مديريت مديريت .

مديريت

مشاوره مديريت ريسك | مديريت ريسك | كنترل ريسك | كاهش ريسك |اندازه گيري ريسك |پيش بيني ريسك

مشاوره مديريت ريسك . برنامه ريزي و مديريت ريسك

حدود يك دهه است كه برخي محققان بحث مي كنند انواع مختلف موسسات و سازمانها، چه خصوصي و چه دولتي ، در مقابله با بحران و عدم قطعيت با توجه به اصل معروف "علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد" تحت الشعاع استفاده از ابزار و مدل هاي ريسك و مديريت ريسك قرار گرفته اند . 

اما به نظر ميرسد بحران اقتصادي سال 2008 ميلادي باعث شد ريسك و مديريت ريسك در همه سطوح بطور فزاينده يكي از چالشهاي سازمانهاي امروزي قرار گيرد . تعجبي نيست اگر ببينيم هر چه بيشتر وقايع و مسائل روزانه چه در تحقيقات سازماني و چه در رسانه هاي جوامع توسعه يافته بر اساس ريسك تعريف و بازتعريف شوند . اين در حاليست كه هنوز تناقض هاي زيادي در خصوص ريسك وجود دارد و نگاههاي متفاوتي براي تفسير و تعريف ريسك در جريان است. با اينحال ميبينيم در موضوعات و مباحث مختلف آكادميك از مديريت سازمان و مسائل مالي گرفته تا سياست انرژي و بهداشت عمومي سوالات ذيل بصورت مكرر مطرح ميگردند:

1- ريسك ها در حوزه فعاليت ما كدامند و چطور ميتوان بهتر آنها را مديريت كرد؟

2- چگونه است كه افراد در يك فرهنگ ، سازمان يا بخشي از يك شركت واقعه يا موضوعي را بعنوان ريسك براي خود تلقي ميكنند؟ 

3- چطور ميتوان مطمئن شد كه يك مدل مديريت ريسك قادر به تشخيص ، اندازه گيري، و كنترل ريسكهاي تهديد كننده يك سازمان در آينده است؟ 


وب سايت رسمي تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT


تيم مشاوران ايران ام.سي.تي IRAN MCT سعي مينمايند تا در اين حوزه خدمات زير را ارائه نمايد: 

- مشاوره مديريت ريسك

- آموزش مديريت ريسك 

- برگزاري كارگاه آموزشي مديريت ريسك

- معرفي و پياده سازي يك سيستم،چارچوب،مدل مديريت ريسك

- مديريت ريسك در واحدهاي مختلف و يا كل سازمان بسته به نياز مشتري Enterprise Risk Management & Risk Internal Control



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۰۵ توسط:مديريت موضوع:

مشاوره مديريت فروش|مشاوره فروش| مديريت فروش حرفه اي|آموزش فروش | مديريت فروش حرفه اي | مهندسي فروش

مشاوره مديريت فروش حرفه اي و آموزش فروش حرفه اي

rofessional Sales Management

Professional Selling


فروش يك بازي فوتبال است بين دوتيم خريداران و فروشندگان كه در انتها هر دو تيم زمين را با نتيجه برنده برنده ترك خواهند كرد.

تذكر علمي و عملي : 

متاسفانه برخي شركت ها و اشخاص مشاوره دهنده در اين حوزه خاص يعني در حوزه فروش هنوز بر فروش به روش و اسلوب قديمي (كه به آن اصول تيمچه اي نيز ميگويند) كه به روش غير علمي و تنها از طرق تجربي كسب نموده اند اشاره مينمايند. حال انكه مدير هر موسسه و سازمان در عرصه فروش، خود داراي تجربيات فراواني بوده و توصيه هاي اين قبيل افراد يا شركت ها، برايشان مانند شنيدن يك داستان تكراري و حتي ملال آور بوده و در پايان مدت قرار داد نيز هيچ تغييري در سيستم مديريت فروش حاصل نخواهد شد. 


وب سايت رسمي تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT


خدمات تيم مشاوران ايران ام.سي.تي IranMCT در حوزه فروش :

با پشتياني علمي و نيز تجربه علمي فروش حرفه اي Professional Sales Management در بازار عمده و خرد فروشي (محصولات و خدمات) معمولي و حتي تخصصي مانند دارو و تجهيزات پزشكي داخل و خارج كشور، بر آن شده است تا تجربيات علمي و عملي را در اختيار سازمان هاي ايراني قرار دهد.نقش ما ارائه راه حل عملي بر اساس استراتژي هاي تدوين شده سازماني شماست. 

آموزش مديريت فروش حرفه اي براي كاركنان و اعضاي تيم فروش،كارشناسان فروش و نيز مديران واحد فروش و سرپرستان فروش منطقه اي و سرپرستان فروش بين المللي 

مهندسي فروش و تحليل ،عارضه يابي فرايند فروش ( تلفني، اينترنتي، رو در رو Face To Face )




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۰۵ توسط:مديريت موضوع:

مشاوره مديريت برند | مشاور نام تجاري | مشاوره برندينگ | مشاوره مديريت برند Brand Management

مشاوره مديريت برند، مشاوره برندينگ، مشاوره نام تجاري 

Brand Management


 مديريت نام تجاري يا مديريت برند Brand Management با داشتن دانش و آگاهي كامل از اصطلاح " نام تجاري" آغاز مي شود و شامل قولي است كه به مشتري داده ميشود و صد البته كه بايد به آن عمل شود. 

"مديريت برند" (مديريت نام تجاري) چيزي جز هنر ايجاد و حفظ نام تجاري نيست. توليد كننده يا ارائه دهنده خدمت با نام تجاري خود ، مشتريان خويش را به كسب و كار خود متعهد مي سازد. سازمان با يك نام تجاري قوي، محصولات خود را از رقبا متمايز مي نمايد.

 مديريت برند شامل مديريت ويژگي هاي محسوس و نامحسوس نام تجاري است. در مورد محصول(ملموس)،شامل خود محصول، قيمت، بسته بندي، و غيره است. در حالي كه در مورد خدمات(غيرملموس)،شامل تجربه مشتريان و در مورد خدمات (غيرملموس)، شامل ارتباط عاطفي با محصول / خدمت ميباشد. 

برندينگ از تركيب آميخته بازاريابيMarketing Mix مختلف به شما هويت مي دهد. اين چيزي جز درگير نمودن ذهن مشتريان با نام تجاريتان نيست. توجه نماييد كه اين تصوير ناشي از تجربه حاصل از برخورد با يك كسب و كار بزرگ و قابل اعتماد است.

وب سايت رسمي تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT


نكته حائز اهميت:

يكي از شركت هاي مهم و بين المللي در تعريف استانداردهاي استراتژي برند و برندينگ ، شركت معظم اينتربرندInterbrand آمريكا با است كه با داشتن چند هزار كارمند در سراسر دنيا و بيش از 30 دفتر در پنج قاره، در حوزه ماركتينگ ، صاحب نطر بوده و سهم عظيمي در گسترش علم برندينگ در دنيا داشته است. 

تيم مشاوران مديريت ايران، با توجه به نمايندگي انحصاري از CMCG آمريكا و تعلق سهمام عمده اين شركت به شركت اينتربرند، توانسته است تا با تجربيات علمي و عملي خود به نحو شايسته اي اين استاندارد ها را كسب و پياده سازي نمايد.


راهكارهاي مشاوران ايران ام.سي.تي IRANMCT بر اساس استاندارد شركت اينتربرند Interbrand :

- مشاوره و اجرا تفكرات مديريت استراتژيك برند 

- تهيه و تدوين اساسنامه استراتژي برند CIG 

- تهيه جداول كمپين هاي تبليغاتي بر اساس CIG



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۰۴ توسط:مديريت موضوع:

مشاوره مديريت استراتژيك|برنامه ريزي استراتژيك| مشاوره مديريت Strategic Management

مشاوره مديريت استراتژيك Strategic Management

استراتژي طرحي از عمليات است كه منابع سازمان را طوري هدايت مي كند كه سازمان بتواند خود را به نحوي موثر و كار از رقباي خود متمايز كرده و به اهداف منحصر به فرد و با شانس موفقيت معقول دست يابد. 

پرفسور گرت نيز چنين اعلام مي نمايد: تفكراستراتژيك فرايندي است كه مديران ارشد از آن طريق مي توانند فراتر از بحرانها و فرايندهاي مديريتي روزانه بينديشند تا نگرشي متفاوت از سازمان و محيط متغير آن به دست آورند. 

نتايج تحقيقات انجام شده در ميان مديران استراتژيك شركت ها توسط Management Decision:

مشكل اصلي كه توسط اكثر مديران ارشد، اشاره شد، تفكر استراتژيك بود. جالب اينكه تفكراستراتژيك مشكلي بود كه بدون توجه به وجود يا عدم وجود سيستم برنامه ريزي استراتژيك رسمي يا غيررسمي در شركتها بروز مي كرد. 

براي مثال، يكي از مديران ارشد از يك شركت با سيستم برنامه ريزي استراتژيك رسمي چنين مي گويد: مديران ارشد ما درگير جزئيات مي شوند و ديدگاه استراتژيك خود را از دست مي دهند. 

- آيا شما يك استراتژي مدون براي كسب و كار خود داريد ؟ 

(طبق آمار مجله فورچون) كمتر از 10 درصد استراتژي هايي كه خوب تدوين شده اند، به خوبي اجرا شده اند. بيش از 90 درصد شكست در اجراي استراتژي ها بوده است. 


وب سايت رسمي تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT


راهكار تيم مشاوران مديريت ايران ام.سي.تيIranMCT : 

- تيم مشاوره IRANMCT با در نظر گرفتن سوالات شما ، راهكارهايي علمي و عملي را برايتان تدوين خواهد نمود. ما بر آنيم تا از بروز چنين خطاهايي در سازمان هاي ايراني جلوگيري كرده و در صورت وجود اينگونه خطاها، پس از عمليات عارضه يابي ، آن ها را اصلاح نماييم. 

- پياده سازي كارت امتيازي متوزان BSC:Balanced Scorecard و تعيين شاخص هاي عملكردي KPI,PI,KRI



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۰۴ توسط:مديريت موضوع:

مشاوره بازاريابي | مشاور بازاريابي | آموزش بازاريابي

مشاوره مديريت بازاريابي و آموزش مديريت بازاريابي كالا و خدمات 

Product & Service Marketing Management

بازاريابي و مديريت بازار يكي از شاخه هاي مهم دانش مديريت است كه وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي‏باشد. 

بازار يابي (بازاريابي كالا و خدمات ) مجموعه اي از تمام تلاش ها و كوشش هاي سازمان يافته اي است كه هدف ازآن توليد كالا يا انجام خدماتي با مشخصات و كيفيت مورد قبول مشتريان احتمالي و تامين نياز و جلب رضايت او و كسب سود و شهرت براي بنگاه است. اين تلاش ها ازمرحله تحقيقات شروع شده و تا پس از فروش ادامه مي يابد. 

ضرورت بازاريابي و مديريت بازار: 

- افزايش نيازها و بالاخص خواسته هاي روزافزون انسان ها 

- كمبود منابع


وب سايت رسمي تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT


راهكار تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT : 

تحقيقات بازار (نظر سنجي و سازماندهي و تجزيه و تحليل و توليد گزارش در مورد محصولات، خدمات، مصرف كنندگان و فروش)

نظارت بر تقاضاي مشتري، فروش، كالا توليد يا خدمات ارائه شده

كمك به توسعه محصولات و خدمات جديد با استفاده از پژوهش، بازخورد مشتري و روش هاي ديگر از جمع آوري اطلاعات شناسايي و اجراي استراتژي هاي ارتباطي، از جمله كمپين هاي تبليغاتي، براي جلب رضايت مشتريان شناسايي بازارهاي هدف و چگونگي انجام كار براي انتقال يك پيام به گروه هاي خاص 

برنامه هاي بازاريابي، از جمله بودجه و گزارش هاي پيشرفته 

تصميم گيري در قيمت گذاري و معاملات ويژه براي كالا و خدمات

تجزيه و تحليل بازخورد مشتري و مانيتور رضايت مشتري

تهيه سناريو مديريت بازاريابي (تحليل و عارضه يابي فرايند هاي خدمت)

ماركتينگ ميكس بازاريابي كالا ،خود داراي 3 المان ديگر بوده كه كاملا بر افراد، فرايندهاي انجام كار و محيط تاكيد داشته و براي هر كدلم برنامه ريزي خاصي صورت ميپذيرد. 

در مديريت بازاريابي خدمات Service Makerting Management، تحليل فرايند ارائه خدمت مورد برسي و ارزيابي قرار گرفته و س عمليات عارضه بابي، روند اصلاح عمليات صورت ميگيرد تا نهايتا رضايت مشتري داخلي و خارجي به حداكثر رسد.

آموزش بازاريابي كالا، آموزش بازاريابي خدمات براي كاركنان واحد بازاريابي و مديران 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۰۳ توسط:مديريت موضوع:

تيم مشاوران مديريت ايران ام.سي.تي Iran Management Consultants Team

تيم مشاوران مديريت ايران ام.سي.تي IranMCT

  Iran Management Consultants Team


تيم مشاوران مديريت ايران"ايران ام.سي.تي IranMCT"با هدف ارايه تخصصي خدمات مشاوره،اجرا و پياده سازي دانش مديريت نوين از سال 1386 رسما فعاليت خود را آغاز نمود. اين تيم با بهره گيري از نيروي انساني متخصص از دانشگاه هاي معتبر داخل و خارج، تحت ليسانس گروه مشاوران مديريت كاليفرنياي آمريكا CMCG، در راستاي ارتقاي سطح دانش مديريت سازمان ها، موسسات دولتي و غير دولتي گام برمي دارد.

اين تيم مجموعه اي از خدمات مشاوره مديريت را ارائه مي نمايد. عمده خدمات ارائه شده توسط تيم مشاوران مديريت ايران عبارت است از:

مشاوره مديريت در حوزه تحقيقات بازار

مشاوره و مديريت در حوزه استراتژي هاي بازاريابي و فروش

مشاوره مديريت در حوزه تبليغات ، رسانه

مشاوره مديريت در حوزه مديريت برند و برندينگ Brand Management

مشاوره مديريت به منظور طراحي، اجراء، ارتقاي سيستم هاي مديريتي

خدمات فناوري اطلاعات ، سيستم هاي اطلاعات مديريت (MIS)

مشاوره مديريت براي عقد قراردادهاي داخلي ، خارجي

آموزش كارشناسان ، كاركنان فروش (فروش تلفني، حضوري)

آموزش مديريت فروش حرفه اي (داخلي ، بين المللي)

آموزش مديريت بازاريابي حرفه اي

مشاوره مديريت براي عارضه يابي سازماني

تامين نيروي انساني براي شركت ها و سازمان ها

مشاوره مديريت براي زمينه ي برنامه ريزي استراتژيك، ارزيابي عملكرد كارت امتيازي متوازن BSC، تعيين شاخص هاي كليدي عملكردي PI, KRI, KPI فردي و سازماني

وب سايت رسمي
www.IranMCT.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۳:۰۳ توسط:مديريت موضوع:

چگونه طرح توجيهي بنويسيم ؟

چگونه طرح توجيهي اقتصادي بنويسيم ؟

طرح توجيهي ( طرح كسب و كار تجاري ، بيزينس پلن Business Plan )

طرح توجيهي اگر به صورت حرفه‌اي براي كسب‌وكار كوچك شما نوشته شده باشد ، مي‌تواند يكي از مهم‌ترين اسناد دستيابي به موفقيت باشد. متاسفانه، بسياري از صاحبان كسب‌وكارهاي كوچك اين فرايند را دشوار و گيج كننده مي‌يابند.

نوشتن يك طرح توجيهي براي موفقيت هر كسب‌وكاري ضروري است. يك طرح توجيهي مسير حركت را مشخص مي‌نمايد،‌ شما را در مسير درست نگه مي‌دارد و معمولا براي كسب‌وكارهايي كه به دنبال كمك بلاعوض دولتي يا دريافت وام كسب‌وكار هستند يك الزام است.

 

نكات پايه‌اي نوشتن طرح توجيهي

  1. تحقيقات خود را انجام دهيد.

در گوگل هر آنچه را كه مي‌توانيد در مورد كسب‌وكارتان بيابيد را جستجو نماييد. مهم‌ترين چيز قبل از شروع يك كسب‌وكار جديد آن است كه بينش و تجربه خوبي در زمينه فعاليت اقتصادي كه قصد ورود به آن داريد كسب نماييد. بايد تا قبل از كامل كردن طرح توجيهي خود، تصميماتي در مورد كسب‌وكار خود اتخاذ نماييد از جمله ساختار،‌ استراتژي‌ بازاريابي ،‌ و تأمين مالي. با داشتن اطلاعات درست امكان پيش‌بيني و تحليل دقيق‌تري براي شما فراهم خواهد شد.

  1. تعيين طول مدت طرح.

طرح خود را خلاصه و مختصر بنويسيد. هميشه به خاطر داشته باشيد كه طرح توجيهي شما بايد توسط صاحبان مشاغل پرمشغله خوانده شده و مورد بازبيني قرار گيرد و طرح‌هاي كسب‌وكار طولاني مي‌توانند براي اين افراد خسته‌كننده باشند. امروزه طول متوسط بيشتر طرح‌هاي كسب‌وكار كمتر از آن چيزي است كه پيش‌تر بود. شما احتمالا مي‌توانيد همه آنچه نياز داريد را در 40 تا 60 صفحه مطلب منتقل نماييد،‌ به علاوه 5 صفحه ضميمه براي پيش‌بيني‌هاي ماهيانه،‌ رزومه‌هاي مديريتي،‌ و ديگر جزئيات. اگر طرحي داريد كه بيش از 70 صفحه است، احتمالا خيلي خوب آن را خلاصه نكرده‌ايد.

ادامه مطلب : چگونه طرح توجيهي بنويسيم ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۴۴:۲۶ توسط:مديريت موضوع:

مديريت بازاريابي فروش

مديريت بازاريابي فروش

https://medium.com/iranmct


برچسب: مديريت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۸:۰۵ توسط:مديريت موضوع:

روش هاي نوين بازاريابي و رويكرد هاي آن

روش هاي نوين بازاريابي و رويكرد هاي آن

نويسندگان:

دكتر شهباز برآهوئي

سيد ابوالحسن هاشمي

نقش بازاريابي در دنياي به شدت رقابتي امروز، غير قابل انكار است. حال، زماني كه اين پديده حياتي دنياي نوين را براي به كارگيري در صنعت سنتي ولي درحال رشد حمل و نقل درنظر بگيريم، قضيه كمي پيچيده تر هم ميشود. صنعتي كه از زيرساختهاي اوليه ي توسعهي هر كشوري به حساب ميآيد و بهبود روشها و راهكارها در آن، خود موجب حركت چرخ عظيم توسعه و پيشرفت آن كشور مي شود. برخي از روش هاي روز تبليغات و بازاريابي در كشورهاي توسعه يافته به مراتب با هزينه كمتر و بازده بالا  انجام ميگردد ؛ ليكن در كشور عزيزمان ايران  به دليل وابستگي تبليغات و بازاريابي به سياست ؛ اقتصاد عمومي كشور ؛ رشد علمي و فرهنگي و . . . موارد ديگر عملا بكارگيري متدهاي روز و جديد به دليل هزينه بالا و بازده كم امكانپذير نيست.(2)

در ايران طي سال‌هاي اخير شاهد رشد و توسعه بكارگيري روش‌هاي نوين بازاريابي و تبليغات در پروژه‌هاي ساخت و ساز مسكوني، تفريحي، تجاري، اداري و شهرك‌ها بوده‌ايم. ارتباطات بازاريابي در اين صنعت با اهداف زير مورد توجه و استفاده قرار مي‌گيرد:

• جذب مشتري با كيفيت براي پيش خريد يا خريد واحدهاي در دست ساخت يا آماده تحويل

• جذب سرمايه‌گذار براي مشاركت در طرح‌ها و پروژه‌هاي ساختماني

• جذب فعالان تجاري (بعنوان مثال برندهاي مطرح) براي حضور و فعاليت‌ اقتصادي در اين مجتمع‌ها پس از آماده‌سازي

• جذب بازديدكننده و مشتري پس از شروع فعاليت مجتمع‌ها به ويژه مجتمع‌هاي تجاري و تفريحي

براي تحقق هر يك از اهداف فوق، شركت‌هاي سرمايه‌گذار، طراح و سازنده اين پروژه‌ها در حوزه بازاريابي و ارتباطات نيازمند خدمات مختلفي هستند.

• تحقيقات بازاريابي و طراحي كمپين: اين خدمات با هدف كمك به فروش سريع و با كيفيت واحدهاي مسكوني، تجاري و اداري و نيز معرفي كل پروژه در كمترين زمان و با روشي مقرون به صرفه ارائه مي‌شود. كمپين يك برنامه جامع يكپارچه تبليغاتي است كه كليه رسانه‌هاي موثر براي جذب مشتري در كمترين زمان شناسايي و انتخاب مي‌كند. بعلاوه، پيام‌هاي ارتباطي جذاب و اثرگذار در قالب كمپين خلق شده و از طريق رسانه‌هاي انتخاب شده به مخاطبين هدف / بازارهاي هدف انتقال مي‌يابد.

• ساخت تيزر و فيلم صنعتي: فرايند معرفي و جذب مشتري و سرمايه‌گذار در بسياري از پروژه‌هاي ساختماني مدت‌ها قبل از شروع عمليات ساخت شروع مي‌شوند. مهمترين ابزار براي معرفي اين پروژه‌ها تيزرها و فيلم‌هاي صنعتي با ساختارهاي رئال، انيميش يا تركيبي است.

• تهيه كاتالوگ: در پروژه‌هاي ساختماني بزرگ يكي از مهمترين ابزارهاي معرفي و فروش كاتالوگ‌هاي جامع هستند. اين كاتالوگ‌ها اطلاعات دقيقي از پروژه‌ را بطور مستقيم به خريدار احتمالي و ساير ذينفعان پروژه ارائه مي‌دهد.

• مالتي‌مديا و وب‌سايت: شبكه اينترنت يك چندرسانه‌اي ارزان و بسيار موثر است. واحدهاي فناوري اطلاعات مي توانندكليه خدمات ساخت مالتي‌مديا، كاتالوگ‌هاي الكترونيكي را براي پروژه‌هاي ساختماني بزرگ و متوسط به مشتريان ارائه كنند.

• تبليغات محيطي: بخش تبليغات محيطي مي تواند بهترين موقعيت‌هاي مكاني را براي معرفي و تبليغ پروژه‌هاي ساختماني با صرف هزينه‌هاي بسيار معقول و اقتصادي ارائه نمايد. بعلاوه اين واحد مي‌توان با استفاده از موقعيت مكاني پروژه، آنرا تبديل به يك رسانه موثر و كم هزينه نمايد.

• معماري و دكوراسيون داخلي: واحد خدمات معماري و دكوراسيون داخلي مي تواند دربازاريابي نوين به پروژه‌هاي مسكوني، تفريحي، تجاري، اداري و نيز طرح‌هاي ساختماني چندمنظوره خدماتي با دامنه وسيع ارايه دهد كه اين فعاليت‌ها از قبيل مشاوره، طراحي، معماري و دكوراسيون داخلي و فضاي بيروني را شامل مي‌شود.(9)

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۳۰:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

غافلگيري؛ قدرتمندترين ابزار بازاريابي


غافلگيري؛ قدرتمندترين ابزار بازاريابي مترجم: مريم رضايي

منبع: HBR

زندگي هيچ‌گاه به اندازه امروز قابل‌پيش‌بيني نبوده است. سرويس يلپ (Yelp) در مورد رستوران‌هايي كه غذاهاي بد دارند به ما هشدار مي‌دهد و رستوران‌هاي خوب را معرفي مي‌كند، فيس‌بوك در مورد كنسرت‌ها يا وقايع مورد علاقه‌مان به ما اطلاعات مي‌دهد و دستورالعمل‌هاي دائمي از نقشه گوگل، باعث مي‌شود هيچ‌گاه گم نشويم. 

همين اتفاق در سازمان‌هاي بازاريابي هم در حال رخ دادن است. «داده‌هاي بزرگ» جديدترين كد رمز در اين صنعت هستند. فعاليت‌هايي مانند مدل‌سازي اقتصادسنجي، تجزيه و تحليل و تست كپي (بررسي آماري عملكرد بازاريابي) كه تمام و كمال با داده سر و كار دارند، به مديران برند پيشنهادهاي فريبنده‌اي در مورد دقت و پيش‌بيني‌پذيري ارائه مي‌دهند. 

اين ابزارها مي‌توانند كارآيي حرفه ما را افزايش دهند؛ اما از طرفي هم حس هيجان و غافلگيركنندگي برندها را كم مي‌كنند. در واقع با همه اين اطلاعاتي كه در اختيار ما است، فرصت غيرمترقبه بودن را از برندها مي‌گيريم؛ غافلگيري‌هاي دلپذيري كه وقتي هيچ انتظاري نداريم اتفاق مي‌افتند و توجه مصرف‌كنندگان را جلب مي‌كنند. 

نوآوري داشتن در زمينه داده‌هاي بزرگ امري ضروري است؛ اما اين به آن معنا نيست كه بايد عنصر غافلگيري را ناديده بگيريم؛ چون غافلگيري به دلايل مختلف هنوز هم قدرتمندترين ابزار بازاريابي است. برخي از اين دلايل عبارتند از:


غافلگيري اعتيادآور است

غافلگير شدن مي‌تواند مثل يك ماده مخدر با مغز شما رفتار كند. دانشمندان دانشگاه‌هاي «اموري و بيلر» با انجام ام‌آرآي سعي كردند تغييرات عملكرد مغز انسان را در واكنش به مجموعه‌اي از محرك‌هاي لذت‌بخش، با استفاده از آبميوه و آب بسنجند. الگوهاي فواره‌هاي آبميوه و آب يا قابل‌پيش‌بيني بودند يا كاملا غيرقابل پيش‌بيني. برخلاف انتظار محققان، مسير پاداش مغز (بخشي از مغز كه مسوول لذت بردن، يادگيري و انگيزش است) نسبت به تناوب غيرقابل پيش‌بيني اين فواره‌ها، واكنش شديدي داشت. به گفته دكتر ريد مونتاگ، استاديار عصب‌شناسي در داشنگاه بيلر، «اين قسمت از مغز در ام‌آر‌آي مثل يك درخت كريسمس روشن شده كه نشان مي‌دهد انسان نسبت به امور غيرمنتظره اشتياق دارد.»


غافلگيري رفتار را تغيير مي‌دهد

در كلاس‌هاي روانشناسي مفهومي به نام ناهماهنگي‌شناختي مطرح مي‌شود. غافلگيري محرك جديدي را به ما معرفي مي‌كند سپس ما بايد خودمان را با تغييرات در عقايد و رفتارمان وفق دهيم. وائل آساد، استاديار عصب‌شناسي دانشگاه براون مي‌گويد: «مدت‌ها پيش ثابت شده كه وقايع غيرمنتظره ما را به يادگيري بيشتر تحريك مي‌كنند.» فكر كردن در قالب رفتار مطلوب مصرف‌كننده از استراتژي‌هاي نوآورانه رمزگشايي مي‌كند. وقتي يك كمپين تبليغاتي ايجاد مي‌كنيم، معمولا بر اين سوال متمركز هستيم كه «چه چيزي بايد بگوييم؟» اما به جاي آن بايد بر اين سوال تمركز كنيم كه «مشتريان فعلي يا احتمالي ما چه انتظاراتي دارند و چگونه مي‌توانيم اين انتظارات را در مغز آنها تغيير دهيم؟»


غافلگيري ارزان تمام مي‌شود 

نوربرت شوارتز روانشناسي است كه در يكي از مطالعات خود سكه‌اي ده سنتي را نزديك يك دستگاه كپي قرار داد. وقتي سوژه‌ها بلافاصله بعد از پيدا كردن پول مورد بررسي قرار گرفتند،‌ احساس رضايت كلي آنها از زندگي بيشتر از افرادي بود كه پول پيدا نكرده بودند. بازارياب‌ها به جاي تلاش براي پيروز شدن در رقابت با كارهايي مثل صرفه‌جويي‌هاي مالي گسترده يا تبليغات رسانه‌اي، بهتر است به اين فكر كنند كه چگونه مي‌توانند داستان‌هاي غافلگيركننده در مورد برندشان را در كمترين فضاي ممكن بگنجانند. 


غافلگيري احساسات را سوپرشارژ مي‌كند

تئوري انقلابي روانشناسانه رابرت پلاچيك، احساسات انسان را به احساسات اصلي مانند عصبانيت يا ترس و احساسات فرعي كه از تركيب احساسات اصلي به دست مي‌آيد، تقسيم‌بندي مي‌كند؛ مثل احساس دوگانگي كه از تركيب شادي و غم به وجود مي‌آيد يا احساس گناه كه تركيبي از شادي و ترس است. موضوع جالب در مورد غافلگيري اين است كه احساس فعلي شما را وسعت مي‌دهد. وقتي حس غافلگيري و عصبانيت ما با هم تركيب شود، از شدت عصبانيت به حد انفجار مي‌رسيم. مثلا شركت نت‌فليكس را به ياد بياوريد كه وقتي نرخ اشتراك كرايه فيلم‌هاي خود را بدون اطلاع قبلي افزايش داد، چه اتفاقي افتاد؟ حس شادي را با غافلگيري تركيب كنيد تا بيشترين سطح احساسات خوب را درك كنيد. در اين صورت مي‌فهميم كه چرا شركت زاپوس به درجه‌اي مي‌رسد كه كفش‌هاي سفارش داده شده را قبل از انعقاد قرارداد، ارسال مي‌كند. 


غافلگيري روابط احساسي را تقويت مي‌كند

تحقيقي كه در مورد تعدادي از زوج‌هاي ميانسال صورت گرفته نشان مي‌دهد درگير شدن در فعاليت‌هاي غيرمتداول، اما هيجان‌انگيز مانند رفتن به اسكي نسبت به فعاليت‌هاي خوشايند عادي مثل فيلم ديدن يا آشپزي مشترك، احساس رضايت بيشتري از زندگي مشترك در افراد ايجاد مي‌كند. اين اصل در روابط كسب‌وكار هم صادق است. بازارياب‌ها بخش عمده انرژي خلاقانه خود را صرف اين مي‌كنند كه به نظر مشتري جذاب به نظر برسند. 

در پايان بايد گفت همان‌طور كه مديران بازاريابي از كاركنان و آژانس‌هاي خود مي‌خواهند كه سريع‌تر، ارزان‌تر و مسووليت‌پذيرتر باشند، بايد سعي كنند برندشان غافلگيركننده‌تر هم باشد. متاسفانه اين موضوع در دستور كار تحقيقات آكادميك يا نرم‌افزارهاي بنگاهي قرار نگرفته و به قدرت تخيل و شجاعت خود بازارياب‌ها بستگي دارد.  

نسخه چاپي آدرس كوتاه: http://den.ir



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۳۰:۱۱ توسط:مديريت موضوع:

بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
سایت جت بت
بهترین سایت پیش بینی فوتبال
سیب بت بدون فیلتر
بازی انفجار
سایت betball90
انفجار آنلاین
جت بت ۹۰
لانا کازینو
betorward
وان ایکس بت
آس ۹۰
جت بت
betforward
river poker
emperor poker
بکس بت
آدرس جدید وان ایکس بت
ماه بت
خرید چک سفید امضاء
بت تایم 90 وی آی پی
وان ایکس بت اصلی
yek bet دانلود برنامه دنس بت شرط بندی بلک جک سایت شرط بندی با واریز مستقیم بت کازینو مجله ی بخت bet303 بت یک جت بت اس نود یک بت یکبت ماف بت بتفیدو plinko بت boro bet بروبت 1x bet اونجا بت پین باهیس شیربت جت بت فارسی بتبال سایت جت بت سایت بت بال نود سایت مگاپاری برنامه جتبت برنامه سیب بت سیب بت دانلود بازی حکم آنلاین irtoto pishbini
سایت بت فوروارد
وانیکس
سایت بت فوروارد
سایت شرط بندی با شارژ 100 تومان