مديريت برند و بازاريابي
حرفه بازاريابي و فروشندگي چه از نظر دستاوردها و چه از نظر دانش و تجربه، حرفهاي جذاب است. بازاريابي و فروش به غير از تمركز بر فروش محصولات جنبههاي زياد ديگري نيز دارند. افرادي كه تمايل زيادي براي ملاقات با افراد و فروش محصولات و خدمات به آنان را دارند تهيه برنامه فروش ، شناسايي رهبري فروش ، ايجاد مجموعهاي ازز چشماندازها و تبديل آنها به فروش برايشان راضيكننده خواهد بود. براي چنين فروشندگاني، فروش بسيار جائز اهميت است و هر مشتري جديد، ارزش فراواني براي سازمان دارد. افرادي نيز وجود دارند كه از ايجاد استراتژيهاي بازاريابي ، رشد برند و استفاده از مهارتهاي خلاقانه خود براي به وجود آوردن برنامههاي تبليغاتي و ارتباطي تاثيرگذارر لذت ميبرند.
ساخت نام برند ، ترويج برند و ارزش دادن به مشتريان ، از جالبترين شغلها در بازاريابي هستند كه ميتوانيد از آنها لذت ببريد. تمام برندهايي كه به نظرتان ميرسد را در نظر بگيريد. با اين كار توليدات آنان با تصوير و لوگوي آن برند در ذهن ما به هم مرتبط ميشوند.
محصولات آرايشي بهداشتي را در نظر بگيريد: به سرعت برخي از شناختهشدهترين برندها همانند اورآل، اولي و نيوآ به خاطرتان ميآيد. به لپتاپ فكر كنيد و خواهيد ديد كه لوگوي آي بي ام و دل در نظرتان مجسم ميشود.
برندهاي اپل و ماكروسافت امروزه براي هر كودك خردسالي نيز شناختهشده هستند. تمام ما با برندهايي نظير وال مارت، اي كيا، تسكو، هوم ديپات، تارگت و برندهايي ازايندست آشنايي داريم. به خدمات بانكداري فكر كنيدHSBC ، City Bank، Standard Charter يا America Bank و برندهاي ديگري كه با آنها آشنايي داريد سريعا در خاطرتان مجسم ميشوند. زماني كه براي سفر برنامهريزي ميكنيد كدام خطوط هوايي به ذهنتان ميآيد؟ طبيعتا بريتيش ايروي، لوفتانزا و سنگاپور ايرلاين جزو آن ها خواهند بود.
به غير از تصوير و لوگو برند ، موارد مهم ديگري نيز وجود دارند. درست است كه به نظر مي رسد لوگوي يك برند ، مهمترين شاخص هويت برند باشد و با مشتريان ارتباط برقرار مينمايد ، اما اگر از متخصصان برندسازي و بازاريابي سوال كنيد ، مسايل مهم بيشتري در مورد برندسازي وجود دارد.
ادامه مطلب : مديريت برند
برچسب: ،