معماري برند Brand Architecture
در طراحي ” معماري برند Brand Architecture ” ، كدام يك مناسبتر است ؟
- خانه برندها House of Brands
- خانه برندي Branded House
- تركيبي از هر دو نوع Hybrid Brand / Endorsing Brand
هدف از استراتژي برند ، ساخت برندي قوي است . استراتژي برند موثر ، موجب افزايش ميزان نرخ بازگشت سرمايه به ازاي هر يك توماني است كه در كسبوكارتان سرمايهگذاري مينماييد. اين افزايش ارزش هم ارائهكنندگان خدمات و هم براي مصرفكنندگان محصولات نيز صادق است.
اگر بر بازار ارائه خدمات تمركز نماييم، معناي قدرت برند را راحتتر ميتوان دريابيم.
قدرت برند = شهرت x ديده شدنهر شركت خدماتي حرفهاياي براي يك منظور خاصي شكل گرفته است. تحقيقات تيم ما نشان ميدهد كه در بين شركتهاي حرفهاي خدماتي، ۳۰۰ درصد تمايل بيشتري به داشتن نقاط تمايز قويتر دارند. اين تمايز و تفاوت موجب ميشود كه مشتريان راغب بيشتري ايجاد و درصد موفقيت فروشنده در بستن فروش بسيار بالا ميرود.
شركتي كه رشد ميكند و به مرحله بلوغ ميرسد ، مسئوليت مديريت استراتژيك برند آن نيز پيچيده و چالشبرانگيزتر ميگردد. همينجا آشكار ميگردد كه برند يك نام تجاري يا يك لوگو نيست كه همان ابتداي تاسيس شركت انتخاب گردد و بعد به حال خود رها گردد ، ( برند چه چيزي نيست ) . پس مدير برند در تمام طول عمر برند به مانند يك مادر دلسوز ، اتفاقات درون و برون سازماني را رصد و تحليل و تغييرات مورد نياز را به مديران تصميمساز گزارش نمايد تا برند را در مسير مورد هدايت نمايند. هر چه محصولات و خدمات شركت پيچيدهتر گردد، وظيفه مدير برند نيز پيچيدهتر خواهد شد. بهمنظور تغذيه و رشد مناسب برند ، شركتها هر خدمت يا محصول را به يك برند خاص متصل مينمايند، آيا اين كاري درست است ؟
ادامه مطلب :
معماري برند : خانه برندها , خانه برندي يا تركيبي از هردو
برچسب: ،