برندسازي
اهميت برندسازي
اهميت برندسازي يكي از سؤالهاي مديران سازمانهاست و زماني اين اهميت بيشتري مشخص ميشود كه مديري از سطح شناخت برند و ميزان افزايش فروش سازمان خود توقع بالاتري داشته ، اما به آن دست پيدا نكرده باشد.
هيچ شركتي ، بودجه بي پايان بازاريابي ندارد ، اصلا هم مهم نيست كه اين شركت چه ميزان بزرگ است. برنامه برندسازي بايد تركيبي از برنامههاي بلندمدت و كوتاهمدت بر اساس رشد بلندمدت است. هر كسب و كاري بايد از اهميت برندسازي در بازاريابي مطلع باشد.
برندسازي به يك حجم عظيمي از پول نياز دارد ، اما هرگونه سرمايهگذاري بر برندسازي ، حتما منافعي را در بر خواهد داشت. در اين مقاله به اين تشريح اهميت برندسازي خواهيم پرداخت تا مديران سازمانها با اطمينان خاطر را به برندسازي را آغاز نمايند.
دلايل اهميت برندسازي در كسب و كار
-
برندسازي بر ترجيحات مصرف كننده اثر ميگذارد.
اهميت برندسازي در اثرگذاري بر انتخاب / روند تصميمگيري مشتري ، نقش بالايي دارد . حجم بالايي از محصولات موجود در بازار ، موجب سردرگمي مصرفكنندگان شده است. مديران خريد سازمانها ، از برندهايي خريد ميكنند كه به نظر ريسك كمتر برايشان ايجاد مينمايند . مشتريان معتقدند كه محصولاتي كه توسط برندهاي شناخته شده توليد ميشوند از ساير محصولات مشابه ، عملكرد بهتري دارند.
-
برندسازي موجب افزايش درآمد يا سهم از بازار ميشود.
هنگاميكه يك شركت به صورت جدي و قوي روي بازاريابي يا برندسازي تمركز دارد ، درامد و سهم بازارش افزايش پيدا مينمايند. اين بدان معناست كه يك شركت ميتواند از چيزي كه پيشتر بوده ، قويتر شده باشد. اين قدرت به شركت اين توانايي را ميدهد كه وارد يك حوزه جغرافيايي جديد شده ، برندسازي مشترك Co-Branding انجام دهد و يا فرصتهاي توزيع و پخش جديد را به دست آورد.
-
برندسازي عامل نجات از ميان بحرانها
تويوتا ، به عنوان يكي از برندهاي بسيار با كيفيت ، در سال 2009 محصولي توليد كرد كه از نظر كيفيت يك كابوس بود. هرچند كه اين برند در طي سالها عمليات برندينگ ، تصوير كيفيت را در ذهن مخاطبين حك نموده است. اين مسئله به اين برند كمك نمود تا در اين بحراني كه در كشورهاي ديگر به وجود آمده بود ، جان سالم بدر برد و اعتماد را در پيرامون محصولات خود حفظ نمايد.
ادامه :
برچسب: برندسازي،