مديريت مديريت .

مديريت

آميخته بازاريابي علي بابا

آميخته بازاريابي علي بابا Alibaba.com

آميخته بازاريابي علي بابا  marketingmix را اگر بررسي نماييم. آميخته بازاريابيآميزه بازاريابي اين برند با وجود عظمت اين شركت ، خيلي هم پيچيده نيست. اين شركت يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي فعال در حوزه تجارت الكترونيك در جهان است و از نظر ترافيك Alibaba.com جزء 20 سايت اول جهان است.اين برند را مي‌توان مسئول معرفي چين به بازار تجارت بين‌الملل دانست. 

 يكي از نقاط قوت چين در ميان ساير كشورها ، توانمند توليد اين كشور است. بايد بدانيد كه شركت هلدينگ علي بابا فقط از طريق تجارت الكترونيك كسب درآمد نمي‌نمايد. اجازه دهيد نگاهي به آميخته بازاريابي علي بابا بي اندازيم.

محصول product در آميخته بازاريابي علي بابا

محصول اصلي در شركت علي بابا ، تجارت الكترونيك بر بستر وب‌سايت Alibaba.com است. علي بابا در بازار B2B فعال و رهبر اين بازار است و محصول خود را به شركت‌ها مي‌فروشد، اما شركتي نظير آمازون در بازار B2C فعال است و محصولات را به مشتري نهايي مي‌فروشد. علي اكسپرس Aliexpress.com يكي ديگر از خدمات اين شركت است كه خريد از شركت‌هاي كوچك است.

مهم‌ترين مزيت رقابتي علي بابا اين است كه صادركنندگان مي‌توانند به 240 جهان، محصول خود را صادر نمايند، بنابراين گردش مالي ايجاد شده از طريق اين وب‌سايت ، حجم عظيمي دارد. همچنين علي بابا Taobao را به عنوان يك برند مشابه  Ebay.com به عنوان يك فروشگاه تجارت الكترونيك براي داخل چين راه‌اندازي نموده است كه جزء پر بازديدترين وب‌سايت‌هاي داخل كشور چين است.

علي بابا مانند گوگل داراي ساب دامين متعددي است كه هركدام داراي فعاليت‌ها و محصولات خاصي است .

  • Alibaba.com – برند جهاني تجارت الكترونيك براي مشتريان چيني
  • Juhuasuan – خريد گروهي در چين
  • Alipay – پلت فرم پرداخت آنلاين
  • China Yahoo – ياهو چيني است. ياهو نمي‌تواند به‌طور مستقيم در بازار چين فعاليت نمايد براي همين معادل خود را با همكاري علي بابا در چين راه انداخته است.
  • Autonavi – معادل نقشه گوگل در چين است
  • Alibaba Pictures – در سال 2014، علي بابا China vision media group ديدار مي‌كند تا شركت توليد فيلم خود را راه‌اندازي نمايد. جك ما، بنيان‌گذار علي بابا، روي Youko tudou سرمايه‌گذاري نمود كه يك وب‌سايت پخش آنلاين برنامه‌هاي تلويزيوني محبوب است.
  • قيمت  price در آميخته بازاريابي علي بابا

    همانند هر پورتال ديگري، علي بابا قيمت بسيار پاييني را ارائه مي‌دهد و كميسيون آن نيز بسيار كم است تا بازرگانان بتوانند كسب‌وكار خود را راحت انجام دهند. به همين دليل بود كه علي بابا با سرعت زيادي رشد نمود. با توجه به ماهيت ارزان بودن محصولات چيني، مي‌توان گفت كه علي بابا يا استراتژي نفوذ با قيمت پايين در حال كار است. تاوبا Taobao كه از پلتفرم علي بابا استفاده مي‌كند و تمام عملياتي كه در اين بستر انجام مي‌دهد كاملا رايگان است. درآمدشان عمدتا از تبليغات است و نه از چيز ديگري. در مقايسه با هزينه‌هاي سنگيني سايت‌هايي مانند آمازون و ديگر سايت‌ها به فروشندگان خود تحميل مي‌نمايند، علي بابا حق‌الزحمه بسيار ناچيزي از فروشندگان خود دريافت مي‌نمايند.

    ادامه مطلب :  آميخته بازاريابي علي بابا 

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۳ توسط:مديريت موضوع:

    فروش بيشتر به مشتريان فعلي – ۱۹ روش براي فروش بيشتر به مشتريان كنوني

    ۵ (۱۰۰%) ۱۹ votes  

     

    فروش بيشتر به مشتريان فعلي

    فروش بيشتر به مشتريان فعلي  يكي از بهترين روش‌هاي فروش حرفه‌اي است. مشتريان دائم تحت يك فشار رواني كه شايد با پرداخت پول بيشتر، كالاي كمتري گيرشان آيد ، بنابراين دائما احساس ريسك مي‌نمايند ، پس مشتري علاقه‌مند است كه از تعداد محدود و مشخصي از برندهاي مورد اعتماد خود به صورت دائم خريد نمايد. با چنين گرايشي ، يك تيم فروش حرفه‌اي از فروشنده حرفه‌اي خود مي‌خواهد كه فروش بيشتر به مشتريان فعلي را در دستور كار خود قرار دهيد. يك فروشنده حرفه‌اي مي‌داند كه بايد بر نيازهاي مشتريان خود تمركز نمايد ، نيازهايي كه توسط رقبا كمتر موردتوجه قرارگرفته است.

    ما در دوره آموزش فروشندگي حرفه‌اي ، در خصوص نحوه تمركز فروشنده بر نياز مشتري براي فروش بيشتر به مشتريان فعلي راه‌حل‌هاي بسياري را مطرح منماييم . در ادامه به بيان ۱۹ روش براي فروش بيشتر به مشتريان فعلي خواهيم پرداخت تا با برخي از اين تكنيكها آشنا شويد. اين تكنيك‌هاي فروش موجب عملكرد شما خواهد شد.

    افزايش نفوذ

    فروشندگاني كه مايل به يادگيري در مورد مشتريان خود هستند، سعي مي‌كنند مشكلات و نيازهاي مشتريان خود را براي  بيشتر شدن نفوذ بر آنان ، درك مي‌نمايند.

     

    فروش بيشتر به مشتريان فعلي

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

    طرح كسب و كار تجاري شركت طراحي دكوراسيون داخلي

    بيزينس پلن شركت طراحي دكوراسيون داخلي (طرح توجيهي شركت طراحي داخلي)

    طرح توجيهي شركت طراحي دكوراسيون داخلي Home Interior Design Business Plan ( طرح توجيهي , Business Plan , طرح كسب و كار تجاري  ) براي راه‌ اندازي يك شركت مهندسي در حوزه طراحي دكوراسيون داخلي با همكاري به صورت كنسرسيوم با يك شركت آلماني و يك شركت فرانسوي ، توسط شركت ط.ا به تيم مشاوران مديريت ايران واگذار شد.

    شركت ط.ا طيف گسترده‌اي از خدمات طراحي داخلي را بر اساس استانداردهاي اين شركت آلماني براي مشتريان خود در استان تهران ارائه مي‌دهد:

    • مشاوره در محل
    • بررسي و تحليل پروژه
    • برنامه‌ريزي فضايي و مبلمان
    • طراحي مفهومي ( كانسپتوچال )
    • نماسازي داخلي و مبلماطرح‌هاي سفارشي
    • خريد، تحويل، و نصب
    • هماهنگي و مديريت پروژه

    ادامه :  شركت طراحي دكوراسيون داخلي



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

    تاريخچه بازاريابي

    تاريخچه بازاريابي History of Marketing

    اين مقاله برگرفته از كتاب تاريخچه بازاريابي است كه به بررسي ماهيت تحقيق‌هاي تاريخي در حوزه بازاريابي ، و اينكه چرا اين تحقيقات بايد براي محققان بازاريابي اهميت داشته باشند، و رويكردهاي مختلف در خصوص مطالعه پيشينه انديشه‌هاي بازاريابي ، و سازمان‌دهي  مي‌پردازد.

    تحقيقات تاريخي در بازاريابي

    مورخان بازاريابي عموما از سنتي كه مدت هاست توسط اقتصاددانان اتخاذ شده است ، يعني جدا كردن تاريخچه اجرا از تاريخچه انديشه‌ها، تبعيت كرده‌اند و مطالعات شان را بر يكي از اين دو مورد متمركز كرده اند. از اين رو، تحقيقات تاريخي بازاريابي به طور كلي به دو دسته تقسيم شده است :

    • تاريخچه بازاريابي
    • تاريخچه انديشه‌هاي بازاريابي

    پيشينه انديشه‌هاي بازاريابي ، آن چيزي است كه ما در اين فصل به مرور آن خواهيم پرداخت. البته، همانطور كه استنلي هلندر زماني مشاهده كرد، “عمل به طور كامل فاقد انديشه نيست و انديشه اغلب عمل محور است”. برخي از تحقيق هايي كه در اينجا مورد بررسي قرار گرفته اند، تاريخچه بازاريابي را به همراه انديشه‌هاي بازايابي مورد بررسي قرار مي دهند، بيشتر اين تحقيق ها مطلوب هستند. همچنين ما بررسي‌هاي خويش را عمدتا بر تحقيق‌هاي تاريخي انجام شده به وسيله محققان بازاريابي و منتشر شده در ادبياتي كه براي مخاطبان حوزه بازاريابي در نظر گرفته شده است ( ادبيات تحقيق )، محدود كرده‌ايم. ما مستقيما به مرور ادبياتي كه به تاريخ نگاري پرداخته است، نمي پردازيم، اما براي خوانندگان علاقه مند ، شمار فزاينده‌اي از كارها وجود دارند كه به توصيف روش هاي پژوهش تاريخي در بازاريابي مي پردازند.

    تاريخچه بازاريابي



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۲ توسط:مديريت موضوع:

    ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ از سوي اينتربرند اعلام شد

    ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۸

    شركت مشاوره مديريت اينتربرند Interbrand به عنوان شركت صاحب‌نظر در عرصه تعريف استانداردهاي برندسازي و همچنين ارائه‌دهنده يك استاندارد ارزش گذاري برند در جهان،  ليست ۱۰۰ برند ارزشمند دنيا در طي سال ۲۰۱۸ را براي ۱۹امين سالي متوالي اعلام نمود. تيم مشاوران مديريت طبق سنوات (  ۲۰۱۳  ,  ۲۰۱۴  ,  ۲۰۱۵  ,  ۲۰۱۶  ,  ۲۰۱۷ )  اين اطلاعات براي شما محيا نموده است.

    ارزشگذاري برند در استاندار اينتربرند بر اساس ۱۰ معيار انجام ميشود :  وضوح، تعهد، حكمراني، پاسخگويي، ارتباط، مشاركت، تمايز، انسجام، صحت و حضور. اپل به شدت از تعامل، تمايز و انسجام برخوردار بوده است.

      دانلود ليست كامل بهترين برندهاي ۲۰۱۸ براي دومين سال متوالي ، برندهاي اپل و گوگل در بالاترين جايگاه ليست برترين برندهاي سال ۲۰۱۸ ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸  ، نزديك به دو تريليون دلار ( ۲،۰۱۵،۳۱۲  دلار ) تعيين ارزش شده است  كه حدود  ۷.۷٪ نسبت به سال قبل رشد داشته است.  ۲۹ درصد از كل ارزش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۸ مربوط به در كسب و كارها ارائه دهنده خدمات آنلاين است. در سال ۲۰۰۹ اين عدد در حدود ۱۸% بوده است.

     

    ادامه مطلب :   ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ از سوي اينتربرند اعلام شد



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

    برندسازي اينترنتي ( Internet Branding ) چيست ؟ ( برندسازي آنلاين | برندينگ آنلاين )

    برندسازي اينترنتي | برندسازي آنلاين | برندينگ آنلاين | برندسازي ديجيتال برندسازي اينترنتي چيست ؟

    برندسازي اينترنتي Internet Branding ، كه آن را  وب برندينگ نيز مينماميم ، يكي از تكنيك‌هاي مديريت برند است كه از دنياي وب به عنوان يكي از انواع رسانه‌ به منظور معرفي برند به بازار آنلاين استفاده مينماييم. برندسازي اينترنتي يك استراتژي است براي دستيابي به موقعيت در دنياي كسب و كار است. حتي شركت‌هاي قديمي و بالغ به دنبال سرماهي گذاريهاي كلان روي ايجاد شهرت برند در دنياي وب هستند، زيرا استراتژي برندسازي اينترنتي تاثير بسيار زيادي بر فعاليتهاي برندينگ سازمان در دنياي واقعي دارد.

    چرا برندسازي اينترنتي بوجود آمد ؟

    با ظهور اينترنت و سپس آمدن نسل دوم وب Web 2 ( وب نسل دوم ، بر پايهٔ مشاركت‌ و تعامل هوشمندانه انسان‌ و نرم افزار است ) ، بازاريابان در سراسر دنيا در حال درك نمودن اهميت استفاده از رسانه هاي آنلاين براي برندسازي هستند. نسل جديد مشتريان يعني آنها كه در اواخر دهه ۹۰ ميلادي و بعد از آن و بويژه آنان كه در ابتداي هزاره جديد متولد شده‌اند، از تمايل بسياري براي معاملات آنلاين برخوردارند. اين بدان معني است كه بازاريابان و شركت‌ها اگر به دنبال هدف قرار دادن اين بخش از بازار هستند، نياز دارند تا محصولات خود را در دنياي مجازي به آنان معرفي نمايند. ضمنا با توجه به همه گير شدن تلفن‌هاي هوشمند توسط اين بخش از جامعه، برندسازي اينترنتي محصولات بصورت آنلاين و در دنياي موبايل ، نه تنها ديگر لوكس نيست بلكه به واسطه تغيير عادت خريد مشتريان يك الزام به نظر ميرسد. اين همان دليلي است كه باعث ميشود شركت‌ها به شدت در فضاي مجازي اقدام به بازاريابي نمايند. به عنوان مثال، برندهاي مانند نايك، آديداس، كوكاكولا، پپسي و گپ كه سياست تبليغ بصورت چاپي داشته‌اند اكنون به سمت تبليغات اينترنتي و فروش محصولات از طريق برندسازي اينترنتي ( برند سازي ديجيتال | برندينگ آنلاين )  گام برداشته اند.

    آيا برندسازي اينترنتي ارزش سرمايه گذاري دارد؟

    ممكن است يك شركت داراي يك برنامه برندينگ بسيار قوي و منسجم باشد ، با اين حال اگر به دنبال ايجاد يك برند آنلاين نباشد، يك مزيت را از دست ميدهد. در مواجهه با برخي برندها كه از در دنياي وب و دنياي واقعي فعال هستند ، از جذابيت كمتري براي مصرف كنندگان برخوردار است. اگر شما نيز تصميم به تدوين و پياده سازي يك استراتژي برندسازي اينترنتي داشته باشيد، نبايد شما انتقال ارزش مثبت و يا پيام مثبت برند به مشتري خود را فراموش نماييد. به طور خلاصه بايد بيان نماييم كه استراتژي مناسب براي برندسازي اينترنتي ، ارزش سرمايه گذاري را حتما خواهد داشت. بنابراين، كمپين وب برندينگ خود را شروع نماييد.

    برندسازي اينترنتي  Internet Branding



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

    هوش مديريتي ( بهره هوشي مديريتي ) MQ / Managerial Quotient

     مجموع اين بهره‌هاي هوشي سياسي، عاطفي و عقلاني را بهره هوشي مديريتي مي‌نامند و آن را با MQ نشان مي‌دهند.

     

    MQ (Managerial quotient) = IQ+EQ+PQ

    همان طور كه مشاهده مي‌نماييد، هوش عقلايي به عنوان يكي از عوامل سازنده هوش مديريتي است و سنجش آن به صورت تنها عصر تصميم‌گيري، نقش تعيين‌كننده‌ي خود را از دست داده است. پس بايد چنين بيان نمود كه هر مدير بايد سه بعدي هوشي داشته باشد.  چندي پيش كتابي با نام How to Manage از Jo Owen مطالعه نمودم كه اين نويسنده نيز هوش مديريتي داراي 3 عنصر اساسي دانسته است

    ادامه مطلب : 

     

    رابطه هوش مديريتي با استخدام مديران در شركت‌هاي بين‌المللي



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۰ توسط:مديريت موضوع:

    مفاهيم مديريت استراتژيك ( برنامه استراتژي – چشم انداز – ماموريت – رسالت – خط مشي – هدف )

    مفاهيم مديريت استراتژيك

    در مبحث مديريت استراتژيك ، به ده اصطلاح، واژه يا عبارت فني وجود دارد كه آشنايي با مفهوم آنها ضروري به نظر مي‏رسد. بنابر اين اگر قصد برنامه‌ريزي استراتژيك براي سازمان خود را داريد ، ابتدا بايد با مفاهيم مديريت استراتژيك آشنا شويد.

    استراتژيست‏‌ كيست ؟

    استراتژيست‏‌ها افرادي هستند كه مسئول موفقيت يا شكست سازمان مي‏باشند. استراتژيست‏‌ها داراي عنوان‏هاي مختلف شغلي هستند، مانند مدير عامل، رئيس، مالك، رئيس هيئت مديره، مدير اجرايي، رئيس دانشگاه، رئيس دانشكده يا كار‏آفرين. استراتژيست‏‌ها بايد از ديدگاه هزينه‌‏ها و منافع بالقوه‏‌اي كه مسائل اجتماعي (مسئوليت‌‏هايي كه شركت در قبال گروههاي ذي‏نفع دارد CSR ) براي سازمان دارند به موضوع نگاه كنند و به آن دسته از مسئله‏‌هاي اجتماعي توجه نمايند كه منافع سازمان را به بهترين شكل ممكن تامين مي‏‌نمايد.

    ماموريت چيست؟  رسالت چيست ؟ ( بيانيه ماموريت – بيانيه رسالت ) Mission

    ماموريت يا رسالت سازمان، سندي است كه يك سازمان را از ساير سازمانهاي مشابه متمايز مي‌‏نمايد. ماموريت سازمان نشاندهنده طيف فعاليت، از نظر محصول و بازار مي‏شود. بطور كلي ماموريت نموداري است كه مسير آينده سازمان را مشخص مي‏نمايد.

    ادامه 

    مفاهيم مديريت استراتژيك



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۰ توسط:مديريت موضوع:

    رويداد بازاريابي Event Marketing با نرخ بازگشت سرمايه بالا ROI

    رويداد بازاريابي Event Marketing

    اگر در زمان تدوين برنامه بازاريابياستراتژيك خويش، روش‌هاي هيجان انگيزتري براي جذب مخاطب پيش‌بيني نموده باشيد، اكنون در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري يك رويداد بازاريابي Event Marketingبازاريابي رويداد محور يا بازاريابي تجربي ) هستيد، در مراحل برنامه‌ريزي به اين شش موضوع دقت نماييد.

    نرخ بازگشت سرمايه ( Return On Investment ( ROI  : نسبت پول به دست آمده در سرمايه گذاري به مقدار سرمايه اوليه است. مقدار پول به دست آمده ممكن است مربوط به بهره، سود يا درآمد خالص باشد

    از نخستين مرحله‌ي برنامه‌ريزي تا اتمام رويداد بازاريابي ، فهرست زير به‌عنوان يك راهنماي سريع و مفيد بكار گرفته و مطمئن شويد شما و همكارانتان آماده هستيد و مي‌توانيد يك رويداد بازاريابي با ROI خيلي عالي را اجرايي نماييد. توجه نماييد كه يك رويداد بازاريابي مي‌تواند بخشي از يك كمپين تبليغاتي باشد.

    ۶ عامل اساسي در موفقيت يك رويداد بازاريابي با نرخ بازگشت سرمايه بالا ROI { مراحل برگزاري يك رويداد بازاريابي Event Marketing }

     

    ۱. استفاده از راهكارها و عوامل اجرايي يكسان.

    حالا كه تصميم گرفته‌ايد وارد فرايند رويداد بازاريابي شويد، دچار يك اشتباه رايج و متكبرانه نشويد : همه‌ي افراد درگير در اجراي اين رويداد بازاريابي با معيار يا تلاش يكساني براي اهداف يكساني كار مي‌نمايند. رويدادهاي بزرگ و كوچك اغلب با درگير نمودن چندين تيم اجرايي داخلي و خارجي، كه هركدام از اين تيم‌ها با اهداف و دستور كار خاص خودشان عمل مي‌نمايند. مطمئن شويد كه همه اين تيم‌ها درنهايت داراي مجموعه‌اي از معيارهاي قابل‌اندازه‌گيري بوده و اين معيارها را مهم خواهند شمارد كه تضميني براي حركت اين تيم‌ها به‌سوي يك هدف مشترك خواهد بود.

    رويداد بازاريابي Event Marketing با نرخ بازگشت سرمايه بالا ROI



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۱۰ توسط:مديريت موضوع:

    كتاب تاريچه انديشه بازاريابي

    تاريچه انديشه بازاريابي

    انتشارات: آيندگان

    مجموعه: دانشگاهي

    سفارش كتاب »   كتاب تاريچه انديشه بازاريابي

     

    كتاب تاريخچه انديشه بازاريابي

     

    The History of Marketing Thought

     

    تاليف و ترجمه

     

    دكترسيدرضاآقاسيدحسيني / سيده فاطمه آقاسيدحسيني

     

     

    نويسندگان اين كتاب بر اين باورند كه پژوهش تاريخي نقش اساسي در رشته بازاريابي دارد. زيرا پژوهش تاريخي درك ما از بازاريابي گسترش داده و عميق تر مي نمايد. بدون آگاهي تاريخي، عملا اهميت دانش جديد در حوزه بازاريابي قابل ارزيابي نيست. تاريخ انديشه بازاريابي نيز در جاي خود و به خاطر بررسي تلاش‌هاي پيشينيان بسيار مهم و ارزشمند است.

     

    اين كتاب توسط انتشارات آيندگان به چاپ رسيده است.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    + نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۱:۰۹ توسط:مديريت موضوع:

    بک لینک -
    وان ایکس بت
    سایت شرط بندی انفجار
    بازی انفجار
    سایت بازی انفجار
    سایت enfejar
    سایت جت بت
    بهترین سایت پیش بینی فوتبال
    سیب بت بدون فیلتر
    بازی انفجار
    سایت betball90
    انفجار آنلاین
    جت بت ۹۰
    لانا کازینو
    betorward
    وان ایکس بت
    آس ۹۰
    جت بت
    betforward
    river poker
    emperor poker
    بکس بت
    آدرس جدید وان ایکس بت
    ماه بت
    خرید چک سفید امضاء
    بت تایم 90 وی آی پی
    وان ایکس بت اصلی
    yek bet دانلود برنامه دنس بت شرط بندی بلک جک سایت شرط بندی با واریز مستقیم بت کازینو مجله ی بخت bet303 بت یک جت بت اس نود یک بت یکبت ماف بت بتفیدو plinko بت boro bet بروبت 1x bet اونجا بت پین باهیس شیربت جت بت فارسی بتبال سایت جت بت سایت بت بال نود سایت مگاپاری برنامه جتبت برنامه سیب بت سیب بت دانلود بازی حکم آنلاین irtoto pishbini
    سایت بت فوروارد
    وانیکس
    سایت بت فوروارد
    سایت شرط بندی با شارژ 100 تومان