‌ي مشتريان خود هستند. برندهاي فرقه ترسي در استفاده از سود امروز خود در حمايت از جامعه مشتريان خويش، براي رسيدن به منافع بلندمدت ندارند.
    هر زمان كه بتوانند، از رخدادهاي بازاريابي در جهت بيان ماموريت خويش بهره مي‌برند. مثلا برند MINI ، تور سالانه برگزار مي‌نمايد . برند Life is good نيز سالانه فستيوال‌هاي موسيقي محبوبي را برگزار مي‌نمايد. برند Harley رالي موتورسواري جهاني را حمايت مي‌نمايد.

    ۶- استقبال با آغوشي باز

    اگر به اندازه كافي باحال نيستي ، منتظر استقبال برند كالت نباشيد. كالت برند به هر سن ، نژاد ، اعتقاد و با هر سبقه اجتماعي و اقتصادي با آغوش باز استقبال مي‌نمايد. اگر با يك مشتري ايدئال كالت برند همخوان نباشيد، باز هم هرگز ، مورد تبعيض واقع نخواهيد شد. به هر فردي خوش‌آمد گفته مي‌شود.
    كالت برند درپي پر نمودن فضاهاي خالي نيازهاي عميق روحي و تعلقي افراد با تسهيم فضا، زمان و احترام متقابل است.

    ۷- آزادي فردي

    عمق وجود هر انساني بر اين كره خاكي در جستجوي آزادي فردي است. بر اساس هرم مازلو ، احساس آزادي پلي براي رسيدن به خودشكوفايي است ، زيرا ما به دنبال رشد و بيان هويت منحصربه‌فرد خود به جهان پيرامونمان بدون ترس از عواقبت آن هستيم. برند هارلي ، آزادي را در آزادراه‌ها ترويج مي‌نمايد.
    هنگامي‌كه فردي به‌عنوان عضو يك كالت پذيرفته مي‌شود، احساس مي‌كند كه به آزادي عمل خاصي دست پيدا نموده و با اثربخشي بالاتري به اهدافش دست ميابد.

    • نيروي پشت وفاداري مشتري به برند :

    هفت روش فوق نيروي عظيمي براي دستيابي به وفاداري به برند است. پياده‌سازي مستمر اين موارد موجب حفظ مشتري كنوني و هم‌زمان جذب مشتريان جديد مي‌گردد. ازآنجايي‌كه مشتري، ارتباط احساسي عميق با برند برقرار نموده است، وفاداري وي رشد خواهد نمود. سازمانتان قوي‌تر ، منعطف‌تر و متمايزتر خواهد شد .

    مطالب مرتبط :

    وفاداری به برند Cult Brand برند فرقه ( برند کیش ) کالت برند

    منبع » ۷ قانون ايجاد وفاداري به برند ، به روش كالت برند Cult Brand

    مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه كپي برداري بدون درج لينك منبع پيگرد قانوني دارد.

     


    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۷ توسط:مديريت موضوع:

    10 اشتباه فروشنده و راه‌حل

    تيم مشاوران مديريت ايران :

    نتيجه تحقيقات نشان داده كه 53% از مشتريان، تا پيش از پايان فرايند فروش ، فكر و عقيده‌شان در خصوص برند ، محصولات و خدمات شركت، شكل‌گرفته است. واقعيت اين است كه مشتري‌بالقوه Prospect همواره به دنبال كوچك‌ترين بهانه براي صرف‌نظر نمودن از محصولات يا خدمات مدنظرش است. اگر برخورد اعضاي تيم فروش با خريدار مناسب نباشد، احتمال اينكه مشتري برند را رها كند بسيار زياد است.

    اعضاي تيم فروش تحت‌فشار زيادي براي افزايش سطح عملكرد خويش هستند. اما حتي گاه فروشنده حرفه‌اي نيز دچار اشتباه مي‌شود. برخي از اين اشتباهات مي‌تواند موجب از دست رفتن مشتري بالقوه ، طفره رفتن از بستن قرارداد و يا يك فرصت تجاري را خراب نمايد. چگونه بايد از اين اشتباهات جلوگيري نمود ؟


    ادامه مطلب » اشتباه فروشنده



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۶ توسط:مديريت موضوع:

    جايگاه‌يابي برند Brand Positioning

    جايگاه برند چيست ؟ جايگاه برند فرآيندي است كه در آن برند داراي جايگاهي خاص در ذهن مشتري خواهد شد. از جايگاه برند همچنين به يك استراتژي جايگاه‌يابي برند Brand Positioning Strategy  ، استراتژي برند Brand Strategy ، و يا يك بيانيه جايگاه برند تعبير شده است.   كتاب " جايگاه‌يابي : نبردي براي ذهن شما" Positioning: The Battle for Your Mind كه به‌عنوان پرفروش‌ترين كتاب سال معرفي شد، پيام اصلي كتاب، تلاش براي تصاحب يك گوشه بازار ( بازاريابي نيچ Niche Marketing ) براي يك برند، محصول و خدمت مي‌باشد. اين امر از طريق روش‌هاي مختلفي از جمله قيمت‌گذاري ، فروش ويژه ، توزيع ، بسته‌بندي و رقابت انجام مي‌شود. هدف، ايجاد تاثيري منحصربه‌فرد در ذهن مشتري است، به‌طوري كه مشتري نام تجاري شما را با تصويري خاص و مطلوب كه متمايز از بازار، در ذهن داشته باشد.   جايگاه‌يابي برند جايگاه‌يابي برند Brand Positioning عبارت است از يك سيستم سازمان‌يافته براي يافتن پنجره‌اي به ذهن مشتري . اين تعريف بر اين مفهوم استوار شده كه ارتباط تنها مي‌تواند در زمان و شرايط مناسب رخ دهد.   حتي اگر شركت براي ساختن جايگاه خود در ذهن مشتري فعاليت‌هاي آينده‌نگرانه ننمايد، باز هم ايجاد اين جايگاه اجتناب‌ناپذير خواهد بود. بااين‌حال اگر مديران رويكردي آينده‌نگرانه و هوشمندانه داشته باشند مي‌توانند جايگاهي مثبت در ذهن مشتري هدف خويش ايجاد كنند.   تفاوت‌ "بيانيه جايگاه" و "عبارت كوتاه" بيانيه جايگاه برند Brand Positioning Statement اغلب با عبارت كوتاه Tagline يا عنوان Slogan سازمان اشتباه گرفته مي‌شود ( زيرا كه از روز اول به‌اشتباه ترجمه‌شده ). بيانيه‌هاي جايگاه براي استفاده داخلي هستند. اين بيانيه‌ها راهنماي بازاريابي و تصميمات عملياتي كسب‌وكار هستند. بيانيه جايگاه ، سازمان را كمك مي‌نمايد تا تصميماتي كليدي بگيريد كه چگونه ادراك مشتري از برند خود را تحت تاثير قرار دهيد.   عبارت كوتاه يك بيانيه خارجي است كه در بازاريابي و برندسازي مورداستفاده قرار مي‌گيرد. بيانيه جايگاه مي‌تواند به يك عبارت كوتاه تبديل شود، اما نكته مهم تمايز قائل شدن بين اين دو است.   بيانيه جايگاه‌يابي برند چيست؟ بيانيه جايگاه‌يابي برند يك عبارت يك يا دوجمله‌اي است كه ارزش منحصربه‌فرد برندتان را نسبت به رقباي اصلي، با مشتريان در ميان مي‌گذارد.   دو نمونه از بيانيه جايگاه
    • Amazon.com چنين بيانيه جايگاهي در سال 2001 استفاده نمود (هنگامي‌كه منحصرا كتاب ميفروخت)  :  براي كاربران آنلاين كه از كتاب لذت مي‌برند، Amazon.com  يك‌خرده فروشي كتاب است كه دسترسي سريع به بيش از 1.1 ميليون كتاب را فراهم مي‌نمايد. برخلاف خرده‌فروشان كتاب‌هاي سنتي،  Amazon.com تركيبي از راحتي فوق‌العاده ، قيمت پايين، و انتخاب‌هاي وسيع  را فراهم مي‌نمايد.
    • Zipcar.com از اين بيانيه جايگاه در زمان تاسيس كسب‌وكار خود را در سال 2000 استفاده نمود  :  ساكنان شهرها و مشتريان تحصيل‌كرده‌اي كه در فناوري مهارت دارند هنگامي‌كه از خدمات به اشتراك گذاشتن  يا  اجاره خودرو  Zipcar  به‌جاي  داشتن يك خودرو استفاده كنند علاوه بر كاهش آلودگي و گازهاي گلخانه‌اي در هزينه نيز صرفه‌جويي مي‌نمايند.



    ادامه مطلب  : جايگاه‌يابي برند Brand Positioning



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۶ توسط:مديريت موضوع:

    بک لینک -
    وان ایکس بت
    سایت شرط بندی انفجار
    بازی انفجار
    سایت بازی انفجار
    سایت enfejar
    سایت جت بت
    بهترین سایت پیش بینی فوتبال
    سیب بت بدون فیلتر
    بازی انفجار
    سایت betball90
    انفجار آنلاین
    جت بت ۹۰
    لانا کازینو
    betorward
    وان ایکس بت
    آس ۹۰
    جت بت
    betforward
    river poker
    emperor poker
    بکس بت
    آدرس جدید وان ایکس بت
    ماه بت
    خرید چک سفید امضاء
    بت تایم 90 وی آی پی
    وان ایکس بت اصلی
    yek bet دانلود برنامه دنس بت شرط بندی بلک جک سایت شرط بندی با واریز مستقیم بت کازینو مجله ی بخت bet303 بت یک جت بت اس نود یک بت یکبت ماف بت بتفیدو plinko بت boro bet بروبت 1x bet اونجا بت پین باهیس شیربت جت بت فارسی بتبال سایت جت بت سایت بت بال نود سایت مگاپاری برنامه جتبت برنامه سیب بت سیب بت دانلود بازی حکم آنلاین irtoto pishbini
    سایت بت فوروارد
    وانیکس
    سایت بت فوروارد
    سایت شرط بندی با شارژ 100 تومان