۱۰ استراتژي برندسازي موثر براي جذب مشتري
برندسازي يكي از ابعاد جامع توسعه كسبوكار و تقويت جايگاه افراد در جامعه و بازار است. وظيفه برندسازي تنها افزايش جاروجنجال و آگاهي از برند نيست ؛ بلكه به دنبال هويت بخشي به برند و ارزش آفريني براي برند است. ظهور برنامههاي تعاملي و مشاركتي سبب شده است تا تعداد زيادي از كسبوكارها ، شانس افزايش آگاهي از برند و افزايش ارزش برند را داشته باشند. اگر شما نيز به فكر برندسازي شخصي ( برندسازي فردي Personal Branding ) و يا برندسازي شركتي Corporate Branding خود هستيد ، شايد خوب است كه بدانيد برندسازي نياز به صرف بودجه و زمان دارد. در ادامه اين بخش به تعريف برندسازي و بيان انواع آن خواهيم پرداخت ، همچنين خواهيم گفت كه برندسازي در چه گام صورت ميپذيرد. بايد دقت نماييد كه بين برندسازي و برندينگ تفاوت وجود دارد.
برندسازي چيست ؟برندسازي Brand Building ، بيش از چيزي است كه در واقع جوهره كلمه برندسازي است در ذهن تداعي ميگردد. برخي تصور مينمايند كه برندسازي تنها به ايجاد ارتباط اطلاق ميگردد. درحاليكه كه اين تنها يك بعد ماجراست. شايد بهتر باشد براي تعريف برندسازي به تعريف فرايند خلق ارزش براي مشتري بپردازيم. اين فرايند شامل تمام ان چيزي است كه مصرفكننده در خصوص كليت برند ميداند، حس و تجربه مينمايد.
براي تعريف صحيح از برندسازي، ابتدا بايد انواع برند را به درستي بشناسيد و سپس به تعريف گامهاي اساسي دستيابي به يك برندسازي موفق و موثر بپردازيم .
۱- با تعريف برند خود آغاز نماييد.
محصول يا خدمات خود را بررسي نماييد. جايگاه محصول و خدمات را بازار تعيين نماييد. ميزان بار رواني و احساسي همراه محصول را بررسي و نيازها و دغدغههاي مشتريان را شناسايي نماييد. شخصيت برند شما بايد ارتقاء دهنده كسبوكار ، ارتباطدهنده مشتريان با سازمان و متمايزكننده محصولات و خدمات شما در بازار باشد.
ادامه مطلب : ۱۰ استراتژي برندسازي موثر براي جذب مشتري
برچسب: ،