مديريت مديريت .

مديريت

وفادار نمودن مشتري

وفادار نمودن مشتري مسئله مهم رقابت است.

چگونه برندي بسازيم كه داراي پيرواني وفادار باشد ؟ چگونه به عنوان يك بازارياب بايد برنامه وفاداري را تنظيم و در سطح رقابت محلي يا جهاني آن برنامه را به مشتري معرفي و بر آن تمركز نمود ؟

يكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها پيش روي بازاريان ، حفظ و نگهداشت مشتريان است. آگاهي اولين نياز مشتري است، گره زدن اعتبار و هيجان با برند موجب تسخير ذهن مشتري و قرار گرفتن در سطر ليست انتخاب‌هاي مشتريان است. مشتريان با نيازهاي متفاوتي نسبت به يك برند مشتاق مي‌شوند. وفاداري به برند لزوما به معناي فروش نيست ، بلكه به مشتري اين نكته را يادآوري مي‌نمايد كه انتخاب درست در زمان بازگشت به خريد مجدد ، همين برند است.

مشتري وفادار به برند ، هنگام خريد اين حس را دارد كه پاداشي دريافت نموده است و براي همين به وفادار ماندن به برند ادامه مي‌دهد. اما بسياري از مديران بازاريابي حتي براي ارائه اين حس پاداش به مشتري وفادار خود تلاش نمي‌كنند و از كنار آن بي‌توجه رد مي‌شوند. پس چگونه در بلندمدت مشتري وفادار به برندتان را حفظ مي‌نماييد ؟ وفادار نمودن مشتري به برند بر اساس تعامل بين مشتري و خدمات ارائه‌شده ، حاصل مي‌گردد.

وفاداري مشتري ناشي از ارائه خدمات و محصولات ، بيش از انتظارت مشتري است

 

در اين حالت مشتري به صورت رواني به برند متصل مي‌گردد. هنگامي‌كه مشتري محصول يا خدمتي را مي‌خرد، به صورت رواني و حسي با برند ارتباط برقرار مي‌نمايد. شايد برند را به دوستان و خويشاوندان نيز توصيه نمايند و نقش مبلغ برند را ايفا مي‌نمايد. اين توصيه‌ها به عنوان تبليغات دهان به دهان word-of-mouth ( بازاريابي دهان به دهان ) شناخته مي‌شود، مشتري وفادار به بيان ارزش پيشنهادي برند پرداخته و ارتباط احساسي خود با برند را به ديگران نشان داده و سعي به ايجاد ارتباط بين برند و ديگران نمايد.

 وفادار نمودن مشتري

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۰:۵۰ توسط:مديريت موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :