مديريت مديريت .

مديريت

برندسازي شخصي : چگونه در صنعت مد خود را به يك برند تبديل نماييد ؟

برندسازي شخصي ( برندينگ فردي ) پرسنال برندينگ Personal Branding

تيم مشاوران مديريت ايران:

شخصيت شما، كالاي شماست و ما به شما خواهيم گفت كه آن را چگونه بفروشيد. امروزه چهره ( مغز متفكر ) پنهان پشت هر محصولي كه ارائه مي‌شود از جمله وبلاگ ،مجله، برچسب طراح و.. اگر به‌تنهايي بيش از محصول مهم نباشد به اندازه آن مهم است.

مارك بكمن، از بنيان‌گذاران آژانس مديريت طراحان و نماينده برندهاي بزرگ مد همچون ProenzaSchouler , Andre Leon Talley و Nicola Formichetti بيان مي‌نمايد : "مشتريان امروزه به دنبال چيزي بيش از فقط يك كالا هستند".

اجازه دهيد تا Anna Wintour (روزنامه‌نگار) و  Karl Lagerfeld ( طراح مد با آن يقه سفيد بلند معروفش ) را به عنوان دو مثال معرفي مي‌نمايم. برند شخصي‌شان با شركت‌هايي كه براي آن‌ها كار مي‌كنند ارتباطي تنگاتنگ دارد. وقتي مردم يك كيف به شكل لوگوي معتبر Chanel را خريداري مي‌نمايند، در واقع بيش از اينكه براي خود برند، پول خرج كنند براي سبك زندگي لاكچري  Lagerfeld هزينه مي‌كنند.

يك رهبر سمبليك و نمايشي با يك برند شخصي ( برند فردي ) Personal Brand قدرتمند تنها يك مزيت براي شركت نيست بلكه يك دارايي مهم  براي افراد است كه منجر به وابستگي كمتر آنان به هر سازماني مي‌گردد. به همين دليل، داشتن يك برند شخصي براي كارآفرينان و يا صاحبان مشاغل مانند مدل‌ها و طراحان مد بسيار مهم‌تر است . Cara Delevingne و Kate   Upton  لزوما زيباترين مدل‌ها نيستند اما در تبليغ و معرفي خويش، نابغه هستند.

 واقعيت اين است كه طراحان مد موفق، بسيار پيشرفت كرده‌اند : BryanBoy, The Man Repeller, The Glamourai هركدام صدا و تصوير منحصربه‌فرد خود را دارند كه آن‌ها را در ميان رقباي خود متمايز مي‌نمايد. اين حاصل برندسازي شخصي (برندينگ فردي ) Personal Branding آنان است.

تفاوتي ندارد شغل شما در صنعت مد چه باشد. تنها داشتن يك برند شخصي مي‌تواند كليد موفقيت در اين صنعت باشد.

خلق يك برند امري مهم است، چرا كه سبب گسترش تفكرات شخصي و نقطه نظرات شما خواهد بود.

Raina Penchansky مدير ارشد استراتژي در شركت Digital Brand Architects كه نماينده برندها و بسياري از طراحان مد مطرح دنيا است مي‌گويد : برند به شما اين توانايي را مي‌دهد تا تعيين كنيد كه مي‌خواهيد استراتژي رشدتان چگونه باشد و درنهايت چشم‌انداز خود را به كدام سمت مي‌بريد.

به گفته بكمن "اين يكي از مهم‌ترين عناصر ايجاد يك مدل كسب‌وكار پايدار و بلندمدت است".

چگونه برند شخصي  خود را بايد بسازيد ؟

اين سوالي است كه دائما از طريق ايميل و يا در جلسات مشاوره از ما پرسيده مي‌شود.

در اين مقاله سعي مي‌نمايم تا اطلاعات جامعي را براي ساختن يك برند شخصي موثر از طريق اطلاعات كارشناسان اين صنعت Penchansky و  فرمل Kelly Framel (مدل و طراح مد) كه گردآوري نموده‌ام، در اختيارتان قرار دهم.

نكات اساسي در برندسازي شخصي :

 

1- سعي نكنيد خود را از آنكه هستيد بيشتر نشان دهيد.

با هركه صحبت كرديم نتوانست بر اين مسئله به اندازه كافي تاكيد كند. هيچ‌گاه برندي را كه شخصي نيست به‌عنوان يك برند شخصي جا نزنيد. هرگز سعي نكنيد از يك روند پيروي نماييد و صرفا براي اينكه بگوييد من هم اين كار را كردم، جاروجنجال راه بي اندازيد.

 چندي قبل در سايت لينكداين، فردي با آب‌وتاب فراوان در خصوص ارائه نقشه اطلاعات محتواي فارسي فضاي مجازي ايران يك سري اعداد ارائه نمود و در پايان آن نيز نوشته بود : شركت فلان براي اولين بار در ايران. هنگامي‌كه به بيشتر دقت نمودم، فقط داده‌هاي خامي بود كه هيچ پردازشي روي آن نشده بود و پرواضح بود كه دسترنج يك فرد از خروجي يك نرم‌افزار است و نه كل فضاي اينترنت ايران.

به گفته خانم پنچانسكي برند بايد بر اساس چيزي حقيقي و معتبر بنا شود و نمي‌تواند بر اساس هيچ و پوچ و رياكارانه شكل گيرد. بكمن اضافه كرد مشتريان بسيار باهوش هستند و فريب نخواهند خورد.

براي مثال، فرمل ، مدل برند خود را بر اساس محصولات پرزرق‌وبرق كه به راحتي در دسترس بودند (مثل نام سايتش theglamourai.com ) ساخت. او از دانش خود در زمينه طراحي و مد براي الهام بخشيدن به خوانندگان، جهت ايجاد نگاهي درخشان در زندگي واقعي استفاده مي‌نمايد. و اطمينان مي‌دهد اين ديدگاه قابل‌گسترش به هر شبكه‌اي از اينستاگرام تا توييتر و برعكس است . فرمل مي‌گويد:"من همه اين‌ها را از عمق وجودم خلق نموده و به همين دليل آن‌ها بسيار غريزي هستند"

اين موضوع نه تنها به اين برند كمك كرد تا طرفداران وفاداري به دست آورد بلكه باعث شده تا روزبه‌روز تصميم‌گيري برايش آسان‌تر شود.

2- براي پشتيباني از برند، استعداد و مهارت و تعهد داشته باشيد.

مصرف‌كنندگان اسير يك شگرد بازاريابي رياكارانه نخواهند شد. همان‌گونه كه اگر محصول شما كيفيت خوبي نداشته باشد، فريب نمي‌خورند.

به گفته بكمن : اگر يك محصول برتر نداشته باشيد، مصرف‌كنندگان از برندتان فاصله مي‌گيرند و ديگر مهم نيست كه استراتژي برندسازي شخصي ( پرسنال برندينگ ) شما چقدر  هوشمندانه، جالب و جذاب باشد.تلاش بسيار مبذول نماييد تا خاص بمانيد و اطمينان يابيد كه محصولي باكيفيت بالا خلق كرده‌ايد. نوشته‌هايتان را به‌موقع بايگاني نماييد تا بتوانيد به‌سرعت بدان‌ها رجوع نماييد، به‌طور مداوم وبلاگ خود را بروز رساني كنيد، آخرين جزئيات را به دست آوريد و مهم‌ترين نكته اينكه به كاري كه انجام مي‌دهيد ايمان داشته باشيد.

 

ادامه مطلب :  برندسازي شخصي ( برندينگ فردي ) پرسنال برندينگ Personal Branding



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۶ توسط:مديريت موضوع:

داستان برند

تيم مشاوران مديريت IranMCT

در دنياي بازاريابي ، داستان‌هاي مرتبط با برندها، موضوعات جذابي هستند زيرا در خصوص جلب‌توجه ، ايجاد ماندگاري در ذهن، تغيير عقايد افراد ، سوق فعاليت‌هاي اجتماعي به سمت و سوي دلخواه ، ايجاد احساسات، كنجكاوي و حقايق، در برقراري ارتباط با مخاطب نسبت به روايات واقعي موفق‌تر عمل نموده اند. بسياري از شركت‌ها روزنامه‌نگاران، سردبيران و فيلم‌سازان را به ...

ادامه مطلب : 

داستان برند چيست ؟ چگونه بايد داستان برند را بسازيم ؟

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۵ توسط:مديريت موضوع:

اصول و فنون مذاكره : 10 مهارت مذاكره فروش negotiation skills

اصول و فنون مذاكره : 10 مهارت مذاكره فروش

ما در طول روز، همواره در حال مذاكره هستيم. مذاكره با خانواده، دوستان، همكاران و حتي مذاكره با خود. مذاكره كليد قفل ارتباط است. تمام فعاليتهاي ارتباطي ما در محيط كار به نوبه خود يك مذاكره است. مذاكره براي استخدام، دريافت پاداش، دريافت وام، دفاع از برنامه پيشنهادي، خريد و فروش محصولات و خدمات سازمان. راز موفقيت فروشنده‌ حرفه‌اي در بكارگيري تكنيك‌هاي مذاكره، در زمان و مكان مناسب مي‌باشد.

برخي تصور نادرستي از مذاكره فروش در ذهن دارند. انگار فقط فروشنده يك قيمت را روي قرارداد مي‌نويسد و مشتري كاغذ گرفته و بلافاصله آن را امضا مي‌نمايد و همه‌چيز تمام مي‌شود.

اما در دنياي واقعي، مكالمات ديگري ردوبدل مي‌گردد :

 "پيش از امضا قرارداد، بهتر است در خصوص برخي جزئيات آن گفتگو كنيم".

حتي اگر اعتبار فروشنده در نزد مشتري بالقوه خيلي بالا باشد و در تمام فرايند فروش به انتظارات مشتري خود پاسخ داده باشد، همچنان بسته شدن قرارداد به بعد از مذاكره موكول مي‌گردد. در اين مرحله فروشنده از مهارت مشاوره بايد به مهارت مذاكره سوييچ نمايد. مهارت مذاكره فروش براي دستيابي به نتيجه برد-برد دو طرف است.

اگر دو طرف مذاكره ، مهارت كافي مديريت مذاكره را نداشته باشند، حتما در طول زمان، اين مذاكره به جهت‌هايي غير سازنده و نامرتبط متمايل خواهد شد. اگر فروشنده با اين 10 مهارت مذاكره فروش، خود را مسلح نمايد، قادر به مديريت مذاكره باشد.

10 مهارت مذاكره فروش

تعداد تكنيك‌هاي مذاكره بسيار زياد است، اما تعداد اندكي از آنان كاربردي و مفيد هستند. يك مذاكره‌كننده حرفه‌اي بايد تمام اصول فنون تكنيك‌هاي مذاكره حرفه‌اي را بداند. مهم‌ترين تكنيك‌هاي مذاكره فروش عبارت‌اند از :

 

 ادامه مطلب : اصول و فنون مذاكره : 10 مهارت مذاكره فروش

 

قيف فروش مشتريان راغب sales funnel leads

مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه كپي برداري بدون درج لينك منبع پيگرد قانوني دارد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۵ توسط:مديريت موضوع:

نقش رنگ در برندسازي و فروش (مطالعه موردي برند Tiffany )

نويسنده : دكترسيدرضاآقاسيدحسيني

تيم مشاوران مديريت ايران
 :
رنگ برند، قسمت جدايي‌ناپذير برندسازي و برندينگ و بخش مركزي شخصيت برند است و اگر در بلندمدت و بر اساس يك الگوي مشخص و پايدار به كار گرفته شود، عامل هويت‌دهنده برند خواهد بود. هنگامي‌كه رنگ‌سازماني با در نظر داشتن استانداردهاي مديريت برند منجمله تداعيات رنگ در ذهن مخاطب، انتخاب شود، حتما براي محصولات و خدمات مختلف بايد رنگ‌هاي متفاوتي در نظر گرفت. رنگي كه مورد انتظار مشتري و بازار ان سازمان باشد. رنگ به سازمان كمك مي‌كند تا در ميان رقبا شناخته شود.


رنگ بايد به مشخص‌ترين عامل شناسايي برند تبديل گردد. به برندهايي نظير: ايرانسل، ودافون،گوگل فكر نماييد.
رنگ برند حتما بايد در لوگو ديده شود، مثل رنگ آبي در توييتر ، رنگ قرمز در تارگت يا رنگ سبز فسفري در جاي پنجه هيولا در نوشابه انرژي‌زاي مانستر.

ادامه مطلب : نقش رنگ در برندسازي و فروش  (مطالعه موردي برند Tiffany )

 

دريافت خبرنامه تيم مشاوران مديريت در تلگرام هفته‌اي يكبار (بدون درج تبليغات)

تيم مشاوران مديريت ايران : مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه كپي برداري بدون درج لينك منبع پيگرد قانوني دارد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۴ توسط:مديريت موضوع:

كالت برندينگ Cult Branding چيست ؟ (مطالعه موردي هارلي–ديويدسون )

تيم مشاوران مديريت ايران :

برند فرقه يا برند كيش (كالت برند Cult Brand ) يكي از ۲۱ نوع برند است و در زير عنوان برندينگ، جز برند متخاصم Hostile Brand دسته‌بندي مي‌گردد. كالت برند بر اساس وفاداري مشتريان حول يك دسته، گروه، فرد يا محصول در يك جامعه شكل مي‌گيرد. برند فرقه علاقه‌اي به ديگران ندارد، مشترياني دارد كه خودشان را متعصبين و سينه‌چاكان اين برند مي‌دانند، طرفداران برند فرقه به‌طورجدي و حقيقي، منافع و هويت خود را درگرو محبوبيت و موفقيت برند مي‌دانند.

 

Cult Brand، ارتباطي منحصربه‌فردي با مشتريان خويش برقرار مي‌نمايد و حول برند خود يك فرهنگ مصرف خاصي را شكل مي‌دهد و اين فرهنگ، ديگران را تحريك مي‌كند تا از صميم قلب بخواهند بخشي از اين فرهنگ باشند. از كالت برندهاي جديد مي‌توان به Mini Cooper, Harley-Davidson, Apple, Oprah, Linux اشاره نمود.

ادامه مطلب :  كالت برندينگ Cult Branding



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۴ توسط:مديريت موضوع:

تبليغات موبايلي (اَپ ور تايزينگ) Appvertising

شركت مشاوره مديريت IranMCT

در بسياري از كشورها ، هنگامي‌كه بحث از اينترنت به ميان مي‌آيد، ناخودآگاه ذهن به سمت وسايل قابل‌حملي نظير تلفن همراه و تبلت مي‌رود، زيرا استفاده از سيستم ديال.آپ و شبكه كابلي عملا فراموش‌شده است. اين روند در ايران نيز ديده مي‌شود. دسترسي به اينترنت از طريق اينترنت بي‌سيم Wi-Fi و سيم‌كارت‌هاي نسل 4G كم‌وبيش محياست. اين بدين معناست كه افراد و شركت‌ها براي استفاده از اينترنت، نيازشان در استفاده از لب تاپ و كامپيوتر روميزي به ميزان بسيار زيادي كاهش‌يافته است. از همين روست كه شركت‌هايي نظير سامسونگ، گوگل، اپل، پول‌هاي ميلياردي مي‌سازند و اين صنعت با سرعت غيرقابل‌باوري در حال رشد است. 

شركت مشاوره مديريت IranMCT

از سال 2010 ، چند صد ميليون تلفن همراه هوشمند فروخته‌شده است و هرسال اين آمار حدود 50% افزايش ميابد. اين بدين معنا است كه تعداد تلفن همراه هوشمند چندين برابر ساير انواع تجهيزات استفاده از اينترنت است. آمار، قدرت تلفن همراه هوشمند را نشان مي‌دهد.

سوالاتي كه پيش مي‌آيد :

  • آيا تلفن همراه يك رسانه است ؟
  • چگونه از اين روند مي‌توانيم پول درآوريم ؟
  • چگونه پيام تبليغاتي خاصي را به مي‌توان به كاربر تلفن همراه منتقل نمود ؟

دريافت خبرنامه تيم مشاوران مديريت در تلگرام هفته‌اي يكبار (بدون درج تبليغات)

تيم مشاوران مديريت ايران : مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه كپي برداري بدون درج لينك منبع، پيگرد قانوني دارد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۴ توسط:مديريت موضوع:

تفاوت برنامه بازاريابي با طرح كسب‌وكار چيست ؟

تيم مشاوران مديريت ايران :

برنامه بازاريابي (طرح بازاريابي, ماركتينگ‌پلن, Marketing plan) و طرح كسب‌وكار (طرح توجيهي, بيزينس‌پلن, Business Plan) هردو جنبه‌هاي ضروري يك تجارت موفق هستند.

دريافت خبرنامه تيم مشاوران مديريت در تلگرام هفته‌اي يكبار (بدون درج تبليغات)

 

اين برنامه تنها به جهت ايجاد يك نظم در فعاليت‌هاي سازمان تدوين نمي‌گردند، بلكه به ديگران نيز كمك مي‌كند كه تا از موفقيت و شكست شما عبرت گيرند. از زماني كه توليد بر اساس تقاضاي مشتري و شرايط اقتصادي بازار صورت مي‌پذيرد،  برنامه بازاريابي و طرح كسب‌وكار ضرورتي است در راستاي تطبيق و تكامل سازمان با اين شرايط.

اگر بخواهيم رابطه بين طرح كسب‌وكار و برنامه بازاريابي را روي يك پيتزا تشريح كنيم، طرح كسب‌وكار همان نان پيتزا و ماركتينگ‌پلن برش‌هاي آن است.برنامه كسب‌وكار يك نماي كلي از تمام ابعاد مهم شركت به ما عرضه مي‌نمايد. برنامه بازاريابي بر استراتژي‌ها و تلاش‌هاي منجر به فروش و كسب درآمد تمركز دارد.

هنگامي‌كه يك كارآفرين به دنبال پايه‌گذاري كسب‌وكاري است، با شرايط و درخواست‌هاي متعددي مواجه است، شرايطي كه مي‌تواند وي را از مسير اصلي خود منحرف نمايد. بالا بودن ميزان اطلاعاتي موردنياز و سپس تحليل اين اطلاعات براي تصميم‌گيري‌هاي آتي مي‌تواند موجب سردرگمي و اعمال فشار بر وي شده و نهايتا موجب ترك عرصه گردد. دو تا از مهم‌ترين منابع اطلاعاتي كه  هر كارآفريني براي كسب موفقيت به آن مراجعه نمايد، ماركتينگ‌پلن و بيزينس‌پلن مي‌باشند.  هردو براي هر استراتژي كسب‌وكار مهم هستند؛ سوال اينجاست كه كدام مهم‌تر از ديگري است و چرا ؟

تفاوت برنامه بازاريابي با طرح كسب‌وكار چيست ؟



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۳ توسط:مديريت موضوع:

آموزش زبان بدن Body Language

آموزش زبان بدن : 8 نكته ضروري براي فهم زبان بدن ديگران Body Language

آموزش زبان بدن Body Language

تيم مشاوران مديريت ايران

زبان بدن Body Language حاوي اطلاعات بسيار جالب و هيجان‌انگيزي در خصوص نحوه تفكر ديگران نسبت مسائل پيرامونشان است.البته اگر بدانيم به دنبال چه چيزي بايد باشيم !

به قول شرلوك هولمز : سرنخ‌ها هميشه در مقابل چشمانمان است، تفاوت من با شما در اين است كه ميدانم به كجا بايد نگاه كنم و به دنبال چه چيزي بايد بگردم.

چه كسي علاقه ندارد كه بداند در ذهن ديگران چه مي‌گذرد، مخصوصا هنگامي‌كه بازخورد طرف مقابل برايتان بسيار حائز اهميت است . كاربرد زبان بدن در محيط كار و زندگي بسيار بالاست، مثلا:

1- پشت ميز مذاكره براي خريد يك محصول، اخذ نمايندگي
2- بازاريابي محصول و فروشندگي حرفه‌اي
3- اعتبار سنجي وعده يك مدير به كاركنان
4- ارزيابي فرد در هنگام مصاحبه شغلي 
5- تحليل گفته‌هاي يك شخصيت سياسي درزمان مصاحبه تلويزيوني 
6- اعتبار سنجي گفته‌هاي يك دوست
7- ارزيابي گفته‌هاي يك خواستگار
...

ادامه مطلب : 

آموزش زبان بدن : 8 نكته ضروري براي فهم زبان بدن ديگران Body Language



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

مشتري يابي در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشيم

تيم مشاوران مديريت ايران : 

اكثر توليدكنندگان درجه يك در آرزوهاي خود به صادرات به اروپا مي‌انديشند و اينكه شايد بتوانند محصول خود را جهاني نمايند. اما آيا اين ممكن است؟ البته منظور من فرستادن چند قوطي كنسرو، چند شيشه سس براي يك سوپرماركت در لندن و يا پاريس كه مراكز اصلي خريد ايرانيان مقيم اين شهرها است، اصلا نيست (هرچند كه برخي اين‌گونه خود را صادره كننده به اتحاديه اروپا مي‌دانند !)

هدف ارتباط با هر آن‌كسي است كه در مرزهاي اتحاديه اروپا به دنبال محصول ماست. ايجاد يك بازار هدف جديد در اروپا.

اما همان‌طور كه ميدانيد، ايجاد ارتباط از سوي ما با خريدار يا مصرف‌كننده اروپايي (خريدار خانگي، خريدار واسط، خريدار توليدي) كار ساده‌اي نيست. هرچند كه بسياري از توليدكنندگان ايراني در مرحله صفر شروع اين فرايند مشكل‌دارند. به اين معنا كه قبل از رسيدن به ايجاد ارتباط با مشتري، هيچ ايده‌اي در خصوص مشتري خود ندارند. سوال اساسي در ذهن اين صادركننده‌اي از اينجا شروع مي‌شود :

1- به چه كسي بايد بفروشم ؟
2- اين فرد يا شركت كجاست ؟

پس در گام نخست بايد خريدار (مشتري بالقوه) به‌درستي انتخاب گردد. شناسايي مشتري مناسب خود بسيار دشوار است.

يكي از اساسي‌ترين مشكلات صادركننده ايراني؛ نداشتن دانش كافي است كه شامل موارد بي‌شماري است، مانند :

1- عدم تسلط به زبان انگليسي ( به‌خصوص زبان تخصصي تجاري )
2- عدم شناخت فرهنگ مصرف شهروندان اروپايي
3- عدم شناخت الگوريتم تصميمي و عوامل تاثيرگذار بر تصميم سازي يك خريدار اروپايي
4- عدم تسلط به قوانين و مقررات بازار اروپا

لازم است كه توضيح دهم كه اگر تاكنون به افغانستان، عراق و يا چند كشور آفريقايي چند دلاري صادرات داشته‌ايد، به‌هيچ‌عنوان سعي نكنيد كه بر حقانيت خود بر صادرات به اروپا به همين آساني نيز اصرار نماييد.

در ادامه سعي خواهيم داشت تا بر اساس تجربه عملي تيم مشاوران مديريت ايران و نيز توصيه سازمان‌هاي اروپايي دست‌اندركار واردات، اطلاعاتي مناسبي براي صادرات به اروپا به شما توليدكننده و يا صادركننده عزيز قرار دهيم.

مشتري يابي در بازار اروپا – چگونه محصولات خود در بازار اروپا بفروشيم



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

16 خصوصيت فروشنده خوب و فروشنده بد

نوشته شده توسط دكترسيدرضااقاسيدحسيني

تيم مشاوران مديريت ايران :

سرمايه اصلي هر سازماني نيروي انساني آن است و فروشنده به‌عنوان يك نيروي انساني، مجري برنامه‌هاي مديريت فروش و عاملي اثرگذار بر سطح فروش سازمان است. حضور در فعاليت‌هاي سازماني براي هر فروشنده مانند يك دوره آموزش فروش است. فروشنده در مورد ويژگي‌هاي محصولات و فرايندهاي كسب‌وكار اطلاعاتي زيادي مي‌آموزد.

اما آيا تاكنون با خود انديشيده‌ايد كه چه چيزهايي موجب مي‌گردد كه يك فروشنده خوب يا يك فروشنده بد به‌حساب آيد. اين سوالي است كه اغلب مديران فروش با آن درگير هستند. (دقت نماييد كه فروشنده خوب همان فروشنده حرفه‌اي است).

  • آيا در سازمانتان، شاخصه يا خصوصياتي را تعريف و استاندارد نموده‌ايد كه بر اساس آن فروشنده‌اي را خوب و فروشنده‌اي بد بناميد؟
  • آيا واقعا در جهت دستيابي به هدف‌هاي روزانه، ماهانه، فصلي و سالانه‌ي از پيش تعيين‌شده براي واحد فروش، عزم راسخ و انتظارات منطقي وجود دارد ؟

اگر پاسخ شما به اين دو سوال "نه" باشد، در سازماني جالبي كار مي‌كنيد.

 

همه مديران در ذهن خود شاخص‌هايي تعريف و براي استخدام فروشنده از آن بهره مي‌گيرند و غالبا اين شاخص‌ها درجايي نوشته و مدون نشده نمي‌گردد. اين شاخص‌هاي همان‌طور كه در ذهن شكل‌گرفته و استاندارد نشده است در طي زمان نيز ممكن است دچار تغيير شده و اصلاحا بر سر يك رزومه يا يك مصاحبه دچار تعديل گردد، شايد اين شاخص‌هاي داراي مرزهاي نامشخص هستند.

اجازه دهيد تا با يك مثال آن را بيشتر توضيح دهم.

حتما در اقوام خويش با دختران جواني كه به‌تازگي ازدواج نموده‌اند، برخورد داشته‌ايد كه وقتي از آنان مي‌پرسيد كه بر اساس چه شاخصه‌هايي اين آقا را پسنديده و اصطلاحا بله را گفته‌ايد، در اكثر موارد در پاسخ به شما ابراز مي‌نمايند كه شاخص‌هاي من (ايدئال‌هاي من) در مورد شريك آينده زندگي‌ام با اين آقا بسيار متفاوت بود اما خوب بعد از توصيه دوستان و يا آشنايي بيشتر باشخصيت ايشان، شاخص‌هاي خود را تعديل و اين فرد را به‌عنوان همسر قبول نمودم !!.
تقريبا شاخص‌هاي يك مدير در زمان استخدام و يا ادامه همكاري با يك فروشنده، در بسياري موارد دچار همين مشكل مي‌گردند.

 

16 خصوصيت فروشنده خوب و فروشنده بد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
سایت جت بت
بهترین سایت پیش بینی فوتبال
سیب بت بدون فیلتر
بازی انفجار
سایت betball90
انفجار آنلاین
جت بت ۹۰
لانا کازینو
betorward
وان ایکس بت
آس ۹۰
جت بت
betforward
river poker
emperor poker
بکس بت
آدرس جدید وان ایکس بت
ماه بت
خرید چک سفید امضاء
بت تایم 90 وی آی پی
وان ایکس بت اصلی
yek bet دانلود برنامه دنس بت شرط بندی بلک جک سایت شرط بندی با واریز مستقیم بت کازینو مجله ی بخت bet303 بت یک جت بت اس نود یک بت یکبت ماف بت بتفیدو plinko بت boro bet بروبت 1x bet اونجا بت پین باهیس شیربت جت بت فارسی بتبال سایت جت بت سایت بت بال نود سایت مگاپاری برنامه جتبت برنامه سیب بت سیب بت دانلود بازی حکم آنلاین irtoto pishbini
سایت بت فوروارد
وانیکس
سایت بت فوروارد
سایت شرط بندی با شارژ 100 تومان