مديريت مديريت .

مديريت

برندهايي كه در سال 2010 دچار فاجعه شدند

برندهايي كه در سال 2010 دچار فاجعه شدند

اين باور كه برندها بايد از نتايج اقدامات و فعاليتهاي بازاريابي خود بهره‌مند شوند، موضوعي غير قابل انكار و هميشگي است. در عين حال توجه به رفتار مثبت مشتري در بازار نيز بايد مد نظر قرار داده شده و در حركت در مسير موفقيت مورد استفاده قرار گيرد. افزايش ميزان فروش و بازدهي نيز از ديگر مسائلي است كه بررسي آنها ضروري به نظر مي‌رسد.
به گزارش ام بي اي نيوز و به نقل از سايت branding strategy insider، خوشبختانه، معيارهايي براي بررسي ديدگاه مشتريان نسبت به رقابت ميان برندها از لحاظ احساسي وجود داشته و به اين ترتيب درك احساسات مصرف كنندگان كار را براي ما آسانتر مي‌كند.
براي بررسي فجايع در ميان برندها در سال 2010، با مرور بر روي ترازنامه‌هاي آنها پيشنهاداتي براي بازگشت به دوران موفق گذشته ارائه مي‌شود:
1. Bp: با توجه به جدول بررسي شاخص وفاداري مشتري به برند در سال 2010، جايگاه Bp در اوج شكوفايي از رتبه اول به هفتم سقوط پيدا كرد. در يك نظر سنجي در انگلستان اين موضوع هيچ تاثير منفي بر روي شهرت آن نداشته‌است، اما داده‌هاي مربوط به امور مالي حاكي از آن است كه اين برند تمام ارزش خود را در يك سال گذشته از دست داده‌است.
2. تويوتا: دعوت از مشتريان تويوتا براي باز پس آوردن و تعمير خودروهاي معيوب خود از سوي روابط عمومي اين شركت هيچ فايده اي نداشت و بدهي‌هاي مختلف منجر به كاهش سقوط 25 درصد از ارزش اين برند در بورس شد.
3. Johnson & Johnson: دعوت از افراد براي بازگرداندن محصولات فروخته شده مي تواند يك برند را به طور كامل نابود كند، به خصوص زماني كه اين محصولات با طب اطفال در ارتباط باشند. در پي اين اتفاق بايد كارخانه‌هاي توليدي را تعطيل كرده و توزيع كالاهايي با نامهاي بزرگ را متوقف كرد. اين رويداد منجر به از دست رفتن 30 درصد از ارزش اين برند در بورس شده‌است.
4. Blackberry: فروش بالاي گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ و ال جي ارزش اين برند را در ميان شركتهاي تجاري و بورس آمريكا پايين آورده‌است. به اين ترتيب ارزش اين برند در يك سال گذشته تقريبا يك سوم كاهش يافته‌است.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۲۸:۵۳ توسط:مديريت موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :