مديريت مديريت .

مديريت

انواع لوگو - 10 سوال اساسي در زمان طراحي لوگوي شركت

نوشته شده توسط دكتر سيدرضاآقاسيدحسيني

تيم مشاوران مديريت ايران: 

تعريف اوليه و يا بازتعريف لوگو بخشي از فرايند برندينگ و وظيفه اصلي مديريت برند است. لوگوهاي فوق‌العاده بلافاصله قابل‌تشخيص بوده و اثري مانا در ذهن ايجاد مي‌نمايد.
سيبل در لوگوي تارگت، تيك در لوگوي نايك و سيبي كه در لوگوي اپل است، موجب جلب توجه مي‌گردد.

در تمام اين لوگوها، يك علامت نمادين منحصربه‌فرد، باقابليت به يادسپاري و ماندگاري بالا وجود دارد.

اين لوگوها، هر آنچه بايد از يك لوگو در بلندمدت انتظار داشت را برآورده مي‌سازند:

  •  شناختن برند.
  •  متمايزسازي برند.
  •  ايجاد علاقه در مشتري و فروش.

لوگوهاي فوق‌العاده را همگان مي‌شناسند، اما همه نمي‌دانند كه اين لوگوهاي فوق‌العاده به‌راحتي خلق نمي‌شوند.

الينا ويلر، يكي از متخصصين برندينگ و نويسنده كتاب Designing Brand Identity مي‌گويد: ما نسبت به گذشته، زمان و مكان كافي براي بيان داستان‌هاي برند خود را نداريم. براي همين يك لوگو يا نماد بايد بتواند ارتباط فوري با مخاطب خود برقرار سازد. لوگو بايد به‌عنوان بخشي از برند، نقش خويش را در ايجاد ارتباط مناسب با مخاطب به‌خوبي ايفا نمايد.


10 سؤال اساسي كه مي‌بايست در زمان طراحي اولين لوگوي شركت پرسيده شود :

 

1- چه نوع لوگويي بايد داشته باشم ؟

مي‌توان لوگوها را به شش دسته تقسيم نمود ( انواع لوگو ):

 

  • نشان كلمه / علامت‌گذاري كلمه‌اي / علامت كلمه Wordmark

شامل يك كلمه، تركيبي از كلمات يا حروف مخففي است كه تبديل به يك لوگو شده است.
شركتي‌هايي نظير eBay, IBM, CNN, Google و همين سايتي كه مطلب را از آن مطالعه مي‌نماييدIranMCT از اين روش استفاده مي‌نمايند.

 ادامه مطلب : 

طراحي لوگو - 10سوال اساسي در زمان طراحي لوگوي شركت



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۴ توسط:مديريت موضوع:

5 راه براي خوشحالي نمودن مشتري و احترام به مشتري

تيم مشاوران مديريت ايران:

اخيرا چند دفعه تجربه پرواز با خطوط هواپيمايي نيوزيلند را داشته و در اين پرواز با نوآوري‌هاي قابل‌توجه در حوزه خدمت به مشتري برخورد نمودم. نوآوري‌هايي كه موجب تجربه بسيار لذت‌بخش از پرواز شد و انگيزه‌اي براي اشتراك گذاردن اين تجربيات با شماست.

هنگامي‌كه مسئولين خط هوايي در يك‌زمان واحد، از تمام افراد درخواست توجه به يك مسئله خواست دارند، 95% مشتريان حتما در حال انجام يك كار ديگر به‌جز توجه به خواسته اين مسئولين خواهند داشت !!

علائم و نشان‌هاي اخطاردهنده ديگر موردتوجه مسافرين قرار نمي‌گيرد. در هنگام توضيح مهمانداران (خدمه پرواز) در خصوص نحوه عملكرد در زمان بروز خطر احتمالي، اغلب مسافرين به چيزي يا جايي جز حركات دست وي توجه نموده‌اند.

اما خطوط هواپيمايي نيوزيلند كاملا متفاوت است. تك‌تك مسافران در حال مشاهده صفحه‌نمايش مقابل خود بودند. در چندين پروازي كه با اين خط هوايي داشتم، به‌وضوح  اين مسئله ديده مي‌شد. از مواردي كه براي ايجاد تجربه زيبا براي مشتري به وجود آمده بود، يادداشتي برداشتم و تعدادي عكس و فيلم محيا نمودم تا در اولين فرصت داستان اين شركت را برايتان بازگو نمايم:

1- توجه مشتريان را جلب نماييد

 خطوط هوايي نيوزيلند از قهرمانان موج‌سواري خواسته بود درحالي‌كه در يك ساحل زيبا در حال موج‌سواري هستند به‌جاي خدمه پرواز، نحوه عكس‌العمل در مواجه با خطرات احتمالي هوايي را براي مسافران تشريح نمايند. » ويديو مرتبط
پس جاي تعجبي نيست كه همه مسافران با تعجب و خوشحالي به صفحه‌نمايش چشم دوخته و به دستورالعمل‌هاي ايمني توجه مي‌نمودند.

 هر شركتي براي ارتباط با مشتري و كاركنان خويش بايد با استفاده از يك خلاقيت و نوآوري مشخص، توجه مشتريان را جلب نمايد. شما چه ايده نوآورانه‌اي و غيرتكراري براي شگفت‌زده و خوشحال نمودن مشتريان خود داريد؟

2- ايجاد هيجان و شگفتي براي مشتري

چرا كسي به فكر تزئين و زيباسازي داخل محيط سرويس بهداشتي هواپيما نبوده است ؟ 

در اين سرويس بهداشتي شما با لوستر، قفسه كتاب، نورپردازي ويژه و موزيك مواجه مي‌شويد. خود را جاي مسافر بگذاريد، چندين هزار مايل پرواز روي اقيانوس و خشكي، حتما بايد هر چيزي يك جنبه جديد داشته باشد تا ذهن مسافر را براي دقايقي از پرواز جدا گردد.

نوشته شده توسط دكتر سيدرضا آقاسيدحسيني on 16 مهر 1394

 

ادامه مطلب : 

5 راه براي خوشحال نمودن مشتري و احترام به مشتري



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۴ توسط:مديريت موضوع:

100 برند ارزشمند جهان در سال 2015 از سوي شركت اينتربرند آمريكا اعلام شد

نوشته شده توسط دكترسيدرضاآقاسيدحسيني on 13 مهر 1394

 تيم مشاوران مديريت ايران:

شركت مشاوره مديريت اينتربرند آمريكا  Interbrand "متخصص در حوزه مديريت برند و ارزش گذاري برند" ليست 100 برند ارزشمند دنيا در طي سال 2015 را براي 16امين سالي متوالي اعلام نمود. تيم مشاوران مديريت طبق سنوات (ارزشمندترين برندهاي2013 / ارزشمندترين برندهاي2014 ) اين اطلاعات براي شما محيا نموده ايم.

 

برندهاي اپل و گوگل در بالاترين جايگاه در رده بندي برترين برندهاي سال 2015 قرار گرفتند.

برند اپل معادل 170.276 ميليارد دلار ارزش‌گذاري شده كه نسبت به سال 2014 به ميزان 43 ارزش آن افزايش داشته است. گوگل نيز با افزايش 12 درصد ارزش برند خود روبرو شده است.

برند اپل در سال 2014 ارزشي معادل 118.863 ميليارد دلار و در سال 2013 ارزشي معادل 98.316 ميليارد دلار بوده است.

 پنج برند جديد Lego, PayPal, MINI, Moët, Chandonand, Lenovo نيز امسال به اين ليست تازه‌وارد شده‌اند.

برند Lenovo بعد از Huawei (در سال 2014 وارد اين شده است ) دومين برند از كشور چين است كه توانسته به ليست رده‌بندي پرارزش‌ترين برندهاي جهان در طي سال 2015 وارد شود.

درمجموع 28 جايگاه اين ليست به برندهاي خودرويي و تكنولوژي به خود اختصاص داده‌اند.

ارزش برندهاي مرتبط با تكنولوژي درمجموع 33.6 درصد كل ارزش برندهاي اين ليست را تشكيل داده‌اند.

بيشترين رشد ارزش برند مربوط به فيس.بوك با 54درصد بوده است و چهار برند ديگر نيز به‌قرار زير است :

ادامه مطلب :  

100 برند ارزشمند جهان در سال 2015 از سوي شركت اينتربرند آمريكا اعلام شد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۳ توسط:مديريت موضوع:

تفاوت بين برند و شهرت

نوشته شده توسط دكتر سيد رضا آقا سيدحسيني on 09 مهر 1394. 

تيم مشاوران مديريت ايران :

برند Brand و شهرت Reputation بسيار محكم به يكديگر متصل‌اند اما مترادف نيستند. اين مطلب را ارائه مينمايم زيرا كه در بسياري از شركت‌ها در هنگام شروع پروژه مديريت برند يابرندينگ، با اين مسئله روبرو شده‌ام و از مديران مي‌شنوم كه پروژه برند را به پروژه شهرت نام تجاري براي فهم بهتر نيروي‌هاي انساني سازمان خود، ترجمه مي‌نمايند. حتي مديري درخواست نمود كه ما نيز از واژه شهرت سازي به‌جاي برندسازي استفاده نماييم !!

اين مورد بسيار عادي است كه عموم مردم، برند داشتن را با شهرت داشتن مترادف مي‌دانند.

با توجه به اينكه برند و شهرت هردو از نوع دارايي‌هاي نامشهود (ناملموس/ غير عيني) شركت هستند، اين ناملموس بودن سبب مي‌شود كه تفسير يكساني از اين دو واژه در ذهن مديران ايجاد گردد. همچنين موجب شده است تا گرايش و هدف‌گذاري مديران به برندسازي و ايجاد شهرت از يك مسير واحد برنامه‌ريزي گردد.

شهرت و برند، هردو از مسير برقراري ارتباط با مخاطب شكل‌گرفته و به دنبال بهبود شناخت و درك مخاطب از كالا يا خدمت هستند.

ازنظر من عملكرد برند داراي ماهيت چندگانه و اثري افزاينده دارد. هدف از برند و عمليات برندسازي، ايجاد اشتياق و تمايز است. تحريك خريداران به پرداخت وجه بيشتر براي محصولات و خدمات سازمان به‌جاي اينكه آن پول را جاي ديگر صرف نمايند. شهرت حاصل جمع كل سوابق كاري سازمان است.

به زبان رياضي مي‌توانم عملكرد برند را به عمل ضرب و شهرت را با عمل جمع تشبيه نماييم.

پس شهرت عبارت است حاصل جمع فعاليت‌ها و اظهارنظرهاي گذشته تا امروز سازمان است. در اين حالت برند ساخته مي‌شود كه اين شهرت به را كسب درامد و پول نزديك نمايد. پس يكي از وظيفه مديريت برند، حفاظت از شهرت سازمان به‌منظور حفظ اعتماد و اعتبار است.

ادامه مطلب : تفاوت بين برند و شهرت

 

تيم مشاوران مديريت ايران : مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه كپي برداري بدون ذكر منبع پيگرد قانوني دارد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۳ توسط:مديريت موضوع:

چرا نگرش مهم تر از ضريب هوشي است

چرا نگرش مهم تر از ضريب هوشي است

وقتي موضوع موفقيت است، خيلي راحت مي شود فكر كرد كه افرادي كه خيلي باهوش هستند، از همه ما جلو مي زنند. ولي تحقيقات اخير دانشگاه استنفورد نظر شما و همينطور نگرش شما را تغيير خواهد داد.

كارول دووك، روانشناس، در طي تمام زمان حرفه اي خود به مطالعه نگرش و كارآيي پرداخته است و آخرين تحقيقات او نشان مي دهد كه نگرش شما بيشتر از ضريب هوشي شما موجب پيشرفت شما است.

دووك به اين نتيجه رسيد كه نگرش عميق افراد مختلف به دو دسته تقسيم مي گردد:

 

طرز فكر غير قابل تغيير
طرز فكر پيشرو

با طرز فكرغير قابل تغيير، باور شما بر اين است كه شما هماني هستيد كه هستيد و نمي توانيد خود را تغيير دهيد. اين طرز فكر زماني كه شما به چالش مي افتيد، مشكل ساز است، براي اينكه هر چيزي به نظر شما دشوار و غير قابل حل مي آيد.

افرادي طرز فكر پيشرو دارند، بر اين باورند كه با تلاش ، بهبود امكان پذير است. اين گونه افراد كارآيي بيشتري از افرادي با طرز فكر غير قابل تغيير دارند، حتي اگر ضريب هوشي آنها پايين تر باشد ، چون چالش ها را مي پذيرند، چالش ها را فرصتي براي فراگيري و تجربه، تلقي مي كنند.

 

به نظر عوام ، داشتن توانايي، مانند هوشمند و زرنگ بودن، موجب اعتماد مي شود. درست است ولي فقط زماني كه كار آسان است. عامل موثر در زندگي اين است كه چگونه با چالش ها و شكست ها برخورد مي كنيد. افرادي كه طرز فكر پيشرو دارند، شكست ها را مي پذيرند.

طبق نظرات دووك، موفقيت در زندگي در ارتباط با نحوه مرتفع كردن شكست ها است. دووك روش افراد با طرز فكر پيشرو را در ارتباط با شكست ها، اينچنين توصيف مي كند:

" شكست يعني يك سري از اطلاعات- ما اسم آن را شكست مي گذاريم، ولي بيشتر شبيه به اين است" خب نشد و من يك محلل مشكلات هستم، پس يك چيز ديگر را امتحان مي كنم.

فرقي نمي كند كه شما در كدام دسته باشيد، شما هم مي توانيد تغييراتي بدهيد و طرز فكر پيشرو را نهادينه كنيد. حال چند استراتژي را به شما معرفي مي كنم كه بر روي طرز فكر شما اثر مي گذارد و شما را به سوي مسير پيشرفت هدايت مي كند:

 

درمانده نباشيد

 

همه ما زمان هايي را داشته ايم كه كاملا احساس درماندگي كرده ايم. بايد ببينيم كه چه عكس العملي به اين احساس نشان مي دهيم. يا از اين احساس چيزي ياد مي گيريم و پيش مي رويم و يا اينكه در خود فرو مي رويم و روحيه خود را از دست مي دهيم. افراد موفق بي شماري هستند كه هيچگاه موفق نمي شدند اگر تسليم احساس درماندگي مي شدند. والت ديسني از شركت كانزاس سيتي استار اخراج شد، چون گفتند كه " قدرت تخيل ندارد و ايده هاي خوب هم ندارد".

 

اپرا وينفري از كار خود به عنوان پرزنتر تلويزيون بالتيمور اخراج شد، چون "داستان هاي خود را زيادي احساسي بازگو مي كند".

هنري فورد دو شركت ورشكسته اتوموبيل سازي داشت تا اينكه بالاخره با شركت فورد موفق شد.

استيون اسپيلبرگ در مدرسه سينمايي يو اس سي، چندين بار رد شد.

فقط فكر كنيد كه چه اتفاقي ميا فتاد اگر افراد نامبرده طرز فكر غير قابل تغيير داشتند. اگر اين طور بود، تسليم مي شدند. افرادي كه طرز فكر پيشرو دارند، احساس درماندگي نمي كنند چون مي دانند كه براي نيل به موفقيت بايد شكست سخت را متحمل شوند ، به زمين بيفتند و دوباره برخيزند و مشت بزنند.

 

شور و هيجان داشته باشيد

 

افراد قدرت يافته بدون وقفه شور و هيجان دارند. هميشه كساني هستند كه به طور طبيعي از شما مستعد تر هستند ولي اگر استعداد شما كمتر باشد، مي توانيد آن را با شور و هيجان جبران كنيد. افرادي كه شور و هيجان دارند، بدون وقفه به سوي برتري پيش مي روند. وارن بافت توصييه مي كند كه فعاليت هايي را كه براي آنها بيشترين شور را داريد، شناسايي كنيد. وارن بافت تكنيك 25/5 را توصيه مي كند. 25 چيزي را كه براي شما از همه مهمتر هستند، يادداشت كنيد. پس از آن 20 چيزي را كه كمتر براي شما اهميت دارند ، خط بزنيد. آن 5 تا چيزي كه مي مانند، چيزهايي هستند كه شما واقعا دوست داريد. باقي چيزها اتلاف وقت است.

 

اقدام به عمل كنيد

 

اينچنين نيست كه افرادي كه طرز فكر پيشرو دارند ، مي توانند بر نگراني هاي خود غلبه كنند چون از ما بيشتر جرات دارند ، آنها فقط به خوبي مي دانند كه نگراني و تر س ا حساسات را فلج مي كنند و بهترين راه براي مرتفع كردن اين فلجي اين است كه اقدام به عملي بكنند.افرادي كه طرز فكر پيشرو دارند ، قدرت يافته هستند و افرادي كه اين قدرت را به دست مي آورند، مي دانند كه هيچگاه "زمان مناسب" براي پيشروي وجود ندارد ، ،بنابراين صبر نمي كنند، به پيش مي روند. وقتي اقدام به عمل مي كنيد ، تمام ترس و نگراني شما تبديل به انرژي مثبت و متمركز مي شود.

 

بقيه راه را برو

 

افراد قدرت يافته همه سعي خود را تا آخر به خرج مي دهند، حتي در بدترين روزهاي زندگي خود. همواره فشار مي آورند كه باز هم پيش بروند. يكي از شاگردان بروس لي هر روز با او سه مايل مي دويد. يك روز داشتند مايل سوم را تمام مي كردند كه بروس گفت "بيا دو مايل بيشتر بدويم". شاگرد او خسته بود و گفت "من اگر بيشتر بدوم، مي ميرم". جواب بروس چه بود؟ " پس بمير". شاگرد او اينقدر عصباني شد كه 5 مايل را تمام كرد. خسته و عصباني ، از بروس در مورد حرفي كه زده بود، توضيح خواست و بروس چنين گفت: " اگر ترك كني ، تو هم ممكن است بميري. اگر براي هر كاري كه انجام مي دهي، مرزي تعريف كني ، چه كار فيزيكي و چه هر كار ديگر، بر روي كل زندگي تو تاثير خواهد گذاشت. بر روي كار تو، اخلاقيات تو، بر روي تمام وجودت. مرزي وجود ندارد. به جايي ميرسي كه مانند زمين مسطح مي ماند و به نظر مي آيد ديگر نمي تواني صعود كني، ولي نبايد متوقف شوي، بايد ادامه دهي. اگر اين سعي اضافه تو را كشت، خب كشته. يك مرد بايد بي وقفه سطح خود را بالا ببرد."

 

اگر هر روز كمي بهتر نشوي، احتمالا در حال هر روز كمي پس رفتن هستي- و اگر اين طور باشد، اين كه زندگي نيست.

 

نتيجه حاصل خواهد شد

 

افرادي كه طرز فكر پيشرو دارند، مي دانند كه بعضي مواقع شكست مي خورند، ولي آنها هيچ وقت نتيجه گرايي را رها نمي كنند. وقتي نتيجه گرا باشيد، نتيجه حاصل مي شود انگيزه پيدا مي كنيد و اين غذاي چرخه قدرت سازي است.به هر حال اگر پيگير موفقيت نيستيد، چرا خود را زحمت مي دهيد؟

 

منعطف باشيد

 

هر كسي با مشكلات پيش بيني نشده برخورد مي كند. افرادي كه داراي طرز فكر پيشرو و قدرت يافته هستند ، مشكلات را به عنوان مرحله اي از پيشرفت تلقي مي كنند و نه به مثابحه عاملي كه آنها را باز مي دارد. زماني كه موقعيتي پيش بيني نشده فرد قدرت يافته را به چالش مي كشد، او انعطاف به خرج مي دهد و نتيجه را به دست مي آورد.

 

وقتي كه امور به روال شما پيش نمي رود، شاكي نباشيد

 

شاكي بودن يك نشانه واضح از طرز فكر غير قابل تغيير است. طرز فكر پيشرو در هر چيزي پيگير فرصتي است، بنابراين جايي براي شكايت نمي ماند.

 

نتيجه : با يادداشت كردن نحوه برخورد و پاسخ شما به مسائل كوچك، مي توانيد هر روز توان خود را افزايش دهيد.

نويسنده : دكتر تريويس بردبري مترجم : دكتر احمديان



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

7 راه تضميني براي استخدام بدترين فروشنده

تيم مشاوران مديريت ايران : 

يكي از مشكلات اصلي مديريت فروش، عدم وجود فروشنده حرفه‌اي در تيم فروش سازمان (فروش رودررو، فروش تلفني) است. حال‌آنكه اكثر اين افراد را خود وي گزينش و استخدام نموده است. پس مشكل كجاست ؟

اگر همواره براي استخدام نيروي فروش از يك سري از قواعد روتين و نامناسب بهره مي‌گيريد، پس نيروهاي فروشي كه جذب خواهيد نمود نيز در همان سطح خواهند بود. اما براي جذب فروشنده حرفه‌اي موارد زير را مد نظر داشته باشيد.

فروشنده حرفه‌اي مسير شركت را تغيير مي‌دهد، درحالي‌كه فروشنده نامناسب و بد به دنبال حفظ شرايط موجود خود و سازمان است.

باوجود هزينه‌هاي بالاي حقوق و زمان تلف‌شده توسط يك فروشنده بد، مديران اجرايي و كارآفرينان به دنبال كم‌هزينه‌ترين و بهترين روش براي جذب باكيفيت‌ترين و حرفه‌اي‌ترين فروشندگان هستند.

  • انتخاب فروشنده حرفه‌اي و با توانايي خارق‌العاده از طريق روش‌هاي جذب روتين و سنتي مديران منابع انساني، نتيجه مناسبي نخواهد داشت.

براي مثال Efti از بيان گذاران و مديرعامل Close.io ( فعال در عرصه ارائه نرم‌افزار مديريت ارسال و دريافت مكاتبات و تماس‌هاي اداري) همواره بيان مي‌نمايد كه براي استخدام بهترين فروشندگان بايد از روش‌هاي غيرمعمول استفاده نماييد.

در اينجا به 7 راه تضميني براي استخدام بدترين فروشنده اشاره مي‌نماييم. اگر به اين موارد خوب دقت نماييد، به‌راحتي مي‌توانيد بدترين فروشنده موجود در بازار كار را انتخاب و باصفا و صميمت در كنار يكديگر زمان و پول خود را آتش بزنيد.

ادامه مطلب:  7 راه تضميني براي استخدام بدترين فروشنده



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

كجاي ميز مذاكره بنشينيم ؟

تيم مشاوران مديريت ايران :

هنگامي‌كه بحث از مذاكره پيش مي‌آيد، همگان به اصول و فنون مذاكره  مي‌انديشند، حال‌آنكه بخشي از اين اصول مرتبط با تشريفات مذاكره و چيدمان وسايل است.

يكي از اين موارد نيز مرتبط محل استقرار كاركنان، پيرامون ميز جلسه مذاكره (كنفرانس يا نشست كاركنان با رياست سازمان) است. (دقت نماييد كه از كلمه رئيس و نه مدير استفاده مي‌نماييم)

محل نشستن فرد در پشت ميز جلسه خود يك بيانيه سياسي در مورد جايگاه و نقش فرد در فرايند گفتگو و اهميت وي در جايگاه سازماني خويش است.

در قرون‌وسطي، مقام و اصالت خانوادگي هر فرد از محل نشستن وي در مجالس رسمي مشخص مي‌گرديد و بسيار پيش مي‌آمد كه به خاطر اختلاف بر سر محل نشستن كار به شمشير كشيدن بر روي يكديگر مي‌رسيد. به همين دليل است كه امروزه جايگاه هر فرد در پيرامون يك ميز شام رسمي با كارت‌هايي حاوي نام افراد مشخص‌شده است. حتي در امريكا، هنگامي‌كه وزراي كابينه براي اداي توضيحات به كميته‌هاي مختلف سنا حاضر مي‌شوند، جايگاه وزير و دستياران وي با كاغذي از پيش مشخص‌شده است.

در جلسات مذاكره تجاري حرفه‌اي و سياسي، معمولا جايگاه افراد توسط ميزبان مشخص مي‌گردد. اينكه در زمان جلسه مذاكره در كجاي ميز نشسته باشيد بر زبان بدن و نحوه انتقال صحيح پيام غيركلامي به مخاطب بسيار موثر است. جايگاه فيزيكي، القاكننده نحوه درك ديگران از شماست. زيرا تا حدي از روي محل نشستن شما، مي‌توان پي به نقشتان در طي جلسه برد.

با در نظر داشتن موارد فوق، قصد دارم تا در مورد قواعد ناگفته اما بسيار مفيد محل نشستن در اتاق جلسه مذاكره توضيحاتي ارائه نمايم.

اين قواعد را بدانيد. بكار گرفتن يا نگرفتن آن بر عهده شماست. اما تاكنون حداقل در چند صد جلسه شركت داشته‌ام كه با شرايط زير چيدمان شده بودند.

براي درك بهتر مطالب، تصوير شماتيكي از محل يك ميز مذاكره / كنفرانس رسمي محيا شده است. عرض ميز در مقابل در ورودي است. جايي از ميز كه نزديك در است را (پايين ميز) و طرف مقابل آن را (بالاي ميز) مي‌نامند.

ادامه مطلب : كجاي ميز مذاكره بنشينيم ؟



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

16 خصوصيت فروشنده خوب و فروشنده بد

تيم مشاوران مديريت ايران :

سرمايه اصلي هر سازماني نيروي انساني آن است و فروشنده به‌عنوان يك نيروي انساني، مجري برنامه‌هاي مديريت فروش و عاملي اثرگذار بر سطح فروش سازمان است. حضور در فعاليت‌هاي سازماني براي هر فروشنده مانند يك دوره آموزش فروش است. فروشنده در مورد ويژگي‌هاي محصولات و فرايندهاي كسب‌وكار اطلاعاتي زيادي مي‌آموزد. اما آيا تاكنون با خود انديشيده‌ايد كه چه چيزهايي موجب مي‌گردد كه يك فروشنده خوب يا يك فروشنده بد به‌حساب آيد. اين سوالي است كه اغلب مديران فروش با آن درگير هستند. (دقت نماييد كه فروشنده خوب همان فروشنده حرفه‌اي است).

  • آيا در سازمانتان، شاخصه يا خصوصياتي را تعريف و استاندارد نموده‌ايد كه بر اساس آن فروشنده‌اي را خوب و فروشنده‌اي بد بناميد؟
  • آيا واقعا در جهت دستيابي به هدف‌هاي روزانه، ماهانه، فصلي و سالانه‌ي از پيش تعيين‌شده براي واحد فروش، عزم راسخ و انتظارات منطقي وجود دارد ؟

اگر پاسخ شما به اين دو سوال "نه" باشد، در سازماني جالبي كار مي‌كنيد.

 

همه مديران در ذهن خود شاخص‌هايي تعريف و براي استخدام فروشنده از آن بهره مي‌گيرند و غالبا اين شاخص‌ها درجايي نوشته و مدون نشده نمي‌گردد. اين شاخص‌هاي همان‌طور كه در ذهن شكل‌گرفته و استاندارد نشده است در طي زمان نيز ممكن است دچار تغيير شده و اصلاحا بر سر يك رزومه يا يك مصاحبه دچار تعديل گردد، شايد اين شاخص‌هاي داراي مرزهاي نامشخص هستند.

اجازه دهيد تا با يك مثال آن را بيشتر توضيح دهم.

حتما در اقوام خويش با دختران جواني كه به‌تازگي ازدواج نموده‌اند، برخورد داشته‌ايد كه وقتي از آنان مي‌پرسيد كه بر اساس چه شاخصه‌هايي اين آقا را پسنديده و اصطلاحا بله را گفته‌ايد، در اكثر موارد در پاسخ به شما ابراز مي‌نمايند كه شاخص‌هاي من (ايدئال‌هاي من) در مورد شريك آينده زندگي‌ام با اين آقا بسيار متفاوت بود اما خوب بعد از توصيه دوستان و يا آشنايي بيشتر باشخصيت ايشان، شاخص‌هاي خود را تعديل و اين فرد را به‌عنوان همسر قبول نمودم !!.
تقريبا شاخص‌هاي يك مدير در زمان استخدام و يا ادامه همكاري با يك فروشنده، در بسياري موارد دچار همين مشكل مي‌گردند.

 ادامه مطلب :  16 خصوصيت فروشنده خوب و فروشنده بد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

چرا آموزش فروش حرفه‌اي، نياز يك سازمان است

تيم مشاوران مديريت ايران :

جايگاه و نقش آموزش فروش در سازمانتان چيست ؟

آيا وجود آموزش فروش براي سازمانتان جز بايدهاست و يا فقط براي خالي نبودن عريضه است؟ آيا هدف مديريت سازمان از برگزاري دوره‌هاي آموزش فروش تنها صرف بودجه‌اي است كه در اختيار دارد و يا قسمتي از استراتژي آگاهانه وي براي دستيابي به اهداف است.

چگونه كارشناسان فروش يا فروشندگان سازمان بر اساس نياز سازمان مورد آموزش قرار مي‌گيرند.

چه بسيار سازمان‌هايي ديده‌شده‌اند كه آموزش فروش را تلف كردن پول و زمان دانسته و اعتقاددارند كه فروشنده غيرحرفه‌اي بر اساس مرور زمان و با كسب تجربه به فروشنده حرفه‌اي تبديل مي‌شود. پس چرا بايد زمان و پول خود را بر آموزش فروش سرمايه‌گذاري نمايند؟

در برخي موارد حتي برخي فروشندگان بسيار باسابقه دچار مشكلاتي اساسي در نحوه فروش خويش هستند. اشتباهاتي كه هرگز به آنان گوش زد نشده است. زيرا هيچ مديري آنان را مورد ارزيابي قرار نداده است (البته اگر مدير بداند كه چگونه بايد ارزيابي نمود) و تنها به فروشنده خود يك كلمه معجزه‌آسا گفته است : بفروش.

فروشنده نيز با سعي و خطا و گريزان نمودن و جذب برخي مشتريان، فروش سازمان را انجام داده است.

حال قصد آن دارم كه در مورد ميزان اهميت آموزش فروش به فروشندگان سازمان، توضيحاتي ارائه نمايم.

 

افزايش درآمد :

واحد فروش سازمان، واحد پول‌سازي سازمان است. بقيه واحدها به‌عنوان واحدهاي پشتيبان هستند.

در اين دنيا رقابتي كنوني، جايي كه شركت‌هاي براي جلب‌توجه و جذب مشتري در حال رقابت شديد هستند، - مهم‌ترين مسئله براي يك فروش حرفه‌اي عبارت است از ارائه محصول مناسب به مشتري مناسب در فرصت زماني پيش رو .  با ارائه آموزش حرفه‌اي به فروشندگان، سازمان در خصوص عدم اتلاف زمان و به‌كارگيري روش‌هاي غلط آموزش واكسينه خواهد شد.

 ادامه مطلب : چرا آموزش فروش حرفه‌اي، نياز يك سازمان است



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۰ توسط:مديريت موضوع:

پنج كاري كه ميلياردرها انجام مي‌دهند

تيم مشاوران مديريت ايران :

در تمام مدتي كه در حال آموزش هستم، يك‌چيز برايم خيلي مهم بوده : چگونه دانشجويان و كارآموزانم را به يك ميليارد موفق تبديل نمايم. در چند مورد بسيار موفق بوده‌ام و حالا قصد آن دارم تا هر چيزي كه آموخته‌ام و در اين افراد ديده‌ام با شما در ميان گذاريم.

اما بايد خاطرنشان نمايم كه پيش از شروع به آموزش به دانشجويانم، ابتدا به سراغ مطالعه زندگي تعداد زيادي از ميلياردهاي دنياي كسب‌وكار رفتم. اما نه‌فقط براي اينكه در مورد ميزان ثروت آنان آمار و اطلاعات جمع‌آوري نمايم، بلكه در خصوص روش مديريت ثروت و توليد ثروت از سرمايه در دسترس خود، اطلاعاتي مناسبي كسب نمايم.

 

و حالا قصد به اشتراك گذاشتن اين اطلاعات را با شما دارم. اميدوارم كه براي شما مفيد باشد و بدانيد كه براي به‌كارگيري از اين نكات، مهم نيست كه در چه سطحي از درآمد يا موقعيت مالي هستيد.

1- ميلياردها سخت كار مي‌كنند.

خيلي از مردم فكر مي‌كنند كه تنها راه براي موفقيت، برنده شدن بليت بخت‌آزمايي (لاتاري) آنان است، ولي خبر بد آنكه نتايج تحقيقات نشان داده است كه 90 درصد برندگان لاتاري در حد 5 سال بعد از برنده شدن خود به جايگاه مالي پيشين خود برگشته و همه پول خود را خرج نموده‌اند.

ميلياردرها آموخته‌اند كه راه ميانبري براي رسيدن به موفقيت وجود ندارد. بنابراين، با سخت كار به اهداف خود دست ميابند.

من نيز، كسب جايگاه كنوني خود (هرچه كه هست) را ناشي از تلاش و كوشش خويش ميدانم.

زماني كه در دوران دبيرستان برنامه‌نويسي وب‌سايت را شروع نمودم، نه مربي و نه سرمايه و نه حتي يك كتاب وجود داشت، اما تلاش و پشت‌كار زيادي داشتم. به‌جاي بيرون رفتن با دوستان و يا بازي با ويديو گيم ها، ساعت‌ها جلوي كامپيوتر در حال آزمون‌وخطا كردن براي كد نويسي بودم و سرانجام اولين سفارش طراحي يك وب‌سايت را بعد از 3 سال گرفتم. شايد خيلي دير بود اما سرانجام اتفاق افتاد.

اما بعد از تجربه شغل‌هاي مختلف نهايتا به جايگاهي رسيدم كه روزگاري آرزوي آن را در سر داشتم و همه آن ناشي از عدم ترس از كار سخت ميدانم.

2- ميلياردها بر كار خود تمركز دارند.

فقط تلاش زياد، سبب موفقيت نمي‌شود. بايد تمام تلاش خود براي دستيابي به يك هدف صحيح و مشخص متمركز نماييد. 

يادتان هست كه با ذره‌بين برگ‌هاي خشك را مي‌سوزانديم ؟ زماني برگ شروع به سياه شدن و دود كردن مي‌نمود كه قطر لكه نور بسيار كوچك مي‌شود . به اين معنا كه تمركز نور در يك نقطه به حداكثر خود مي‌رسيد.
آيا تاكنون با فردي كه در يك كسب‌وكار ميلياردر شده و ناگهان آن را رها كرده باشد و به سراغ كار ديگري برود، برخورد داشته‌ايد ؟

همه ما مي‌خواهيم كه ميليارد شويم، اما افرادي كه يك مسير را نمي‌توانند انتخاب و بر كار خود تمركز ندارند، هرگز ميليارد نمي‌شوند.

3- ميلياردها به ريسك‌ها توجه مي‌نمايند.

 سرمايه‌گذاري در بازارهاي بورس بين‌المللي يكي از بهترين فرصت‌هاي براي توليد سرمايه است. موانع ورود بازار بسيار كم و اگر قوانين را به‌درستي بياموزيد، ريسك آن تقريبا پايين است.

هر رويكردي كه براي كسب درآمد داريد، به ريسك‌ها احتمالي آن نيز بي انديشيد. اين به معناي ريسك ناپذيري نيست بلكه به معناي تخمين ريسك‌هاي احتمالي است. براي اين منظور بايد دانست كه چه ميزان ريسك به ازاي چه ميزان درآمد به وجود مي‌آيد.
اگر ميزان ريسك بيش از ميزان درامد باشد، حتما از آن حذر نماييد. اما اگر برعكس باشد، شايد فرصت مناسبي پيش‌آمده است.

4- ميلياردرها بخشنده هستند.

درسي كه مي‌توان از يك ميليارد مانند بيل گيتس و وارن بافت (سهام‌دار ولز فارگو، شركت كوكاكولا، آمريكن اكسپرس و آي‌بي‌ام ) گرفت، بخشندگي است.
بخشش پول شايد به ميزان كسب آن باحال باشد.

من به‌تازگي به يك سازمان خيريه در آمريكا براي جمع‌آوري كمك براي بيماران سرطاني كمك نمودم. به تعداد زيادي از مديراني كه مي‌شناختم براي حضور در يك مسابقه خيريه دوميداني عمومي ايميل يا تلفن زدم تا در اين مراسم شركت نموده و پولي را اهدا نماييم. بايد بگويم كه حسم بعد از مشاركت در اين امر، به چه ميزان عالي بود. بعدازآن قرار شد كه يك صندوق جمع‌آوري كمك نقدي در بين همين گروه از مديران ايجاد نماييم تا هرساله به اين مراسم مبلغي اهدا گردد.

5- ميلياردها هرگز متوقف نمي‌شوند.

اين مورد يكي از مهم‌ترين خصوصيات افراد ميلياردر است.
ميلياردرها همواره به دنبال آموختن شيوه‌اي براي توسعه مهارت‌هاي خويش در جهت پيشرفت در حوزه كاري خود هستند. كتاب مي‌خوانند، تماشاگر فيلم مستند هستند، مطالب آموزشي مطالعه نموده و با افرادي گفتگو مي‌نمايند كه داراي اطلاعاتي مناسبي باشند.

  • ميلياردرها از قدرت دانش، اطلاع دارند و براي دستيابي به آن از هيچ تلاشي فروگذار نيستند.

شما نيز در هر سطح درآمدي كه هستيد با ديدن ويديوهاي آموزشي، مطالعه گزارش‌هاي مالي و اقتصادي، مقالات مرتبط با مديريت و تجارت، گفتگوي آنلاين با مديران هم‌رده خويش و يا استفاده از مشاوران حرفه‌اي، سطح آگاهي خويش را بالا ببريد. دانش كسب‌شده از هركدام از روش‌هاي فوق ارزشي بسيار بالاتر از هزينه پرداخت‌شده براي دستيابي به آن خواهد بود.

(left to Right) :  Warren Buffet, Oprah Winfrey, Bill and Melinda Gates, Pete Peterson, Leon Black, Jon Bon Jovi, Marc Benioff, David Rubenstein, Steve Case

 

در پايان بايد به از خود بپرسيد كه كدام‌يك از موارد فوق را در زندگي خويش مدنظر قرار داده‌ايد ؟  

فقط بدانيد كه براي ميلياردر شدن بايد به موارد فوق متعهد باشيد.

تيم مشاوران مديريت ايران : مطالب اين سايت شامل حمايت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه كپي برداري بدون ذكر منبع پيگرد قانوني دارد.

 منبع :  

پنج كاري كه ميلياردرها انجام مي‌دهند



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۱۰ توسط:مديريت موضوع:

بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
سایت جت بت
بهترین سایت پیش بینی فوتبال
سیب بت بدون فیلتر
بازی انفجار
سایت betball90
انفجار آنلاین
جت بت ۹۰
لانا کازینو
betorward
وان ایکس بت
آس ۹۰
جت بت
betforward
river poker
emperor poker
بکس بت
آدرس جدید وان ایکس بت
ماه بت
خرید چک سفید امضاء
بت تایم 90 وی آی پی
وان ایکس بت اصلی
yek bet دانلود برنامه دنس بت شرط بندی بلک جک سایت شرط بندی با واریز مستقیم بت کازینو مجله ی بخت bet303 بت یک جت بت اس نود یک بت یکبت ماف بت بتفیدو plinko بت boro bet بروبت 1x bet اونجا بت پین باهیس شیربت جت بت فارسی بتبال سایت جت بت سایت بت بال نود سایت مگاپاری برنامه جتبت برنامه سیب بت سیب بت دانلود بازی حکم آنلاین irtoto pishbini
سایت بت فوروارد
وانیکس
سایت بت فوروارد
سایت شرط بندی با شارژ 100 تومان