تفاوت برندسازي و برندينگ
كسي كه به صورت تخصصي فرايند مديريت استراتژيك برند را انجام داده است ، كاملا آگاه است كه برندينگ Branding با برندسازي Brand Building متفاوت است. برندينگ به معناي اقدامات و عملياتي است كه يك سازمان سعي مينمايد تا برندي خلق شود. اما همه عمليات برندينگ به خلق يك برند ( ساختن برند ) ختم نميشود، گاه موجب تخريب عمليات بازاريابي سازمان است.
برندسازي حاوي تمام ابعاد و جنبههاي ايجاد هويت تجاري و فردي است. برندسازي تنها موجب افزايش صداي برند و آگاهي از برند در نزد مشتري نخواهد شد ، بلكه موجب ايجاد هويت و ارزش برند است.
ظهور پلتفرمهاي مشاركتي و تعاملي ، به بسياري از كسبوكارها فرصتي براي افزايش آگاهي از برند و ارزش ويژه برند ميگردد. اگر به برندسازي فردي و يا برندسازي شركتي فكر ميكنيد، نكتهاي را در نظر داشته باشيد ، برندسازي يك نياز به صرف زمان و منابع زيادي خواهد داشت.
ادامه مطلب : تفاوت برندسازي و برندينگ
برچسب: ،