زبان بدن در فروش و فروشندگي حرفهاي
زبان بدن در فروش و فروشندگي را ميتوان با نقش آب در موتور خودرو مقايسه نمود. فروشنده تا شروع به فروش نكرده ، نياز به زبان بدن Body Language ندارد ، اما اگر زبان بدن فروشنده مناسب نباشد، به محض شروع فرايند مذاكره فروش ، هر لحظه كه ميگذرد احتمال از دست رفتن مشتري بيشتر و بيشتر ميشود.
در اين مقاله مطالبي را خواهيد خواند كه در ساير مقالات مرتبط با زبان بدن و فروش ، چنين مطالبي وجود نخواهد داشت. زيرا اين مقاله ، نتيجه سالها تحقيق و تجربه من در حوزه زبان بدن است. درك زبان بدن به شما اين توانايي را ميدهد كه احساسات فردي كه با آن در ارتباط هستيد را به درستي تحليل نماييد .
شايد شما فروشنده نباشيد و فكر كنيد كه اين مقاله به كار شما نميآيد ، اما اين يك اشتباه رايج است. يادتان باشد براي اينكه در كسبوكار و يا زندگي شخصي خود موفق باشيد بايد بتوانيد داشتههاي وجودي خود را به ديگران به درستي بفروشيد . ما در تيم مشاوران مديريت ايران هميشه به نيروهاي انساني سازمانهايي كه تحت آموزش ما هستند ؛ اين نكته را گوش زد ميكنيم كه همه آدمها فروشنده هستند ، فقط محصولات و خدماتشان متفاوت است.
براي مثال زماني كه براي شغل منشيگري بايد در جلسه مصاحبه شركت نماييد، بايد بتوانيد توانايي و مهارتهاي شخصي خود را به فرد مصاحبهكننده بفروشيد. پس زبان بدن در فروش هر چيزي ، مادي يا غير مادي كامل موثر است.
حالتهاي زبان بدن در فروشدر قسمت به تفسير حالتهاي زبان بدن در فروش ميپردازيم و همانطور كه پيشتر هم توضيح داديم ، شامل هر نوع برقرار ارتباط نيز ميشود.
ارزيابي منفيدر زمان مذاكره فروش ( يا صحبت معمولي ) اگر بيني لمس شود يا خارانده شود ، اين “حالت ارزيابي منفي” است. اگر فردي اين كار را انجام دهد ، به اين معنا است كه از چيزي كه شنيده خوشحال نيست. براي مثال اگر به فردي بگوييد كه قيمت محصول مدنظر شما 1.5% افزايش يافته است و دقيقا در آن لحظه اين حالت را ببينيد ، نشان ميدهد كه از اين قيمت اصلا راضي نيست. هرچه بيشتر در مورد قيمت صحبت كنيد، حتما فروشتان كمتر كمتر خواهد شد. در عوض بايد در خصوص ارزش به دست آمده صحبت نماييد. اگر اين حالت را ديديد حتما سريع مسير كلام خود را تغيير دهيد.
زبان بدن در فروش و فروشندگي حرفهاي
برچسب: ،