درسهاي بازاريابي از سريال دكتر هاوس Dr. House
سريال دكتر هاوس Dr. House يكي از موفقترين سريالهاي تلويزيوني است كه فقط يك فصل آن در حدود ۱۹ ميليون بيننده در آمريكا داشت و در ۶۶ كشور پخش شده است. هيو لوري كه در نقش دكتر گرگوري هاوس در اين سريال بازي كرد ، يك نابغه پزشكي عجيب و غيرمعمول بود كه يك گروه از دكترها متخصص را در بيمارستاني در نيوجرسي آمريكا ، گرد هم آورده بود تا به همانديشي به سبك شرلوك هولمز به روش تشخيص افتراقي، به شناسايي بيمارها و ارائه راهكار درماني بپردازد.هر قسمت سريال در مورد يك بيمار است كه دچار مرضي عجيب شده است. دكتر هاوس از روشهاي مختلف و گاهي نامتعارف و حتي غيرقانوني به دنبال كشف علت بيماري است و تسخير راز بيماري ميانديشد .اين سريال تلويزيوني از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در هشت فصل از شبكه فاكس آمريكا پخش شد.اين مجموعه از سوي اكثر تماشاچيان مورد تقدير واقع شده است و اين يك درس بازاريابي بزرگي در خود دارد.
۶ درس بازاريابي از دكتر هاوس- تشخيص افتراقي
دكتر هاوس با كمك افراد پيرامون خود سعي به تشخيص صحيح بيماري داشت تا بهترين استراتژي درماني را اتخاذ نمايد . تشخيص طلايي ، نقطه قوت دكتر هاوس بود.
تشخيص افتراقي ، يك گام بسيار مهم در تعريف استراتژي برند است. زيرا بايد بخشبندي مشتريان در بازار هدف ، به درستي انجام شود. در واقع ، در اين مرحله ، مدير بازاريابي بايد برنامه برقراري ارتباط با مشتريان خود را به درستي تعريف نمايد.
توصيف خريدار بر اساس گامهاي زير بايد انجام شود :
-
استاندارد داشتن
هرچند كه دكتر هاوس ، فردي قانون گريز و گاه جامعه ستيز است اما هرگز بيدليل، جان بيمار را به خطر نمياندازد و استاندارهاي كيفي كار خود را همچنان در بالاترين سطح نگه ميدارد.
مدير بازاريابي بايد تفاوت بين برند و شهرت را درك نمايد و بتواند شهرت برند خود را حفظ نمايد. زيرا كه شهرت برند يكي از مهمترين عناصر استراتژي ارتباطي است. براي چند هفته خوب بودن كافي نيست. اگر استانداردي را تعريف نموده باشيد، بايد بر رعايت آن استوار بمانيد.
ادامه مطلب : درسهاي بازاريابي از سريال دكتر هاوس Dr. House
برچسب: ،